مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در فرانسه در مقطع دکترا 2021

تحصیل در فرانسه در مقطع دکترا 2021

فرانسه به دانشگاه های تراز اول و سیستم آموزشی عالی اش معروف است. تعجب آور نیست که فرانسه در جایگاه چهارم در دارا بودن بیشترین تعداد جوایز نوبل در دنیا (68 جایزه) و جایگاه دوم شهر دانشجویی (پاریس) قرار دارد‌. سیستم آموزش عالی فرانسه با پرورش افراد قدرتمند و پر نفوذی چون رنه دکارت، لاپلاس و مونه بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در قاره اروپا را به خود جذب می‌کند. این اتفاق به خاطر موسساتی با بودجه خوب، شهریه هایی با قیمت مناسب و فرصت‌های عالی مقطع تحقیقاتی دکترا است. این مقاله هر چیزی که به دانستن آن درباره تحصیل دکترا در فرانسه نیاز دارید را پوشش می‌دهد: از تاریخچه تحصیلات عالی گرفته تا فرآیند تقاضا و میزان هزینه بر بودن آن. فراموش نکنید فرانسه یکی از برترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

فرصت های دکترا در فرانسه .فرصت‌های پیشنهادی 2021 چیست؟

سیستم آموزش عالی فرانسه دارای تاریخچه ای پر افتخار است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا در آن قرار گرفته است: دانشگاه پاریس( که به نوعی از 1160 وجود داشته است). همچنین مکان های دیدنی معروف و فرهنگ غنی، فرانسه را به طور فوق العاده ای برای گردشگران و دانشجویان خارجی محبوب ساخته.( بیش از 250 هزار نفر در سال 2020 در آن تحصیل کردند). در زیر به دلایلی که فرانسه می تواند مقصدی ایده آل جهت تحصیل در مقطع دکترا در سال جاری باشد اشاره می کنیم:

  • مقرون به صرفگی _دولت فرانسه بیشتر هزینه‌های شهریه دانشجویان در موسسات دولتی را تامین می کند (صرف نظر از ملیت) که باعث هزینه بسیار کمتر شهریه در فرانسه نسبت به خیلی از کشورها می شود.
  • استقبال از دانشجویان خارجی_ 12 درصد دانشجویان در فرانسه خارجی هستند که با توجه به میزان کمک هزینه های تحصیلی که برای جذب افراد برتر خارجی برای تحصیل دکترا ارائه شده‌اند خیلی هم عجیب نیست.
  • سیستم منحصر به فرد تحصیلات عالی_ سیستم تحصیلات عالی فرانسه شامل شبکه وسیعی از موسسات کوچکتر است که مزایای دانشگاههای بسیار تخصصی و طیف وسیعی از منابع را ارائه می دهند.
  • گردش و تفریح_ فرانسه بارها به عنوان اولین مقصد دنیا برای گردشگران خارجی به خاطر فرهنگ غنی و مکان‌های تاریخی اش شناخته شده است.
تحصیلات دکترا در فرانسه 2021- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 194
جوایز نوبل 68
قدیمی‌ترین دانشگاه دانشگاه پاریس
دانشجویان خارجی 229،623
طول مدت دکترا 3 تا 4 سال
شهریه سالانه 380 یورو(برای موسسات دولتی)
سال تحصیلی سپتامبر تا ژوئن

دانشگاه های فرانسه برای مقطع دکترا 2021

سیستم آموزش عالی فرانسه با مراکز بزرگتر آموزشی که محل دانشگاههای کوچکتری هستند و مشترکا از منابع استفاده می‌کنند، در مقایسه با دیگر کشورها منحصر به فرد است. این موضوع باعث ایجاد چندین موسسه مختلف در فرانسه شده است. 140 موسسه دولتی به عنوان (EPSCP) شناخته می شوند. دانشگاه های دولتی گروه (EPSCP) در دو نوع اصلی هستند: 

  • دانشگاه‌ها _فرانسه 83 دانشگاه دولتی دارد که آموزش و پژوهش جامع تحصیلی را در طیف گسترده‌ای از حوزه ها و رشته ها ارائه می دهند که همگی می‌توانند مدرک دکترا را اعطا کنند.
  • موسسات بزرگ دولتی_ این موسسات دانشگاه های برتر دولتی هستند که تحت منشور وزارت و توسط دولت فرانسه اداره می‌شوند. این دانشگاهها در رشته های مخصوصی تخصصی یافته‌اند و آزمون‌ ورودی دارند.

Grandes Ecoles

این موسسات بسیار تخصصی هستند. موسسات خصوصی ممتاز آموزش عالی که تا حدودی مانند دانشگاه‌های آیوی لیگ آمریکا یا گروه راسل انگلیس هستند. گرند ایکل ها بخشی از EPSCP نیستند و شامل گروههای اختصاصی‌تر مثل دانشگاه های ممتاز با بودجه دولتی و مدارس معروف مهندسی و بازرگانی می‌شوند. این گروه ها شبکه هایی از موسسات هستند که از نوسازی و گسترش سیستم آموزش عالی فرانسه تشکیل شده اند. 27 انجمن دانشگاهها و مدارس (COMUE) همکاری دانشگاه‌های دولتی، گرند اکول ها و مراکز تخصصی آموزش و پژوهش را فراهم می کنند. دانشجویان عموماً در یک دانشگاه خاص ثبت‌نام می‌کنند اما می توانند از امکانات و فرصت‌های مراکز همکار استفاده کنند.

رتبه بندی دانشگاه های فرانسه

سیستم آموزش عالی فرانسه دارای تاریخچه ای غنی است و سابقه درخشانش مینازد پس تعجبی ندارد که تعداد قابل توجهی از دانشگاههای فرانسه در رتبه بندی های جهانی و 5 موسسه در 200 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

10 دانشگاه برتر فرانسه در سال 2021
دانشگاه THE 2021 QS 2021 ARWU 2020
Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris
46 52 36
École Polytechnique 87= 61= -
دانشگاه سوربن
87= 83 39

دانشگاه پاریس

136= 275= 65
Paris-Sarclay University
178= 291 14
Télécom Paris 201-250 - -

École des Ponts ParisTech

251-300 242= -
École Normale Supérieure de Lyon 251-300 161 301-400
Montpellier University 301-350 511-520 151-200
Aix-Marseille University 351-400 511-520 101-150




شهرهای دانشگاه های فرانسه برای تحصیل دکترا

پایتخت فرانسه پاریس بارها به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی دانشجویی انتخاب شده است با این وجود چند شهر بزرگ دانشگاهی دیگر در فرانسه وجود دارند که فرصت‌هایی عالی را برای تحصیل در مقطع دکترا ارائه میدهند:

  • تحصیل در پاریس
  • تحصیل در مارسی
  • تحصیل در لیون
  • تحصیل در مون پلیه
  • تحصیل در سن اتین

ساختار دکترا در فرانسه

از زمان تصویب فرآیند بلونیا در 1999، دکترا در فرانسه یک مدرک سیکل سوم محسوب میشود. این دوره معمولا بعد از فوق لیسانس( یا همان دوره پیش نیاز به نام سیکل دوم) انجام می‌شود و برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که شایستگی لازم برای پیش بردن پروژه های مهم و مستقل تحقیقاتی را داشته باشند.

برنامه های دکترا

با اینکه دانشگاههای فرانسه گاهاً پروژه‌های خاص تحقیقاتی دکترا را تبلیغ می‌کنند، بیشتر مقطع دکترا به عنوان بخشی از یک برنامه در مدارس دکترا انجام می‌شود. 266 مورد از این مدارس وجود دارد  که به دانشگاه‌ها وابسته اند و با همکاری آزمایشگاه های تحقیقی مربوطه و دیگر مراکز کار می کنند تا برای متقاضیان آموزش دکترا را فراهم کنند و محققان تازه وارد را پرورش دهند.

طول دوره

مقطع دکترا متشکل از 6 ترم در سه سال دکترا است که در هر سال دو ترم آموزشی یا تحقیقاتی برگزار می‌شود:

  • ترم پاییزی_ اواخر سپتامبر تا ژانویه با یک تعطیلات نزدیک کریسمس و سال جدید
  • ترم بهار _ اوایل فوریه تا ژوئن با یک تعطیلی بهاره در عید پاک در برخی موسسات

موسسات عموماً در پایان هر ترم آزمون هایی دارند و یک تعطیلات تابستانه سه ماهه از ژوئیه تا سپتامبر. یک دانشجوی تمام وقت در فرانسه معمولاً تعداد 4 سال مشغول تحصیل دکترا خواهد بود.

روند دکترا در فرانسه

دکترا در فرانسه کمی با دکترا در دیگر کشورها متفاوت است و بر تعلیم محققان حرفه‌ای تاکید دارد. موسسات با هم متفاوتند اما شما معمولاً برای کسب مدرک تان باید در کنار پایان نامه چند پروژه دیگر را هم تکمیل کنید. در طی مقطع دکترا باید دوره‌های تحقیقاتی ای  را بگذرانید که شامل دوره‌های آموزش و جلسات بحث و تحقیق (سمینار) مرتبط با پروژه هایتان هستند. این دوره ها با 150 ساعت در دوران دکترا مطابقت دارند. به علاوه ،احتمالاً لازم باشد چند دوره کارآموزی که در مدرسه دکترایتان سازماندهی می‌شود را بگذرانید. در کنار آن باید تحقیقات خود را برای رسیدن به اهداف پروژه تان انجام دهید که نهایتاً به گردآوری پایان نامه منجر می‌شود. همچنین مدارس دکترای زیادی از پیوستگی و همکاری میان موسسات دیگر حمایت می‌کنند. به علاوه به دانشجویان کمک می‌کنند پروژه ای مرتبط با کار ورزی ها پیدا کنند.

نظارت

اگر مستقیما برای پروژه ای درخواست دهید از قبل استاد راهنمای تعیین شده خواهید داشت ،در حالی که اگر برای مدرسه دکترا درخواست دهید ممکن است خودتان به عنوان استاد راهنما انتخاب شوید یا اینکه شخصا یکی را درخواست کنید. وقتی استاد راهنما را انتخاب کردید باید یک پیمان اخلاقی را امضا کنید (منشور پایان نامه) که آماده‌سازی پایان نامه، اهداف و منابع را شرح می‌دهد. پایان نامه در فرانسه می تواند تحت نظارت یک یا دو ناظر باشد. بعلاوه برای افزایش همکاری و پویایی، این احتمال وجود دارد که  مقطع دکترای فرانسه نظارت مشترک خارجی داشته باشد.

ارزیابی و امتحان

اگرچه شما به عنوان یک دانشجوی دکترا در فرانسه احتمالاً ملزم به حضور در دوره ها باشید اما اصلی ترین روش ارزیابی شما برای کسب مقام دکترا گردآوری یک پایان نامه دکترای بدیع است که برای ارائه عمومی مناسب باشد. برای این روند دو مرحله وجود دارد:

اول، دو ارزیاب خارجی که توسط رئیس مدرسه دکترایتان تعیین شده‌اند پایان نامه ی شما را بررسی می کند که آیا مناسب ارائه هست یا نه؟

اگر با تصمیم شما برای ارائه پایان نامه تان موافقت شود، هیئت داورانی متشکل از 3 تا 8 نفر که در حوزه تحقیقی شما متخصص هستند معین می شود. حداقل نیمی از اعضا فرانسوی و خارج از موسسه و مدرسه شما و نیم دیگر از اعضای شورای ملی دانشگاه خواهند بود .پس از ارائه روشهای تحقیق و نتایجتان، پیش روی هیئت داوران از آنها دفاع و مباحثه میکنید. این امتحان شفاهی عمومی است. قبل از ارائه ،شرح پایان نامه و بعد از آن پایان نامه کامل در میان انجمن دانشگاه پخش میشود. هیئت داوران به گزارش شما اینطور امتیاز می‌دهند: پسندیده و بسیار پسندیده. بیشترین امتیاز در فرانسه برای دانشجویانی است که در پایان نامه و ارایه شان توانایی های منحصر به فرد و فوق العاده ای از خود نشان داده‌اند.

هزینه ی تحصیل دکترا در فرانسه

هزینه های دکترا در فرانسه در حال حاضر برای همه دانشجویان صرف نظر از ملیت برابر می باشد. اگرچه هزینه ها می توانند به مقدار زیادی به اینکه شما یک مدرسه خصوصی را انتخاب کنید یا دولتی بستگی داشته باشند (مثل گرند ایکل ها) هزینه ها در موسسات دولتی بسیار کمتر اند؛ زیرا دولت سالانه به طور متوسط روی هر دانشجو 14 هزار یورو سرمایه‌گذاری می‌کند. شما بسته به موسسه انتخابی تان می توانید طبقه هزینه های زیر را داشته باشید:

  • موسسات دولتی_ شهریه برای دانشجویان دکترا سالانه 380 یورو است.
  • موسسات خصوصی_ شهریه در موسسات خصوصی مخصوصاً مدارس بازرگانی عموماً بالاست و سالانه چیزی حدود 3 هزار تا 10 هزار یورو هزینه بردار است.

دانشگاه ها ممکن است هزینه‌های اداری را هم مطالبه کنند که عموماً کم هستند_چند ده یورو.

تغییرات راهبردی در سال 2019

دولت فرانسه شهریه دانشگاه را برای دانشجویان خارجی (غیر اروپایی) افزایش داد اما فقط برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد. هزینه سالانه این دانشجویان برای دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی 3770 یورو است. شهریه های دکترا صرف نظر از ملیت همان 380 یورو باقی می‌ماند.




کار در مقطع دکترا در فرانسه

  • قرارداد دکترا یک دوره کارآموزی در آزمایشگاه تحقیقاتی است .این کار عمدتا در موسسات دولتی پیشنهاد می‌شود .(به دانشجویان با هر ملیتی).
  • شما مزایایی همچون حقوق دکترا و تامین اجتماعی دریافت می کنید. اگرچه که مشمول مالیات بر درآمد هم می شوید.
  • قرارداد برای سه سال است و تا یک سال هم تمدید شدنی است. دو نوع قرارداد وجود دارد که منجر به دو نوع سطح درآمدی می‌شود: فقط تحقیق (حقوق کمتر) و تحصیل + وظایف حرفه‌ای (تدریس)

بورسیه های تحصیلی دکترا در فرانسه

وزارت خارجه فرانسه به دانشجویان خارجی مقطع دکترا بورسیه های تحصیلی اعطا می‌کند و البته به همراه چند برنامه دیگر که توسط دولت برای جذب نخبه های خارجی طراحی شده اند.

بورسیه های موجود به شرح زیر هستند:

  • بورسیه عالی ایفل_ قابل استفاده برای دانشجویان علوم پایه، اقتصاد ،مدیریت، حقوق و علوم سیاسی. مزایا عبارتند از 1400 یورو ماهانه تا 10 ماه، بیمه درمانی، یارانه مسکن و هزینه رفت و برگشت پروازهای خارجی.
  • بورسیه ی CROUS_ اگر این بورسیه به شما تعلق بگیرد ماهانه 750 یورو برای هزینه‌های مسکن و امرار معاش دریافت خواهید کرد.
  • بورسیه یCIFRE _  شما یک قرارداد کاری سه ساله تمام وقت را که به تحقیقات دکترا برای یک شرکت و آزمایشگاه دولتی فرانسوی منتهی می‌شود را تکمیل میکنید و سالانه 23484 یورو دریافت می کنید.
  • بودجه نهاد دولتی_ سازمان های دولتی مثل مرکز ملی پژوهش های علمی (CNRS), موسسه توسعه و تحقیقات(IRD)  و موسسه تحقیقاتی فرانسوی  استخراج از دریا (IFREMER).
  • تعداد بیشمار دیگری از بورسیه ها برای دانشجویان در دسترس هستند، از جمله: Horizon 2020 Scheme, Erasmus Mundus به علاوه ی  بورسیه از مقامات محلی برای دانشجویانی که در دوره های منطقه آنها ثبت نام کرده اند.

درخواست برای تحصیل دکترا در فرانسه

فرایند درخواست در فرانسه همانند دیگر کشورها مثل انگلیس است به طوری که شما برای یک پروژه مخصوص تبلیغ شده درخواست می دهید یا یک طرح تحقیقاتی را برای پروژه های خودتان ارائه میدهید‌. باید درخواستی به مدرسه دکتری که می خواهید در آن تحصیل کنید ارائه دهید (یا اگر دانشگاهتان مدرسه دکترا ندارد، درخواست یک استاد راهنمای مخصوص کنید.)

شرایط ورود

همه موسسات در فرانسه آزادند که خودشان ضوابطشان را تعیین و بر مبنای هر فرد ارزیابی را انجام دهند. اما عموماً به یک مدرک فوق لیسانس یا معادل آن در یک رشته مرتبط برای ثبت نام در مقطع دکترا نیاز است. اگر در مراحل آخر گرفتن کارشناسی ارشد تان هستید و پیش از تاریخ شروع دوره دکترا فارغ التحصیل می شوید هم می توانید درخواست دهید. همچنین می توانید بر اساس عملکردتان در آزمون های ورودی و کلاس‌های آماده‌سازی برای ورود به دانشگاه مثل CPGE که عموما توسط گرند ایکل ها استفاده می شوند، پذیرفته شوید.

الزامات زبانی برای تحصیل دکترا در فرانسه

بیشتر دوره های دکترا در فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند و الزامات زبانی جداگانه توسط موسسات مقرر می گردند. بعضی ممکن است از دانشجویان خارجی شان بخواهند که خلاصه پایان نامه را به زبان فرانسوی (و بقیه مطالب را به زبان محلی خودشان ) به عنوان بخشی از ارزیابی نهایی ارائه دهند. متقاضیان عموماً باید یک امتحان مهارت زبان فرانسه بدهند مگر آن که در کشوری تحصیل کرده باشند که فرانسوی یکی از زبانهای رسمی آن است یا اینکه قبلا مدرک مهارت زبان فرانسوی را گرفته باشند. پیشنهاد می کنیم که حتی اگر دوره دکترای شما به زبان انگلیسی ارائه می‌شود سطوح پایه زبان فرانسه را بیاموزید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به خوبی ارتباط برقرار کنید و (در طول دوره دکترا از برنامه های فوق برنامه یا رخدادهای فرهنگی بهره ببرید).




مدارک لازم برای پذیرش دکترا در فرانسه

روند درخواست بسته به ملیت افراد متفاوت است. برای دانشجویان اروپایی روند خاصی قبل از درخواست وجود ندارد و دانشجویان باید با مدرسه دکترای انتخابی شان یا استاد راهنما تماس بگیرند و مستقیما به موسسه درخواست دهند. اگر برای یک برنامه تبلیغ شده در خواست می دهید باید به سادگی روند درخواست را طی کنید. شما عموماً باید اطلاعات زیر را همراه با درخواستتان ارائه دهید:

  • مدارک تحصیلی_ چند کپی رسمی از محتوای مدرک و گواهینامه های صلاحیت با مهر خوردگی معتبر. ممکن است لازم شود مدارکتان به فرانسوی ترجمه شوند و توسط یک حقوقدان تایید شوند.
  • طرح تحقیقی_ اگر به جای یک طرح تبلیغ شده مستقیما به یک مدرسه دکترا درخواست دهید باید یک طرح تحقیقی ارائه کنید.
  • معرف ها_ معمولاً به ارائه حداقل 2 معرف آکادمیک که تجربه کار با شما را داشته اند نیاز است.

آخرین مهلت سراسری درخواست ها به دانشگاه های دولتی برای همه متقاضیان 31 ژانویه است .این تاریخ ممکن است برای گرند ایکل ها و دیگر موسسات خصوصی متفاوت باشد.

طرح (تحصیل در فرانسه) مقطع دکترا

دانشجویان غیر اروپایی باید بررسی کنند که آیا کشور آنها یکی از 41 کشور اجرا کننده طرح تحصیل در فرانسه هست یا نه. اگر جزو این کشورها باشید باید مستقیماً از طریق مجموعه متمرکز کمپوس فرانس اقدام کنید. می توانید حسابی بسازید و که به شما اجازه دهد به چندین موسسه درخواست دهید.

مصاحبه

برخی موسسات در فرانسه شما را ملزم به داشتن یک مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکترا می کنند. این کار برای دانشجویان خارجی عموماً از طریق اسکایپ انجام می شود و شامل سوالاتی درباره خود دانشجو و پروژه برای تعیین شایستگی وی می باشد.

ویزاهای دانشجویی برای تحصیل دکترا در فرانسه

شما بسته به ملیت تان به ویزا برای تحصیل دکترا در فرانسه نیاز دارید.

دو نوع ویزا برای دانشجویانی که اقامت تحصیلی کوتاه مدت 90 روزه دارند و ویزای دانشجویی برای اقامت طولانی برای بیش از 90 وجود دارد. برای تحصیل دکترا باید درخواست ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت بدهید.

چه کسانی برای تحصیل در فرانسه به ویزا نیاز دارند؟

دانشجویان هر کشوری می‌تواند در فرانسه درس بخوانند اما بسته به ملیتشان شرایطی برای آنها وجود دارد:

  • دانشجویان اروپایی و سوئیسی_ می‌توانند بدون ویزا در فرانسه در مقطع دکترا درس بخوانند اگر چه باید یک بیمه سلامت معتبر داشته باشند.
  • بقیه دانشجویان خارجی باید ویزای بلند مدت VLS_TS و مجوز اقامت داشته باشند.

درخواست برای ویزای دانشجویی فرانسوی VLS_TS

دو راه برای درخواست برای این ویزا جهت تحصیل دکترا در فرانسه وجود دارد:

  • روش CEF کمپوس فرانس_ اگر اهل یکی از 33 کشوری هستیدکه پرسنل رسمی فرانسه برای آموزش و دانشجویان خارجی، در آنها دفتر کار دارد باید مستقیما از طریق وب‌سایت آنها برای ویزا درخواست دهید.
  • کنسولگری فرانسه_ اگر کمپوس فرانس  دفتری در کشورتان ندارد به کنسولگری یا سفارت فرانسه در محل زندگی تان مراجعه کنید و برای ویزا با فرآیند DAP درخواست دهید.
  • وبسایت ویزای دولتی_ شما همچنین می توانید برای ویزای بلند مدت مستقیم در وبسایت ویزای دولت درخواست دهید.

شرایط درخواست

معمولاً باید مدارک زیر را برای درخواست ویزا ارائه دهید:

  • مدارک شناسایی_ یک گذرنامه معتبر با سه ماه اعتبار پس از تاریخ خروج.
  • مدرک ثبت نام _ مدارک ثبت نام از یک موسسه شناخته شده  که شاملتاریخ آغاز و پایان و طول مدت دوره باشد.
  • مدارک اموال_ اسنادی از حقوق ثابت یا اثبات حداقل درآمد 650 یورو در ماه
  • بیمه سلامت _ یک بیمه معتبر برای کل اقامتتان از طرف یک  بیمه گر شناخته شده.
  • باید ویزای خود را تایید اعتبار کنید و به محض ورود با فرستادن ویزای خود به همراه کپی هایی از گذرنامه تان و درخواست گواهی OFII به اداره مهاجرت و ادغام فرانسه مجوز اقامت بگیرید.
  • هزینه اعتبارسنجی ویزا 60 یورو است. از آنجایی که این یک مالیات است ، باید از روزنامه فروشی ها یا وبسایت OFII تمبر مالیاتی تهیه کنید.

بیمه دانشجویی در فرانسه

اگر کمتر از 28 سال سن داشته باشید ،در موسسه ای که توسط تامین اجتماعی شناخته شده  ثبت‌نام کرده و در بازه زمانی ای بیش از سه ماه مشغول به تحصیل باشید بیمه دانشجویی در فرانسه برایتان اجباری است. این موضوع در دوران اقامت شما پوشش بیمه اجتماعی را برایتان فراهم کرده و در کنار ثبت نام اداری شما در موسسه تان ثبت می شود. ثبت نام برای تامین اجتماعی رایگان است‌.

خدمات درمانی

  • شما برای تحصیل در فرانسه باید یک بیمه سلامت معتبر داشته باشید دانشجویان اتحادیه اروپا در صورت داشتن یک کارت بیمه سلامت معتبر اروپایی EHIC تحت پوشش هستند.
  • 70 درصد هزینه‌های خدمات درمانی برای دیگر دانشجویان خارجی به عنوان بخشی از بیمه تامین اجتماعی آنها پرداخت می‌شود.
  • شما می توانید یک طرح مضاعف خدمات درمانی را به بهای 100 یورو در سال بگیرید تا 100 درصد هزینه‌های درمانی شما پرداخت شوند.
  • اگر مشمول بورسیه تحصیلی هستید شرایط را بررسی کنید شاید بتوانید پوشش خدمات درمانی را به عنوان بخشی از تامین مالی دریافت کنید.

مراحل بعدی

ترکیب موسسات آموزشی بسیار خوب و دوره‌های آموزشی مهارتی دکترا، از شما یک فارغ التحصیل مستقل و توانا با مهارت هایی مناسب انواع مختلف فرصت های شغلی می سازد.

اما آیا می‌توانید در فرانسه بمانید؟

از آنجایی که دولت فرانسه در تلاش است تا در حوزه هایی با کمبود مهارت، محققان و کارکنان را افزایش دهد گرفتن ویزای کار پس از تحصیل اگر در رشته تحصیلی تان بمانید کار خیلی سختی نیست. اما اگر بخواهید خارج از رشته ها کار کنید گرفتن ویزا سخت‌تر می‌شود.

می‌توانم پس از اتمام دکترا در فرانسه کار کنم؟

مقررات کار در فرانسه پس از تحصیل به ملیت افراد بستگی دارد. دانشجویان اروپایی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی بدون کسب مجوز کار در فرانسه مشغول به کار شوند. دیگر دانشجویان خارجی باید برای اجازه اقامت موقت و تمدید نشدنیAPS درخواست دهند که شش ماه پس از پایان مهلت مجوز اقامت دانشجویی معتبر است. APS به شما اجازه می دهد که در هر شغلی در 60 درصد روزهای کاری رسمی کار کنید. اگر کاری در حرفه تحصیلی تان با حقوقی مساوی یا بیشتر از یک و نیم برابر حداقل حقوق کشوری پیدا کنید می توانید ویزای دانشجویی تان را به ویزای کاری ارتقا دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: