مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
جامعه شناسی در فرانسه

جامعه شناسی در فرانسه

مردم فرانسه تحصیلات خود را فوق العاده جدی می گیرند و این درنوع آموزشی که در سراسر کشور می بینید، مشهود است. پول زیادی برای آموزش در فرانسه هزینه می شود و اگر داشتن تحصیلات عالی برایتان مهم است ، تحصیل در فرانسه قطعاً گزینه مناسبی است. غالباً گفته می شود كه نخبه های آینده ، فرانسه را برای آموزش خود انتخاب می كنند. مهندسین، رهبران نظامی و بسیاری دیگر برای بدست آوردن دانش در حوزه ی خود به سیستم آموزش عالی فرانسه روی می آورند. آنها به کالج های این کشور روی می آورند چون می دانند فرصتهای آموزشی خارق العاده ای در انتظار آنهاست.

جامعه شناسی در فرانسه

جامعه‌شناسی مطالعۀ نظام‌مند جامعه و فرهنگ و ارتباطات گروهی است. این رشته بخشی از علوم اجتماعی محسوب می‌شود و به علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف مطالعاتی مانند انحراف، طبقه‌بندی اجتماعی، فرهنگ، حقوق و دین آموزش می‌دهد. جالب است بدانید دانشجویان رشتۀ جامعه‌شناسی شهروندان بهتری برای جامعه خواهند بود؛ چراکه بینش گسترده‌تری دربارۀ جوامع دارند. شایان ذکر است فارغ‌التحصیلان رشتۀ جامعه‌شناسی در مشاغل همچون نمایندگی روابط‌عمومی، مشاور توان‌بخشی، روزنامه‌نگاری، کارشناسی وکالت و نمایندگی استان می‌توانند مشغول کار شوند. در مطلب حاضر، قصد داریم دربارۀ جامعه شناسی در فرانسه بیشتر سخن بگوییم.

دانشگاه‌های برتر جامعه شناسی در فرانسه

رشتۀ جامعه شناسی در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه‌های فرانسه ارائه می‌شود. در‌ادامه، با دانشگاه‌های برتر ارائه‌دهندۀ جامعه شناسی در فرانسه آشنا خواهیم شد.

مؤسسۀ پلی‌تکنیک پاریس

اولین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشتۀ جامعه شناسی در فرانسه مؤسسۀ پلی‌تکنیک پاریس (Institut Polytechnique de Paris) است که سال 1794 در شهر ساکلی فرانسه تأسیس شد. براساس رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، این دانشگاه رتبۀ نوزدهم را در میان دانشگاه‌های برتر فرانسه از‌آنِ خود کرده است. تحصیل رشتۀ جامعه شناسی در مقطع کارشناسی ارشد این مؤسسه دو‌ساله و تمام‌وقت است و دروس به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند.


دانشگاه بوردو مونتانه

دانشگاه بوردو مونتانه (Bordeaux Montaigne University) از دیگر دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل جامعه شناسی در فرانسه است. این دانشگاه دولتی از سال 1971 کارش را در شهر بوردو آغاز کرد. طبق جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، دانشگاه بوردو مونتانه رتبۀ صد را در بین دانشگاه‌های برتر فرانسه کسب کرده است. تحصیل رشتۀ مطالعات جنسیت در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دو‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس فرانسوی است.

مؤسسۀ مطالعات سیاسی پاریس

نام مؤسسۀ مطالعات سیاسی پاریس نیز در فهرست دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل جامعه شناسی در فرانسه به‌چشم می‌خورد. این مؤسسۀ خصوصی که به Sciences Po Paris نیز مشهور است، سال 1872 در شهر پاریس بنیان نهاده شد. طبق رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، مؤسسۀ مطالعات سیاسی پاریس سی‌ونُهمین دانشگاه برتر فرانسه شناخته می‌شود. تحصیل رشتۀ علوم اجتماعی و علوم انسانی در مقطع کارشناسی این مؤسسه سه ‌سال به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی‌فرانسوی تدریس می‌شوند.

تحصیل رشتۀ جامعه‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد مؤسسۀ یادشده نیز دو ‌سال به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی‌فرانسوی ارائه می‌شوند. رشتۀ حقوق بشر و فعالیت‌های بشردوستانه نیز در مقطع کارشناسی ارشد مؤسسۀ یادشده ارائه می‌شود که تحصیل آن دوساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. گفتنی است تحصیل رشتۀ جامعه‌شناسی در مقطع دکتری مؤسسۀ مطالعات سیاسی پاریس نیز سه ‌سال ‌طول می‌کشد و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

دانشگاه دوفین پاریس

دانشگاه دوفین پاریس یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل جامعه شناسی در فرانسه به‌حساب می‌آید. این دانشگاه دولتی کارش را از سال 1968 شروع کرد و بنابر جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، ردۀ صدوپنجاه‌ودوم را در بین دانشگاه‌های مطرح فرانسه کسب کرده است. تحصیل رشتۀ علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی این دانشگاه سه‌ساله و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی‌‌فرانسوی تدریس می‌شوند.

دانشگاه آمریکایی پاریس

دانشگاه آمریکایی پاریس (American University of Paris) از دیگر دانشگاه‌هایی است که دانشجویان برای تحصیل جامعه شناسی در فرانسه آن را در اولویت‌های انتخابشان می‌توانند قرار دهند. این دانشگاه خصوصی سال 1962 در شهر پاریس فرانسه تأسیس شد و براساس رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، صدوسی‌وهشتمین دانشگاه برتر فرانسه شناخته می‌شود. تحصیل رشتۀ علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی دانشگاه آمریکایی پاریس سه‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس فرانسوی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: