مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرانسه دومین مقصد دانشجویان بین المللی

فرانسه دومین مقصد دانشجویان بین المللی

از بین 14245 دانشجوی بین المللی مورد بررسی، 64 درصد آنها فرانسه را به عنوان دومین کشور جذاب برای تحصیل انتخاب کردند. فقط کاناداست که از این کشور اروپایی جلوتر است و 69 درصد از پاسخ دهندگان آن را به عنوان جذاب ترین کشور انتخاب می کنند.

 این نظرسنجی در بازه زمانی از جولای تا اکتبر 2017 انجام شده است. Campus France این بررسی سالانه را از سال 2011 انجام می دهد تا موقعیت فرانسه به عنوان مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، نقش زبان فرانسوی در جذابیت آن، آنچه دانشجویان بین المللی از اقامت خود به یاد می آورند و مواردی دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد. یافته های آنها طی سالهای اخیر نشان می دهد که این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب برای دانشجویان خارجی است. 

دانشجویانی که در این نظرسنجی شرکت کردند به سه گروه تقسیم شدند: دانشجویان بین المللی که قصد دارند برای تحصیل به فرانسه بیایند (2528)، افرادی که در حال حاضر در فرانسه تحصیل می کنند (4876) و کسانی که قبلاً تحصیل کرده اند (6841) . تقریباً دو سوم شرکت کنندگان (%64) فرانسه را به عنوان یک کشور جذاب برای تحصیل انتخاب کردند. آلمان (%51) ، آمریكا (%48) و انگلیس (45%) در رده های بعدی جذاب ترین كشورها برای دانشجویان بین المللی قرار گرفتند.

 وقتی در مورد دلایل انتخاب فرانسه سؤال شد، بیشتر آنها (%46) به کیفیت آموزش اتکا داشتند. جالب اینجاست که فرهنگ (38%) و یادگیری زبان فرانسوی (41%) از ارزش مدرک تحصیلی دریافت شده، مهمتر بودند. این دانشجویان بین المللی از فرانسه و سیستم آموزشی آن راضی بودند. بخش عظیمی از آنها این کشور را به عنوان یک مقصد تحصیلی برای دانشجویان آینده توصیه کردند. 92 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فرانسه را به عنوان یک مکان مناسب برای تحصیل توصیه کردند، که این آمار در مقایسه با 91 درصد در سال 2013 و 90 درصد در سال 2011 ، افزایش نشان می دهد.

 مزایای تحصیل در فرانسه همانطور که ذکر شد شامل یک تجربه ی شخصی ارزشمند (38%) ، تجربه بین المللی (37%) و مدرک شناخته شده ی بین المللی (35%) می باشد. از بین کسانی که در فرانسه تحصیل کرده اند ، 90 درصد رضایت خود را از مدرک تحصیلی دریافتی خود اعلام کردند، و در عین حال 88 درصد از آنها از کیفیت تحصیل راضی بودند. به نظر می رسد وضعیت واقعی سیاست جهانی عامل اصلی تغییر شکل ادراک دانشجویان بین المللی است. 76 درصد از این دانشجویان قبل از انتخابات ریاست جمهوری، ایالات متحده را به عنوان یک کشور جذاب برای تحصیل انتخاب کردند و 54 درصد نیز انگلیس را قبل از Brexit انتخاب کردند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: