مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
یادگیری فرانسوی در فرانسه

یادگیری فرانسوی در فرانسه

فرانسوی دومین زبان مورد تکلم در اروپا است و همراه با انگلیسی تنها زبانی است که در هر کشور دنیا تدریس می شود. این راهنما نحوه یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه را به شما نشان می دهد.

فرانسوی یک زبان بسیار قابل احترام و شناخته شده در بین کارفرمایان و دانشگاه های سراسر جهان است. افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند، فرصت های بسیاری برای یافتن شغل مناسب، ایجاد شغل برای خود و یا دنبال کردن تحصیلات، به دست می آورند؛ و شما کجا می توانید به این هدف برسید، به جز اینکه تصمیم بگیرید که زبان فرانسوی را در فرانسه یاد بگیرید؟ هیچ جایی.

صرفا زندگی کردن در یک محیط فرانسوی زبان، برای یادگیری زبان فرانسه کافی نیست. فرقی نمی کند که شما به یک سطح مناسب در زبان فرانسوی رسیده اید یا نه، شما همواره باید تلاش کنید تا بیشتر مسلط شوید. یک استراتژی خوب و طرز فکر درست شما را در مدت زمان کوتاهی به آنجا می رساند. در زیر نکاتی وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید.

با احوالپرسی شروع کنید

هیچ کس دوست ندارد یادگیری یک زبان را با قوانین گرامری و واژگان سنگین شروع کند. شروع با برخی از اصطلاحات ساده که در عرض چند ثانیه به شما احساس دستیابی و موفقیت می دهد و مطمئناً شما را به یادگیری بیشتر تشویق می کند، ایده ی بهتریست. به عنوان مثال بیاموزید که چگونه بگویید 'حال شما چطور است؟' ، 'صبح بخیر'. اینجا چند کلمه آسان و بسیار مفید هست که می توانید به زبان فرانسوی یاد بگیرید.

Bonjour - صبح بخیر یا سلام

Bonsoir - عصر بخیر

Je mapelle ... - نام من ... است.

Comment allez-vus? - چطور هستید؟

Je vais bien - من خوبم.

!Merci - متشکرم!

Excusez moi - معذرت می خواهم

!S’ill vous plait - لطفا!

Salut - خداحافظ

A plus tard - بعداً می بینیم

Apres vous - بعد از شما

Bonne journee - روز خوبی داشته باشید

Bon Anniversaire - تولدت مبارک

Bonne route - سفر ایمن

Bon appetite - از غذای خود لذت ببرید. ، نوش جان

Sante! - به سلامتی!

اینها تنها برخی از متداول ترین کلمات برای شروع یک مکالمه ساده هستند. آن ها را بیاموزید و سعی کنید چنین مکالمه هایی را انجام دهید. شما حتی لازم نیست که مکالمه را در سر خود شبیه سازی کنید زیرا افراد محلی بسیاری وجود دارند که می توانید با آن ها صحبت های خودمانی را شروع کنید.

یادداشت کنید

یادداشت ابزاری بسیار مهم برای یادگیری یک زبان جدید خارجیست. حافظه برای گسترش واژگان شما کافی نخواهد بود. شما همیشه نیاز دارید که بارها و بارها یک کلمه را چک کنید. وقتی در فرانسه زبان فرانسوی را یاد می گیرید، باید فلش کارت هایی را در نظر بگیرید و هر وقت که با یک کلمه جدید روبرو شدید، آن را بنویسید. اگر تصمیم بگیرید که به جای نوشتن، آن را به خاطر بسپارید و سپس معنای آن را جستجو کنید، احتمالاً آن را فراموش خواهید کرد. اگر برای دو، سه یا چهار بار با همان کلمه مواجه شوید، برای همیشه در ذهن شما حکاکی خواهد شد.


بیشتر بخوانید و صحبت کنید

وقتی که یک فعالیت برایمان سرگرم کننده باشد، توانایی مغزِ ما برای به خاطر سپردن اطلاعات در بهترین حالت قرار دارد. هوشمندانه ترین توصیه ای که به هنگام یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه می توان به شما داد، این است که سرگرمی و یادگیری را در یک فرایند ترکیب کنید. آیا گردشگری را دوست دارید؟ پس وارد اینترنت شوید و مقاله هایی درباره جاذبه های گردشگری فرانسه بخوانید. چون شما علاقه مند به این زمینه هستید، به خاطر سپردن کلمات جدید، ساده تر خواهد بود. به تدریج پیچیدگی مطالبی را که می خوانید افزایش دهید. بعد از اینکه مقالات اینترنتی برایتان آسان به نظر رسید، خود را با متن های سخت تر، مثل یک مجله، به چالش بکشید. می توانید یک زمان خاص برای خواندن تعیین کنید. به عنوان مثال، می توانید قبل از خواب به مدت نیم ساعت، در خود عادت به خواندن ایجاد کنید.

یادگیری زبان فقط مربوط به یادگیری کلمات جدید یا تسلط بر قوانین دستور زبان نیست. پس از رسیدن به سطح مطلوبی از دانش زبان فرانسوی، باید شروع به صحبت کنید. در پایان، اگر نمی توانید یک مکالمه روان را به زبان فرانسوی انجام دهید، پس شما هنوز در نقطه صفر قرار دارید. شما باید صحبت کنید. خود را از منطقه امن خود خارج کنید. و این به معنی گفتن یک Bonjour یاÇa va?  به شخصی نیست. شما باید بیشتر صحبت کنید. یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه یک فرصت استثنایی برای شماست تا خود را در یک محیط پر جنب و جوش و پویا از مردمی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند، غوطه ور کنید. اگر یک کلمه را جا انداختید، از ترس اینکه مردم محلی از شما دوری کنند، احساس پریشانی نکنید. فرانسوی ها وقتی خارجی ها تمام تلاش خود را برای گفتن چیزی می کنند دوست دارند، حتی وقتی که نمی توانند یک کلمه از حرف های شما را متوجه شوند. کاملاً رک و پوست کنده، جایی بهتر از فرانسه برای یادگیری زبان فرانسوی وجود ندارد.

بازارها و سایر مکانهای خرید مکانهای مناسبی برای تمرین مکالمه های ساده فرانسوی هستند، زیرا شما مجبور هستید که احوالپرسی کنید، از فروشندگان درباره ی محصولی سوال کنید، با اعداد و ارز و غیره سر و کار داشته باشید. رستوران ها یکی دیگر از مکان های خوب که برای تمرین زبان فرانسوی هستند. احساسی را تصور کنید که دادن یک سفارش مستقل به شما می دهد. شما می توانید به سازمانی بپیوندید که به فعالیتهای مورد علاقه ی شما، مثل یک ورزش، می پردازد. مانند هر کشوری، مردم فرانسه مراسم های سنتی را برگزار می کنند که می توانید در آنها شرکت کنید. در کنار یادگیری زبان فرانسوی، در مورد آداب و رسوم و سنت های آنها نیز خواهید آموخت.

در یک دوره ی زبان فرانسوی ثبت نام کنید

با مشخص کردن اینکه کدام تکنیک یادگیری برای شما بهتر است، وقت خود را ذخیره کنید. ممکن است گفتن این حرف ناخوشایند به نظر برسد، اما برخی از شما بطور فردی یادگیرنده های خوبی نیستید. نه به این دلیل که از دیگران کمتر استعداد دارید، بلکه در یک گروه، و نه به تنهایی، راحت تر یاد می گیرید. خوشبختانه، در فرانسه، شما بسیار سریع این مسئله را حل می کنید. بسیاری از موسسات برای ارائه دوره های خاص به افرادی که قصد یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه را دارند، ایجاد شده اند. از افراد مبتدی گرفته تا متکلمین پیشرفته ی زبان فرانسوی، هر یک می توانند دوره ای پیدا کنند که کاملاً با نیازها و بودجه ی مالی آن ها مطابقت داشته باشد

علاوه بر دوره های رایج کلاسی، شما می توانید زبان فرانسوی را در فرانسه با دوره های آنلاین بیاموزید. آموزش آنلاین بسیار انعطاف پذیر است زیرا شما می توانید برنامه دروس را با برنامه روزانه خود تنظیم کنید. علاوه بر این، شما می توانید یک معلم شخصی داشته باشید، که تماما در اختیار شما باشد.

L'Alliance Francaise سازمانی است که هدف آن ارائه ی دوره های زبان برای افرادیست که می خواهند زبان فرانسه را یاد بگیرند.


برنامه های تلفن همراه و اینترنت برای یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه

امروزه، فناوری روش های آسانتر و نامحدودی برای یادگیری یک زبان ارائه داده است. اپلیکیشن های موبایل روشی کارآمد برای یادگیری زبان فرانسه یا هر زبان دیگر هستند. در حال حاضر برنامه های بسیاری ساخته شده است و بسیاری دیگر در آینده ساخته خواهد شد، تا اینکه شما همیشه بتوانید یک برنامه مناسب خودتان داشته باشید. برخی ممکن است روی واژگان متمرکز شوند، برخی ممکن است شامل متن های خواندنی باشند، برخی ممکن است نکات دستور زبان و یا پادکست داشته باشند. برای هر بخش، می توانید یکی از آن ها را در تلفن همراه خود نصب داشته باشید. به طور رایگان نصب کنید و مکرراً از آن ها استفاده کنید. آن ها را در حالی که در تختخواب در آپارتمان خود هستید و یا در حالی که منتظر رسیدن قطار به ایستگاه هستید یا وقتی منتظر سفارش در یک رستوران هستید، استفاده کنید. بسته به موقعیتی که در آن هستید ممکن است بخواهید بدانید که چگونه یک عبارت خاص را به فرانسوی بگویید و به جای انتظار برای رفتن به خانه، می توانید برنامه را در تلفن هوشمند خود باز کنید و کارتان را راه بیاندازید. علاوه بر این، برنامه های تلفن همراه سطح زبان فرانسوی شما را به خوبی تخمین می زنند و به شما می گویند که در چه زمینه ای نیاز به پیشرفت دارید.

علاوه بر این، شما می توانید از اینترنت به عنوان روشی مناسب برای پیدا کردن افراد دیگری که به زبان فرانسوی صحبت می کنند برای برقراری ارتباط و تمرین فرانسوی خود استفاده کنید. زبان آموزان بسیار زیادی در فوروم ها و گروه های مختلف جمع می شوند، که می توانید به صورت رایگان به آن ها ملحق شوید و دسترسی پیدا کنید. حتما با به اشتراک گذاشتن ایده های خود یا ارائه پیشنهادات پیرامون موضوع بحث، در بحث های آن ها شرکت کنید. همچنین، معمولاً زبان آموزان پیشرفته ای وجود دارند که می توانید محترمانه از آن ها بخواهید در مورد چگونگی رفع یک مشکل گرامری یا هر چیز دیگری به شما راهنمایی و نکاتی را ارائه دهند. جدای از اینکه زبان فرانسوی را یاد خواهید گرفت، می توانید دوستان جدیدی نیز پیدا کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: