مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Montpellier فرانسه

دانشگاه Montpellier فرانسه

در صورتی که می خواهید در فرانسه تحصیل کنید لازم است بدانید زبان برنامه های تحصیل رایگان در فرانسه، فرانسوی است و در صورتی که تمایل داشته باشید در یک برنامه که به زبان فرانسوی ارائه می شود ثبت نام کنید ، گواهی TCF یا DALF رایج ترین مدرک پذیرفته شده برای مهارت زبان است - برخی از برنامه ها هستند که همه یا برخی از دوره هایشان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و TOEIC، آیلتس و تافل، برای دانشجویان بین المللی که زبان اول آنها انگلیسی نیست، مدرک مورد قبول برای مهارت زبان انگلیسی است.

استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به‌ ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت‌ نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف ‌نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

دانشگاه Montpellier فرانسه در سال 2015 از ادغام دو دانشگاه Montpellier یک و دو تاسیس شده است، هدف این دانشگاه این است که موفقیت اولین دانشگاهی که در سال 1289 در شهر Montpellier تاسیس شده بود، را احیا نماید. این دانشگاه براساس رتبه بندی Times Higher Education 2021 در میان دانشگاه های جهان رتبه ی 350-301 را به خود اختصاص داده است.

کارآموزی در دانشگاه Montpellier فرانسه

آیا می خواهید کارآموزی را به عنوان بخشی از آموزش انجام دهید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، دوره های کارآموزی در برنامه درسی و آموزشی دانشگاه ادغام می شود. دوره کارآموزی و مدت زمان آن ها بسته به اهداف آموزشی دانشگاه متفاوت می باشد. جست و جو برای کارآموزی روز به روز بیشتر شبیه به جست و جو شغل می شود، که این امر نیاز به آمادگی دانشجو دارد.

در رابطه با هدف کارآموزی تامل کنید

  • مدارک لازم را برای انجام فرآیند یافتن کار آماده کنید، مثل: تهیه مصاحبه، تهیه رزومه دقیق و جامع؛
  • بهتر است آموزش هایی که در طول کارآموزی کسب می کنید را با استاد خود در میان بزارید؛

تیم SCUIO- IP آمادگی دارد به دانشجویانی که به دنبال مشاغل کارآموزی هستند مشاوره ارائه دهد. به منظور تسهیل در مدیریت و نظارت بر کارآموزی دانشگاه مونپلیه ابزاری برای فناوری اطلاعات به اسم PsStage را اجرا کرده است. دانشجویان با کمک این ابزار می توانند قرارداد کارآموزی را تکمیل یا ویرایش کنند و برای امضاء ارسال کنند. اگر قصد دارید دوره های کارآموزی را در خارج از کشور فرانسه انجام دهید، می توانید از کارورزی هایی که به عنوان بخشی از برنامه ERASMUS توسط وزارت امور خارجه و امور خارجه اروپا ارائه می شود بهره مند شوید.




تحصیل در دانشگاه Montpellier فرانسه

این دانشگاه رشته های تحصیلی مختلف را در زمینه های بسیار حرفه ای در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. نکته مهم در آموزش های ارائه شده توسط UM میزان بالا ادغام حرفه ای دانشجویان است. 80 % الی 90 % فارغ التحصیلان از مقطع کارشناسی ارشد پس از گذشت 30 ماه از فارغ التحصیلی در دانشگاه استخدام می شوند. در دانشگاه مونپلیه طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال، مقطع دکتری 3 سال و دوره های مهندسی 5 سال است. دانشجویان خارجی برای اخذ پذیرش از دانشگاه مونپله باید حائز شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه باشند. برای بررسی درخواست باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را تهیه کرده و در زمان های تعیین شده به دانشگاه ارسال کنید، پس از گذشت 3 هفته از ارسال مدارک نتیجه درخواست به شما ایمیل خواهد شد.

  • دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارند باید مدرک تحصیلی مقطع دیپلم با حداقل معدل 15 ارائه کنند؛
  • مدرک معتبر زبان فرانسوی (الزامات مربوط به زبان فرانسه با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت است، مقطع تحصیلی لیسانس: TFC 4 یا B2 DE و دانشجویان لیسانس حرفه ای، کارشناسی ارشد و دکتری B2 DELF)؛
  • فتوکپی از گذرنامه؛
  • رزومه تحصیلی؛
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات پیشین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید نامه پذیرش با ذکر موضوع پروژه که تایید شده باشد را ارائه کنند؛

هزینه تحصیل در دانشگاه Montpellier فرانسه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند باید شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در آن کشور را پیش از انجام اقدامات لازم بررسی کنند و تمامی جوانب را با توجه به شرایط مالی خود بسنجند. هزینه تحصیل در مونپلیه نیز همانند سایر دانشگاه ها با توجه به مقطع و رشته تحصیلی برآورد می شود. هزینه سالانه تحصیل در مونپله بین 180€ تا 700€ (یورو) است که ممکن است برای برخی از رشته های خاص این هزینه تا 6400€ (یورو) افزایش یابد. هزینه بیمه درمانی باید به شهریه دانشگاه اضافه شود، هزینه سالانه 200€ (یورو) برآورد شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه Montpellier فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی 
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: