مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

بررسی هزینه های تحصیل در کالج های فرانسه

به‌همراه هزینه‌های آموزش در فرانسه، شما باید هزینه‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید. این هزینه‌ها، شامل هزینه‌ی اجاره مسکن، غذا، تفریح، مایحتاج زندگی و هزینه‌های گوناگون است. این پولی است که شما باید برای آن، از قبل برنامه‌ریزی کنید. آخرین کاری که باید انجام دهید، رفتن به فرانسه است، نه تهیه‌ی پولی که به آن نیاز دارید.

شما می‌توانید به‌ سادگی این هزینه‌ها را محاسبه و مقدار حقیقی پولی را تعیین کنید که برای حضور در دانشگاهی در فرانسه، به آن نیاز دارید. روش‌های بسیاری هم هست که می‌توان این کار را انجام داد. به اینترنت بروید و از هزینه‌ی کالاها در فرانسه آگاه شوید. اگر از ایالات متحده‌ی آمریکا می‌آیید، قطعاً باید انتظار داشته باشید که هزینه‌های زندگی، کمتر از آمریکا باشد. اگر از بریتانیا می‌آیید، خیلی زود خواهید فهمید که فرانسه به شکل قابل‌توجهی، ارزان‌تر از بریتانیاست و اگر از کشورهای آسیایی می آیید، شاید هزینه ها برای شما بیشتر باشند.

شما باید از قیمت‌ها در فرانسه اطلاع پیدا کنید، چون دوست ندارید به فرانسه برسید و از هزینه‌های بالای حضور در دانشگاه، شوکه شوید.

تخمین زده شده که به‌طور متوسط، دانشجویان باید حدود 650 یورو در ماه برای زندگی به‌ هنگام تحصیل در فرانسه داشته باشند. این برابر 7800 یورو در سال می‌شود. با این حال، این تخمین حداقلی است و شما باید همیشه بیش از نیازتان، پول در جیب داشته باشید.

متوسط هزینه‌های آموزش برای حضور در دانشگاهی در فرانسه، بسته به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید، دوره‌ی تحصیلی‌تان و اینکه آیا ساکن اتحادیه‌ی اروپا هستید یا نه و عوامل دیگر، متغیّر است. متوسط هزینه‌های آموزش به زبان فرانسوی، از حدود 150 تا 900 یورو در ترم، متغیّر است. این مقدار هم ممکن است بر اساس عوامل گوناگون، تغییر کند. اگر به‌دنبال حضور در دانشگاهی هستید که هزینه‌های آن پایین باشد، بهتر است گزینه‌های خود را قبل از شروع، مقایسه کنید.

بورسیه‌های زیادی برای دانشجویانی که قصد ادامه‌ی تحصیل در فرانسه را دارند، وجود دارد. تعداد بورسیه‌های موجود برای دانشجویان خارجی، بسیار کمتر است و از جمله‌ی آن‌ها، می‌توان به بورسیه‌ی دولت فرانسه یا کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی اشاره کرد. کمک‌های مالی در فرانسه، ممکن است به دانشجویان بر اساس نیاز یا شایستگی‌شان اعطا شود.


برخی از بورسیه‌های داخلی و بین‌المللی موجود در موسسات آموزشی فرانسه، می‌تواند تمام هزینه‌های آموزش در دانشگاه‌ها یا بخشی از آن‌ها را پوشش دهد. چند بورسیه‌ای که دانشجویان خارجی می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند، از این قرار است:

  • The Michaela Farnum Memorial Scholarship by International Studies Abroad Inc. (ISA)
  • Dr. Carlos E. Memorial Scholarship by International Studies Abroad Inc.
  • Chateaubriand Fellowship by University of Illinois.
  • IES Abroad Excellence in a Foreign Language Scholarship by Institute for the International Education of Students.
  • ISA Diversity Scholarship by International Studies Abroad Inc
  • GSE Summer Scholarship by Global Student Experience.
  • GSE Language Development Scholarship by Global Student Experience.
  • GSE Academic Scholarship by Global Student Experience.
  • Boren Scholarships and fellowships by Boren Awards For International Study.
  • Arcadia University Gilman Scholarships. Annette Kade Scholarships by International Student Exchange Program.

اگرچه مقدار کمک‌های مالی برای دانشجویان خارجی محدود است، اما هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است و این فقدان کمک‌های مالی را در این کشور جبران می‌کند.

اگر علاقه‌مند کسب کمک‌های مالی برای پوشش هزینه‌های تحصیلی‌تان هستید، با دپارتمان مالی دانشگاه یا کالج مورد نظرتان، مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در این زمینه، کمک کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
اولین قدم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فرانسه
اولین قدم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فرانسه

اگرچه ارائه‌ی درخواست به دانشگاهی در فرانسه، تقریباً مشابه کشورهای دیگر است، اما چند تفاوت وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: