مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیلات تکمیلی در فرانسه

تحصیلات تکمیلی در فرانسه

فرانسه در ارائه ی برنامه های عالی تحصیلات تکمیلی شهرت بسزایی دارد. کسانی که می خواهند برای تحصیلات تکمیلی به اروپا بروند، اغلب برای این کار به فرانسه مراجعه می کنند. دانشجویان بین المللی واقعاً از این کشور لذت می برند و برنامه های تحصیلات تکمیلی که در فرانسه ارائه می شود واقعاً بهترین هستند. همه موسسات فرانسه از نظر تحصیلات، رتبه ی بسیار بالایی دارند و کسانی که در چنین برنامه هایی در این کشور شرکت می کند ، بسیار یاد می گیرند ، و این غالباً به این معنی است که در تلاش های آینده خود به موفقیت دست می یابند.

 برنامه های تحصیلات تکمیلی در فرانسه در سه دسته اصلی قرار می گیرد: 

  • کارشناسی ارشد آموزش محور (MAs/MScs/MEng) 
  • کارشناسی ارشد پژوهش محور (MRes/ MA by Research) 
  • دکترا (Doctorates and PhDs) 

کارشناسی ارشد آموزش محور، دوره ی تحصیلات تکمیلی ست که الگویی مشابه با مطالعات کارشناسی دارند که با سخنرانی ها ، سمینارها و آموزش ها ارائه شده می شوند. از دانشجویان انتظار می رود که در مورد موضوعات دروس به تنهایی تحقیق کنند و رویکردی مستقل در مورد مطالعه خود اتخاذ کنند. کارشناسی ارشد پژوهش محور، اغلب به عنوان پیش نیاز برای ورود به یک برنامه ی دکتری در نظر گرفته می شود. دانشجویان در این برنامه ها باید بطور مستقل روی یک موضوع خاص تحقیق کنند و بر بهبود مهارت های تحقیقاتی ای که برای نوشتن پایان نامه یا پروژه نهایی نیاز دارند ، تمرکز کنند. روش های کسب مدرک تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های فرانسه متغیر هستند . اکثر دیپلم ها را می توان در مدت چهار سال کسب کرد. بیشتر مدرک های کارشناسی ارشد را می توان در بازه ی زمانی یک تا دو سال کسب کرد. با این حال ، باز هم همه این موارد بستگی به رشته ی انتخابی شما دارد. مراحل تقاضا برای برنامه تحصیلات تکمیلی در این کشور همان مراحلی ست که برای برنامه ای در مقاطع پایین تر هم نیاز است . دانشجویان بین المللی که مایل به ورود به فرانسه برای شرکت در کالج یا دانشگاه برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی هستند ، برای تکمیل مراحل درخواست ، به گذرنامه خود نیاز دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: