مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در Montpellier فرانسه

تحصیل در Montpellier فرانسه

همه دوست دارند در شهری نزدیک به سواحل زیبای مدیترانه درس بخوانند و دوران دانشجویی خود را تجربه کنند. درجه حرارت مونپلیه در طول سال متعادل است و تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها دوره‌های زمانی نسبتاً خنکی دارد. با گزینه های تحصیلی زیادی که توسط تعدادی از دانشگاه های معتبر مونپلیه ارائه می شود، خود را در یک شهر دانشجویی شیک خواهید یافت. چیزی که مونپلیه را به مقصد تحصیلی محبوبی تبدیل می کند، جمعیت زیاد دانشجویان و فعالیت های فرهنگی آن است. مونپلیه که در بین اسپانیا و ایتالیا قرار دارد، مقصد تحصیلی ایده‌آل برای دانشجویانی است که می‌خواهند روی تحصیلات اروپایی متمرکز شوند و همچنین در خارج از کشور خود به کشورهای دیگر سفر کنند.

دلایل تحصیل در مونپلیه فرانسه

فرهنگ

زندگی در فرانسه تجربه ای استثنایی خواهد بود و مونپلیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مونپلیه شهری باشکوه، غنی از معماری قرون وسطایی و بلوارهای بزرگ است. در هر قدمی که برمی‌دارید با موزه‌ها، گالری‌های هنری و عناصر تاریخی  مواجه می‌شوید. این شهر دارای مناطق متنوعی است و فعالیت ها و رویدادهای زیادی در آن وجود دارد که هرشخصی می تواند در آن شرکت کنند. بنابراین خسته شدن در آن هرگز معنایی ندارد. فرهنگ مونپلیه بسیار باشکوه است. می‌توان از محله های آن قدیمی دیدن کرد، در آکواریوم ماری نوستروم به فکر فرو رفت، دوچرخه‌ سواری کرد، و نحوه انجام یوگا و فعالیت‌های مشابه را آموخت.

سواحل

در کنار دریای مدیترانه و درست در شمال هگزاگون، به راحتی به دریا دسترسی خواهید داشت که تنها 11 کیلومتر با شهر فاصله دارد. سواحلی  وجود دارد که می توانید در آنها شنا کنید و دمای آب برای آفتاب گرفتن مناسب است. ساحل Villeneuve-lès-Maguelone یکی از بهترین سواحل و نزدیکترین ساحل به مرکز شهر است. ساحل Espiguette یکی دیگر از سواحل عالی در نزدیکی مونپلیه است که شن و ماسه آن چندین کیلومتر وسعت دارد. همانطور که در سواحل مونپلیه کاوش می کنید، از دیدن شهر ساحلی کوچک دوست داشتنی در کارنون شگفت زده خواهید شد.

رستوران ها و کافه ها

همه افراد مشتاق بیرون رفتن، لذت بردن از زیبایی های شهر و نوشیدن نوشیدنی های خوشمزه هستند. به عنوان یک دانشجوی خارجی که مشتاق کاوش در شهر و معاشرت با دوستان جدید است، فرصت های بسیار خوبی برای غذا و نوشیدنی پیدا خواهید کرد. از دیدن تعداد زیادی رستوران، بار و کافه زیبا در نقاط مختلف شهر، درست مانند جواهرات پنهان، شگفت زده خواهید شد. تنوع رستوران ها و کافه ها باعث می شود که غذاهای فرانسوی و نوشیدنی های فوق العاده منطقه  را کشف کنید.

دانشجو محور 

مونپلیه با داشتن جمعیت قابل توجهی از دانشجویان، به عنوان مرکزی آموزشی شهرت زیادی دارد. تحصیل در شهر دانشگاهی به این معنی است که شما نه تنها جوانان دیگری را در اطرافتان خواهید یافت، بلکه فعالیت های سرگرم کننده زیادی نیز خواهید داشت.در مونپلیه با داشتن بیش از 10 دانشگاه و تعدادی مدرسه بزرگ، از جمله مدرسه کسب و کار مونپلیه، خود را در اموزش های با کیفیت غوطه ور خواهید کرد. علاوه بر این، مونپلیه در مقایسه با سایر شهرهای فرانسه مقصد تحصیلی ارزان‌تری است.


دوره های  تحصیل در مونپلیه فرانسه

انتخاب مونپلیه به عنوان مقصد تحصیلی تجربه ای متحول کننده در زندگی خواهد بود. این شهر به تاریخ و فرهنگ خود مفتخر است. تعدادی دوره تحصیلی در مونپلیه وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

زبان و فرهنگ در فرانسه

از طریق این دوره، فرصتی برای تحصیل در رشته علوم انسانی در دانشگاه پل والری یا تحصیل در رشته بازرگانی و علوم در دانشگاه مونپلیه برای شما ایجاد  می شود. این دوره با وجود این دو موسسه آموزش عالی، از شما می خواهد دوره های علوم انسانی، مهندسی، علوم و تجارت را با یک برنامه مطالعه انعطاف پذیر بررسی کنید. نکته برجسته این برنامه سفرهای چند روزه است که در هر ترم گنجانده شده است.

Glories of France  

Glories of France برنامه تحصیلی فراگیری است که هزینه آن شامل شهریه، هزینه دانشگاه، اقامت در یک استودیوی خصوصی در دانشگاه مونپلیه و همچنین بسیاری از ویژگی های دیگر است. این دوره در فصل تابستان در مونپلیه برگزار می شود. علاوه بر این، در هفته دوم دوره به صورت گروهی از سواحل زیبای مدیترانه دیدن خواهید کرد. کلاس های این برنامه تا ظهر پنجشنبه به پایان می رسد و به شما این فرصت را می دهد تابتوانید از عصر روز پنجشنبه تا روز یکشنبه به اطراف سفر کنید.

دوره آموزش زبان فرانسه در فرانسه

دوره زبان فرانسه در فرانسه توسط Jobs and Internships Abroad ارائه می شود. از طریق این دوره زبان فرانسه را در یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان یاد خواهید گرفت. این موسسه یک دوره تحصیلی عالی دوره تحصیلی زبان فرانسه را در سه شهر بزرگ فرانسه ارائه می دهد: پاریس، نیس، و مونپلیه. این برنامه قطعا ایده آل ترین برنامه است زیرا می توانید زبان فرانسه را در مکانی بیاموزید که در حین یادگیری به راحتی می توانید تمرین کنید. 

دانشگاه های مونپلیه فرانسه

سیستم آموزش عالی مونپلیه نسبتاً پیشرفته است و هر یک از دانشگاه های آن طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند. در اینجا تعدادی از بهترین دانشگاه های مون پلیه آورده شده است:

  • دانشگاه مونپلیه
  • دانشگاه پل والری، مونپلیه 3
  • Montpellier SupAgro
  • دانشکده ملی تحصیلات تکمیلی شیمی، مونپلیه


هزینه تحصیل در مونپلیه چقدر است؟

انتخاب مونپلیه به عنوان مقصد تحصیلی در خارج از کشور نه تنها از نظر کیفیت آموزش، بلکه به دلیل هزینه های زندگی نیز انتخاب مناسبی است. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 850 یورو برای هزینه های زندگی شخصی و روزانه بپردازید. هزینه تحصیل سالانه بسته به سطح تحصیلات از 180 تا 700 یورو متغیر است. در موارد دیگر، برای مقاطع خاص هزینه تحصیل می تواند بسیار گران تر باشد، تا 6400 یورو.

هزینه های زندگی در مونپلیه

در طول تحصیل خود در مونپلیه باید غذا بخرید، هزینه اقامت را بپردازید، شهریه پرداخت کنید و همچنان مطمئن شوید که مطابق با زمان اقامت خود هزینه می کنید. هدف هر دانشجوی خارجی این است که مقصدی برای تحصیل در خارج از کشور را تجربه کند و نگران امور مالی نباشد. بنابراین، مهم است که فعالیت‌های اجتماعی، رژیم غذایی روزانه‌تان، هزینه سفر در اطراف و سایر برنامه‌های فردی مشابه را برنامه‌ریزی کنید.

در حاشیه  فرانسه، نزدیک دریای مدیترانه، تعدادی خانه، آپارتمان و اتاق خصوصی برای اجاره خواهید یافت. هنگام انتخاب م محل اقامت مناسب، مطمئناً باید مکان، قیمت و قطعاً ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. قیمت مسکن دانشجویی در مونپلیه به طور متوسط 480 یورو خواهد بود. اما با توجه به نوع اقامت و مبله بودن یا نبودن آن، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: