مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در حین تحصیل در فرانسه

کار در حین تحصیل در فرانسه

دولت فرانسه این اجازه را به شما می دهد که با دانشتن ویزای دانشجویی تمام وقت، بتوانید مشغول به کار شوید با داشتن این شغل می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید، و موضوع دیگر این است که شما بعد از فارغ التحصیلی با دادن درخواست می توانید به اقامت خود در فرانسه ادامه دهید و مشغول به کار شوید، در ادامه شرایط کار در حین و بعد از تحصیل در فرانسه را باهم مرور می کنیم.

کار در فرانسه حین تحصیل

به‌هنگام تحصیل و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی در فرانسه، می‌توانید کار با حقوق- 964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال).

شما می‌توانید همچنین در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی دیگر نیز کار کنید و قراردادهایتان می‌تواند تا یک سال، بین 1 سپتامبر تا 31 آگوست (تا 670 ساعت بین سپتامبر و ژوئن و تا 300 ساعت بین جولای و آگوست) باشد، تا زمانی‌که بر تحصیلاتتان اثر نگذارد.

بعد از فارغ‌التحصیلی

اگر حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشید، مدرکی که توسط (CGE (Conference of Grandes ecoles  سطح 1 ارزشیابی شده باشد، (معادل یک دوره‌ی تحصیلی 5 ساله)، می‌توانید درخواست اجازه‌ی اقامت موقت و غیرقابل‌ تجدیدی دهید که به شما اجازه می‌دهد بر روی هر شغلی، تا 60 درصد کار هفتگی عادی کار کرده و در زمان جستجو برای پیدا کردن یک شغل تمام ‌وقت، از خود حمایت کنید.

اگر کاری پیدا کنید که حقوقش 1.5 برابر حداقل حقوق باشد، می‌توانید با Prefecture محلی خود تماس بگیرید تا وضعیت خود را از حالت دانشجویی به کارمند تغییر دهید و تمام ‌وقت کار کنید.

دانشجویان دیگر نیز می‌توانند در چند شغل محدود کار کنند (برای بدست آوردن فهرست به ‌روز شده‌ی این مشاغل، با CampusFrance  تماس بگیرید، اما قبل از شروع به کار، به قراردادی از طرف کارفرمای خود نیاز دارید. اگر می‌خواهید برای شروع به کار شرکت خود در فرانسه بمانید (کار باید با تحصیلات شما مرتبط باشد و قابلیت‌های تجاری آن نیز باید ثابت شود)، می‌توانید به‌دنبال ویزای 'Auto-Entrepreneur' بروید.

بعد از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان دیگر نیز می‌توانند برای ویزای کاری پس از تحصیلات ، یک سال دیگر نیز در فرانسه بمانند و در جستجوی کاری مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود باشند. وقتی شغلی پیدا کردید، باید درخواست اجازه‌ی کار دهید و نامه‌ای را از طرف کارفرمای آینده‌ی خود ضمیمه‌ی مدارکتان کنید که کار فعلی‌تان را تائید کند و سپس درخواست اجازه‌ی اقامت دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: