مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با گروه های مختلف رشته مدیریت-بخش چهارم

آشنایی با گروه های مختلف رشته مدیریت-بخش چهارم

انواع تخصص های MBA بر اساس عملکرد

پس از انتخاب نوع کلی مدرک MBA، بسیاری از دانشجویان می توانند همچنین یک تخصص را نیز انتخاب کنند. این کار بعد از سال اول MBA، وقتی که دانشجویان دوره های اصلی خود را می گذرانند، انجام می شود. سپس براساس انتخاب های خود می توانند در یک عملکرد یا یک صنعت تخصص یابند.

اگر مطمئن نیستید که یک دانشگاه چه تخصص ها و دروس انتخابی را ارائه می دهد، حتماً با آنها تماس بگیرید و سؤال کنید. در زیر برخی از تخصص های کاربردی آمده است که دانشجویان MBA می توانند انتخاب کنند.

مدیریت عمومی

تخصص مدیریت عمومی، تخصص سنتی MBA است. دانشجویان دانش عمیق تری در مورد موضوعات مربوط به تجارت کسب می کنند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی، نقش های مختلف مدیریتی را بر عهده بگیرند.

این تخصص همه ی دیگر تخصص ها را در بر می گیرد و بیشتر برای دانشجویانی مناسب است که مطمئن نیستند در چه زمینه ای می خواهند تخصص بدست بیاورند.

امور مالی

امور مالی به دلیل در دسترس بودن موقعیت های شغلی و همچنین پتانسیل بالای حقوق و دستمزد، یکی از محبوب ترین تخصص ها است. دانشجویان دوره هایی را در زمینه ی مدیریت سهام و اوراق بهادار (portfolio management)، مدیریت صندوق سرمایه گذاری یا مدیریت ریسک (hedge fund or derivate management)، مدیریت ریسک دارایی و سرمایه (asset and credit risk management) و دیگر دوره ها، می گذرانند.

این تخصص به آنها صلاحیت کار در مؤسسات مالی و غیرمالی می دهد، مانند:

  • بانکداری سرمایه گذاری
  • امور مالی شرکت ها
  • امور مالی سازمانی
  • امور مالی بین المللی و غیره


حسابداری

تخصص حسابداری دانشجویان را برای موقعیت های شغلی آینده در سازمان ها و شرکت های تجاری آماده می کند. آنها دوره های مربوط به شیوه های پیشرفته ی حسابداری را می گذرانند و این فرصت را دارند که گواهینامه حسابدار عمومی معتبر (CPA) خود را دریافت کنند.

آنها می توانند به حسابداران، مدیران مالی، حسابرسان و غیره تبدیل شوند.

بازاریابی

یکی دیگر از تخصص های محبوب، بازاریابی است. این تخصص دانشجویان را به مهارت های توسعه ی استراتژی های بازاریابی، مدیریت و اجرای برنامه ها، بهبود درآمد و سودآوری و حفظ روابط عمومی بالا، مجهز می کند.

دانشجویان دوره هایی مانند تبلیغات، مدیریت برند، تحقیقات بازاریابی، مدیریت محصول و غیره را می گذرانند.

عملیات و زنجیره تامین

این تخصص بر روی مدیریت عملیات روزانه ی یک تجارت و زنجیره ی تأمین آن متمرکز است. این دوره ها شامل طراحی و ساخت محصول، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت کنترل کیفیت است.

دانشجویان فارغ التحصیل به عنوان رئیس عملیات، مدیران انبار و موجودی، مدیران حمل و نقل و غیره فعالیت می کنند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: