مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه درمانی در فرانسه

بیمه درمانی در فرانسه

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام حضور در فرانسه در خاطر داشته باشید، سلامت شماست. ممکن است در هر زمانی، به خاطر تصادف یا جراحت، نیاز به مراجعه به مرکز فوریت های پزشکی یا بیمارستان داشته باشید. اگر شما مقیم این کشور نباشید، هزینه های چنین اتفاقاتی می تواند بسیار بالا باشد. البته بیمه بین المللی نیز پذیرفته نیست.

دولت فرانسه یک برنامه مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد، و از آنجا که برای همه شهروندان و میهمانان بین المللی اجباری است که تحت پوشش چنین برنامه ای قرار گیرند، شما باید این کار را قبل از ورود به کشور انجام دهید.

کلیه دانشجویان بین المللی که در فرانسه مشغول به تحصیل هستند، ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند، چه دولتی و چه خصوصی. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای اینکه تحت پوشش مراقبت های بهداشتی جهانی قرار بگیرند، واجد شرایط هستند؛ هرچند این امر به عواملی چون سن، کشور مبدا و طول برنامه تحصیلی آنها بستگی دارد.

برای واجد شرایط بودن برنامه ملی بیمه درمانی ارائه شده در فرانسه، دانشجویان باید:

  • تا اول اکتبر سال جاری تحصیلی (دانشگاهی) زیر 28 سال باشند.
  • در یک برنامه تحصیلی 4 ماهه یا بیشتر ثبت نام کرده باشند.
  • کشور وطن آن ها خارج از اتحادیه اروپا یا سوئیس باشد.


در صورت نداشتن هر یک از موارد فوق، دانشجویان بین المللی موظف اند برای خودشان یک بیمه درمانی خصوصی تهیه کنند. دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا از شرکت در این طرح معاف هستند، به شرط آنكه بتوانند کارت بیمه سلامت معتبر اروپایی خود را ارائه دهند یا یک بیمه درمانی خصوصی در فرانسه داشته باشند. اگر یک دانشجوی خارجی به مراقبت های بهداشتی دولتی علاقه مند باشد، می تواند 207 یورو بپردازد تا همانند شهروندان فرانسه تحت پوشش قرار گیرد.

بیمه پزشکی خصوصی در فرانسه را نیز می توان برای آن دسته از افرادی که در دوره های کمتر از 4 ماه در فرانسه اقامت دارند، افرادی که بیش از 28 سال سن دارند و همچنین برای آن دسته از افرادی که ترجیح می دهند بیمه خصوصی داشته باشند، خریداری کرد. این نوع بیمه شما را به طور کامل پوشش نمی دهد و بیشتر افراد برای رفع نواقص پوشش بیمه، بیمه های تکمیلی را در نظر می گیرند.

اگر تصمیم ندارید که از برنامه مراقبت های بهداشتی ملی (فرانسه) استفاده کنید، باید بیمه پزشکی خصوصی در فرانسه را تهیه کنید که هزینه های مراقبت های بهداشتی شما را تحت پوشش قرار دهد.

وقتی که تصمیم دارید بیمه خصوصی تهیه کنید، بهتر است که برنامه ها و شرکت های بیمه ی مختلفی را که در دسترس هستند مقایسه کنید. امکان یافتن بیمه ی مقرون به صرفه وجود دارد اما اگر دقت نکنید نیز ممکن است هزینه های بیشتری را بپردازید. به لطف اینترنت شما می توانید در مدت زمان خیلی کمی به راحتی گزینه ها را مقایسه کنید و این کاری است که باید انجام دهید تا هرگز هزینه ای بیش از آنچه که باید را نپردازید. سال های دانشگاه زمانی است که پول همیشه به راحتی به دست نمی آید، و نباید آن را به سادگی خرج کنید گویی که پول روی درخت رشد می کند. با یک مقایسه می توانید بیمه ی مورد نیاز خود را با قیمتی که مناسب بودجه شما باشد پیدا کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: