مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای الحاقی فرانسه

ویزای الحاقی فرانسه

اگر شما به ‌قصد پیوستن به یکی از اقوام یا همسرتان به فرانسه نقل مکان می‌کنید، می‌توانید برای گرفتن ویزای بازپیوستن خانواده (family reunification) اقدام کنید. اگر یکی از اعضای خانواده‌ی شما در فرانسه زندگی می‌کند، می‌توانید با اقدام برای گرفتن ویزای بازپیوستن خانواده به شریک یا آن عضو خانواده‌یتان که در فرانسه زندگی می‌کند بپیوندید. چنین چیزی به عوامل چندی بستگی دارد، همچون ملیت، نوع جوازی که آن عضور خانواده‌ی شما در فرانسه دارد، و اینکه چه مدتی است آنها در فرانسه زندگی می‌کنند.

اگر شما شهروند EU /EEA (اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی اقتصادی اروپا)، یا شهروند سوئیس باشید، می‌توانید بدون هیچ ویزایی، آزادانه به فرانسه بیایید. 

اقوام اتباع کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی اقتصادی اروپا/ سوئیس

همسران و کودکان کم‌ سن (کمتر از 18 سال) می‌توانند در فرانسه به اعضای خانواده‌یشان که شهروند اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی اقتصادی اروپا/ سوییس نیستند ولی در فرانسه زندگی می‌کنند ملحق شوند، با شرایط زیر:

  • قوم ‌و خویشی که شما قصد پیوستن به او را دارید باید حداقل به ‌مدت هجده ماه در فرانسه زندگی کرده باشد (12 ماه برای الجزایری‌ها) و مجوز اقامتش برای یک سال معتبر باشد.
  • آشنای شما باید منابع مالی کافی در اختیار داشته باشد (مقداری برابر با حداقل دستمزد ماهانه: 1149 یورو برای دو یا سه نفر؛ 1272 یورو برای چهار یا پنج نفر؛ و 1387 یورو برای خانواده‌ای شش ‌نفره و بیشتر).
  • باید فضای کافی برای شما وجود داشته باشد: استانداردهای کشور فرانسه به‌ازای یک زوج بین 22 تا 28 مترمربع متغیر است (بسته به شهر یا منطقه‌ای که در در آن زندگی می‌کنید) و ده متر مربع به ‌ازای فرد اضافه.




آشنای شما باید شخصا یا به اداره‌ی OFII (برای بیشتر کشورها) یا به ادارات (DDASS (Direction départementale des affaires sanitaires et sociales، که سازمان خدمات پزشکی و اجتماعی محلی است، سر بزند و فرم درخواست را پر کند. شاید از او خواسته شود که برای تمکن مالی اثباتی ارائه کند و ممکن است سکونت‌ گاه او بازدید شود.

اگر درخواست موفقیت ‌آمیز باشد،‌ شما خواهید توانست به آشنایتان در فرانسه بپیوندید، اما شما به یک ویزای اقامت طولانی ‌مدت از سفارت یا کنسول ‌گری فرانسه در کشور مبدأ خودتان، با اعتبار یک ‌ساله، نیاز خواهید داشت که برای شما نقش کارت اقامت (VLS-TS) را ایفا خواهد کرد. این ویزا هزینه‌ای در بر ندارد. شما باید در بازه‌ی سه‌ ماهه‌ی پس از دریافت ویزا وارد فرانسه شوید و در بازه‌ی دوماهه‌ی پس از ورود به فرانسه در شعبه‌ی محلی اداره‌ی OFII (Office Français de l’Immigration et de l’Intégration) نامتان را ثبت کنید. اگر برای مدتی بیشتر از یک سال در فرانسه می‌مانید باید برای دریافت کارت اقامت (carte de séjour) درخواست بدهید. پس از ورود به فرانسه باید یک آزمون پزشکی را پشت سر بگذارید (اتباع ارمنستان، کامرون، مالی، مراکش، سنگال، تونس و ترکیه باید این تست را پیش از رسیدن به فرانسه و در کشور مبدأ انجام دهند.)

وضعیت ویژه‌ی خانواده‌های دارای مشاغل خاص

اگر قوم‌ و خویش شما مجوز اقامتی دارد که بر روی آن نشان «پاسپورت نخبگی» (talent passport) خورده است ــ از جمله «استخدام مأموریت‌ محور» (employee on assignment)، «دانشمند پژوهشی» (research scientist)، یا  داشتن کارت آبی (Blue Card) اتحادیه‌ی اروپا ــ خانواده‌ی شما به ‌صورت خودکار و همزمان دارای جواز اقامت «زندگی خصوصی و خانوادگی» است، برای همان مدت ‌زمانی که همسر شما در فرانسه می‌ماند، و این جواز به خانواده‌ی شما اجازه می‌دهد که بدون داشتن مجوز مجزا به کار مشغول شوند. پاسپورت ویزای نخبگی همچنین شامل خانواده‌ی کسانی است که برای سرمایه ‌گذاری بیش از 10 میلیون یورو به فرانسه آمده‌ و حداقل ۵۰ شغل ایجاد کرده‌اند؛ این افراد به‌ سبب مشارکت اقتصادی بی‌نظیر همچنین مجوز اقامتی ده‌ ساله دریافت می‌کنند.

اقوام اتباع فرانسه

شما می‌توانید به یکی اعضای خانواده‌یتان که در فرانسه زندگی می‌کند بپیوندید اگر شما یکی از این موارد باشید:

  • با یکی از اتباع فرانسه ازدواج کرده باشید ــ اگر بیرون از فرانسه ازدواج کرده‌اید، ازدواج شما باید در ثبت ‌احوال فرانسه (French Civil Register) وارد شده باشد ــ و همچنان با هم باشید.
  • یکی از والدین یک کودک کم‌ سن ساکن فرانسه باشید و حداقل یک سال سابقه‌ی مشارکت در حمایت مالی و تحصیلی از او را داشته باشید.
  • کودکان خارجی اتباع فرانسه باشید، با کمتر از 21 سال سن و متکی به والدین خود.
  • والدین یکی از اتباع فرانسه یا همسر او و متکی به آنها باشید.

اگر از اتحادیه‌ی اروپا/اتحادیه‌ی اقتصادی اروپا، سوییس، موناکو، سن‌مارینو یا الجزایر آمده‌اید، می‌توانید پس از رسیدن به فرانسه برای اقامتتان درخواست دهید؛ در غیر این صورت باید در سفارت/کنسول‌گری فرانسه در کشور مبدأ خودتان برای ویزای بلندمدت درخواست بدهید. شما باید کپی برابراصل مدرک ازدواج‌تان (ازدواج باید نزد مقامات فرانسوی ثبت شده باشد) و اثبات داشتن تابعیت فرانسه توسط همسرتان (برای مثال کپی کارت شناسایی فرانسوی یا گواهی تولد) را نشان دهید.

اقوام پناه ‌جویان در فرانسه

اگر به آشنای شما وضعیت پناه‌جویی اعطا شده باشد، شما می‌توانید به او بازبپیوندید اگر همسر او باشید (و پیش از گرفتن وضعیت پناهجویی با او ازدواج کرده باشید) یا فرزند کم‌ سن مجردش (تا سن 19 سال).

پس از رسیدن به فرانسه چه باید کرد؟

پس از رسیدن به فرانسه شما سه ماه فرصت دارید تا با OFII تماس بگیرید. این اداره یک آزمایش پزشکی بر روی شما انجام خواهد دارد، جواز اقامت شما را صادر خواهد کرد، و شاید از شما بخواهد که (CAI (Contrat d’Accueil et d’Intégration را امضا کنید. این توافق ‌نامه، که هدف از آن «ایجاد رابطه‌ای بنا شده بر اعتماد و تعهد متقابل» بین شما و کشور فرانسه است، برای مدت یک سال اعتبار دارد.

در طول این مدت شما متعهدید در جلساتی (به زبان خودتان) با موضوع سازمان‌های سیاسی و اداری فرانسه و ارزش‌های جامعه‌ی فرانسه (همجون سکولاریسم و برابری)، و همچنین درباره‌ی زندگی روزمره در فرانسه شرکت کنید. مهارت‌های زبانی شما ارزیابی خواهد شد و احتمالا از شما خواسته خواهد شد که در یک دوره‌ی آموزش زبان شرکت کنید که پایان آن گرفتن مدرک آشنایی مقدماتی با زبان فرانسوی (DILF) است یا ممکن است با دادن یک گواهی‌نامه (AMDFL) از این دوره معاف شوید.

در موارد زیر شما مجبور به امضای CAI نیستید:

  • اگر تابعیت اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی اقتصادی اروپا/ سوییس را داشته باشید.
  • اگر برای حداقل سه سال در یکی از مؤسسات آموزشی دوره‌ی متوسطه فرانسوی بیرون از فرانسه تحصیل کرده باشید.
  • اگر 16 تا 18 سال سن دارید و پشتوانه‌ی جواز اقامت‌تان متولد شدنتان در فرانسه از والدین غیرفرانسوی است؛ در فرانسه زندگی می‌کنید؛ و اگر از 11 سالگی‌تان برای حداقل پنج سال فرانسه اقامتگاه اصلی‌تان بوده است.
  • در حال پیوستن به یکی از اقوامتان هستید که نوع خاصی از جوازهای اقامت مرتبط با کار در فرانسه را دارد، مثلا آن جوازهایی که بر آنها نشان «استخدام مأموریت‌ محور» (Employee on Assignment) یا «مهارت‌ها و استعدادها» (Skills and Talents) چاپ شده است، یا کارت‌های آبی.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی ...

بیشتر بخوانید
ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: