مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اولین قدم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فرانسه

اولین قدم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فرانسه

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه

قبل از تحصیل و کسب مدرک در هر رشته‌ای در فرانسه، ابتدا باید به کالج یا دانشگاه مورد نظر خود، درخواست پذیرش دهید. در این مقاله، درباره‌ی این موضوع صحبت خواهیم کرد که برای شروع تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان، چه کاری باید انجام دهید.

اگرچه ارائه‌ی درخواست به دانشگاهی در فرانسه، تقریباً مشابه کشورهای دیگر است، اما چند تفاوت وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. مهم است که به‌عنوان دانشجوی اروپایی یا دانشجوی خارجی، علاوه بر فرستادن تمام مدارک مورد نیاز و مورد درخواست در زمان مقرر، کل فرایند درخواست را نیز تکمیل کنید. با انجام این کار، نشان می‌دهید که آماده‌ی حضور در دانشگاه و تسریع در فرایند پذیرش خود هستید.

هر کسی که می‌خواهد در دانشگاهی در فرانسه حضور یابد، باید فرایند درخواست را کامل کند. درخواست شما توسط دانشگاه، به این منظور بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا متقاضی مناسبی برای حضور در دانشگاه هستید یا نه. دانشگاه پیشینه‌ی شما را بررسی خواهد کرد، پس مهم است پیشینه‌ی شما، عاری از هر نوع اتفاق سوال‌ برانگیز باشد.

متقاضیان غیر اتحادیه‌ی اروپا

اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه های در فرانسه هستید، اما در حال حاضر مقیم اتحادیه‌ی اروپا نمی‌باشید، برای حضور در دانشگاهی در فرانسه، باید کارهای زیر را انجام دهید.

ابتدا، فرایند درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، باید تکمیل شود. از آنجایی‌که در فرانسه زندگی نمی‌کنید، ارائه‌ی درخواست به موسسه‌ی آموزشی یا دانشگاه مربوطه، ممکن است نسبتاً سخت باشد. با این حال، می‌توانید درخواست مناسب را در وب ‌سایت کالج یا دانشگاه مورد نظرتان پیدا کنید. شما باید این درخواست را دانلود و بعد پرینت کرده و برای گرفتن پذیرش، آن را به‌همراه مدارک مورد نیاز، به کالج یا دانشگاه مربوطه بفرستید.

شما باید همچنین مدارک حضور خود در تمام موسسات آموزشی همچون دبیرستان یا کالج را در گذشته ارائه کنید.

دانشجویان خارجی که می‌خواهند در دانشگاهی در فرانسه حضور پیدا کنند، باید یک کُپی از پاسپورت خود را به‌همراه عکسی در اندازه‌ی عکس پاسپورتشان، به موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود که می‌خواهند از آن پذیرش بگیرند، بفرستند.


برخی دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند مقاله‌‌ای برای آن‌ها بفرستید. اگر این بخشی از فرایند درخواست شماست، مطمئن شوید که آن مقاله را به بهترین شکل ممکن می‌نویسید، چون این بخش مهمی در فرایند پذیرش یا عدم پذیرش شما در آن دانشگاه است. شما باید، با انجام تحقیق، آن مقاله را درباره‌‌ی موضوع متفاوتی بنویسید. حقایق را در مقاله‌‌ی خود بیان و اثبات کنید که می‌توانید به ‌خوبی اطلاعات را بنویسید. این به شما کمک شایان ‌توجهی برای پذیرش در موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان خواهد کرد.

شما باید همچنین مدرک تسلط خود به زبان انگلیسی را نیز بفرستید. این مدرک را می‌توان از طریق شرکت در امتحان تافل یا آیلتس بدست آورد. در امتحان تافل/آیلتس، می‌توان به شکل آنلاین در کامپیوتر یا از طریق امتحان چاپی شرکت کرد. 

شما باید این امتحان را قبل از ارائه‌ی درخواست به کالج مورد نظرتان، کامل کنید. نتایج این امتحان باید به‌همراه درخواست شما فرستاده شود. در ذهن بسپارید که شرکت در تافل، دارای هزینه است.

به‌هنگام ارائه‌ی درخواست به دانشگاهی در فرانسه، به یک کُپی از تائییدیه‌ی مکان تولدتان و همچنین ترجمه‌ی تائیدشده‌ای که مکان تولد پدر و مادرتان را نشان دهد، نیاز است. این مدرکی است که تمام دانشجویان خارجی، صرف‌نظر از کشور زادگاهشان، باید ارائه دهند.

همچون همه‌ی کشورها، برخی دانشگاه‌ها ممکن است متقاضیان را مجبور کنند تا گام‌های اضافی برای پذیرفته شدن انجام دهند. ضروری است که شما از تمام مراحل درخواستی دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، پیروی کنید و تمام اطلاعات لازم را برای پذیرش خود، برای آن‌ها بفرستید.

همچنین قانون فرانسه، شما را ملزم می‌کند تا مدارکی ارائه دهید که به‌ هنگام تحصیل در فرانسه، پول کافی برای برآمدن از پس تمام هزینه‌های خود را دارید. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که شما می‌توانید بدون مشکل در دانشگاه حضور پیدا کرده و راحت زندگی کنید. ارزش ندارد که شما به فرانسه بیایید و بدلیل فقدان منابع مالی، نتوانید در این کشور بمانید. با این شرط، شما می‌توانید خود را برای بلندمدت و برای تحصیل در فرانسه، آماده‌تر کنید.

وقتی درخواست خود را ارائه می‌دهید، باید تمام شروط بالا را برآورده کرده و تمام مدارک لازم را فرستاده باشید. این باعث می‌شود فرایند درخواست پذیرش‌‌تان، راحت‌تر انجام شود. مدارک باید به بخش‌های مربوطه فرستاده شود. اگر تمام مدارک مورد نیاز را در اختیار نداشته باشید، فرایند پذیرش‌تان در دانشگاه، ممکن است به تاخیر بیفتد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: