مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای دانشجویان بین المللی در فرانسه

راهنمای دانشجویان بین المللی در فرانسه

محبوبیت فرانسه تنها به دلیل فرهنگ این  کشور نیست، بلکه این کشور یکی از بهترین مقاصد تحصیل در خارج نیز هست. دانشجویان در حین تحصیل در خارج از کشور، نه تنها تجربه علمی به دست می آورند، بلکه تجربه کاملی از مهاجرت، گروه‌های اجتماعی جدید و کنار آمدن با عجایب هنجارهای سرزمین جدید را نیز کسب میکنند. در اینجا چند باید و نباید مهم برای دانشجویان خارجی در فرانسه آورده شده است تا سفر شما به خارج از کشور را آسان کند.

الزامات دانشجویان خارجی در فرانسه

زبان فرانسه پایه را یاد بگیرید

فکر  نکنید که همه افراد انگلیسی صحبت می کنند و آن را می فهمند. چند عبارت فرانسوی را یاد بگیرید. این نشان می دهد که شما برای صحبت کردن به زبان فرانسه  تلاش می کنید و آنها را تحت تأثیر قرار می دهید. در اینجا به چند عبارت اشاره کرده ایم:

  • سلام - 'Bonjour'
  • با تشکر - 'Merci'
  • ببخشید - 'Excusez-moi'
  • حمام ها کجا هستند؟ -'Où sont les toilettes؟'
  • من گم شده ام - 'Je suis perdu'
  • لطفا - 'S’il vous plaît'
  • من فرانسوی صحبت نمی کنم. به زبان انگلیسی لطفا - “Je ne parle pas Francais. En Anglais, s’il vous plaît”

در مورد رشته های تحصیلی فرانسه به درستی تحقیق کنید

فرانسه رشته های زیادی برای ارائه به دانشجویان خارجی  دارد. قبل از نهایی کردن رشته  خود، واجد شرایط بودن خود، الزامات، و اینکه آیا با اهداف تحصیلی و شغلی شما مطابقت دارد را بررسی کنید. عوامل زیادی تعیین کننده رشته های برتر برای تحصیل در هر کشوری هستند مانند امکانات تحقیقاتی، فرصت های شغلی آینده و مهمتر از همه دانشگاه های برتر فرانسه. شما باید این فاکتورها را علامت بزنید و سپس رشته خود را تعیین کنید.

مجوز اقامت خود را اعتبار سنجی (قانونی) کنید

اگر با ویزای طولانی مدت تحت عنوان اجازه اقامت به فرانسه آمده اید، باید به محض ورود به فرانسه ویزای خود را اعتبار سنجی کنید. این فرآیند کاملاً آنلاین است. شما می توانید همه کارها را در خانه، در رایانه خود انجام دهید. باید ویزای دانشجویی خود را حداکثر ظرف سه ماه پس از ورود به فرانسه اعتبار سنجی کنید.

محل اقامت دانشجویی را بررسی کنید

در فرانسه برای دانشجویان خارجی، گزینه های بسیار مناسبی برای مسکن وجود دارد. می توانید بین یک ساختمان دولتی یا مسکن خصوصی یکی را انتخاب کنید. می توانید اقامتگاه دانشجویی یا یک آپارتمان را انتخاب کنید. برای تسهیلات اقامتی می توانید با مسئولان دانشگاه خود ارتباط برقرار کنید و آنها اغلب در این زمینه به شما کمک می کنند.

در طول تحصیل در فرانسه کار کنید

دانشجوی خارجی در فرانسه حق کار در حین تحصیل را دارد. قانون فرانسه به دانشجویان بین المللی این حق را می دهد که به مدت 964 ساعت در طول سال به صورت پاره وقت کار کنند که معادل 60 درصد از سال کاری قانونی است. با کار پاره وقت می توانید حداقل بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنید که باعث می شود تحصیل تان در فرانسه مقرون به صرفه تر شود.




نبایدهای برای دانشجویان خارجی در فرانسه

نباید مدارک خود را فراموش کنید

شما باید خیلی مراقب مدارک خود باشید. نه تنها در طول پذیرش دانشگاه بلکه در فرآیند ویزا و پس از تشریفات ورود به فرانسه به آنها نیاز دارید. پس آنها را ایمن نگه دارید. برخی از مدارک مهم عبارتند از:

  • کارت شناسایی؛
  • گذرنامه؛
  • گواهی تولد ( نسخه ترجمه شده و تایید شده)؛
  • مدرک ثبت نام در موسسه؛
  • اثبات توانایی زبان (فرانسوی، انگلیسی و غیره)؛
  • مدارک قبلی (نسخه ترجمه شده و تایید شده)؛
  • بلیط هواپیما؛
  • رزرو چاپی محل اقامت شما؛

فراموش نکنید که بورسیه های تحصیلی دانشجویان خارجی را بررسی کنید

چه نیاز به بورسیه داشته باشید و چه در تحصیلات  قبلی خود نتایج عالی کسب کرده باشید، برای بورسیه اقدام کنید. بورسیه های تحقیقاتی در فرانسه به صورت آنلاین هستند. دولت فرانسه و همچنین دانشگاه هابرای تشویق دانشجویان به تحصیل در فرانسه، بورسیه های تحصیلی فراوانی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.می توانید از بورسیه های تحصیلی با تامین مالی کامل، و یا بورسیه های کمک شهریه  استفاده کنید.

شرایط ویزای خود را زیر پا نگذارید

تمام شرایط و قوانین ویزای دانشجویی در فرانسه را رعایت کنید. با عدم درخواست به موقع تمدید ویزای خود به تاخیر نیاندازید. از قبل برای تمدید ویزا اقدام کنید ومنتظر آخرین لحظه  نمانید. طبق قوانین ویزا فقط 20 ساعت در هفته کار کنید.

نترسید

زندگی و تحصیل در خارج از کشور مسئولیت زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که به تنهاطی با چالش ها دست و پنجه نرم می کنید. نترسید چالش‌ها پیش می‌آیند، اما فراموش نکنید که شما اینجا هستید تا آینده شغلی خود را بسازید. بنابراین با هر چیزی که روبرو شوید، شما را قوی تر می کند. به گروه های دانشجویی بپیوندید و در آنجا یک شبکه بسازید. این کار کمک می کند تا بسیاری از مشکلات خود را حل کنید.

در ثبت نام برای مراقبت های بهداشتی تاخیر نکنید

اگر کارت بیمه سلامت اروپا EHIC دارید، نیازی به ثبت نام در تامین اجتماعی فرانسه ندارید. اگر دانشجوی غیر اروپایی هستید که وارد فرانسه می شوید، باید در سیستم تامین اجتماعی عمومی فرانسه ثبت نام کنید. ثبت نام به صورت آنلاین و با ورود به وب سایت بیمه درمانی ویژه دانشجویان خارجی انجام می شود. امیدواریم این بایدها و نبایدها برای دانشجویان خارجی فرانسه به شما کمک کند تا سفر تحصیلی خود را در خارج از کشور آسان کنید. در فرانسه دانشجویان بسیاری را که از گوشه و کنار جهان آمده اند خواهید یافت، ‌با آنها کنار بیایید. اگرچه در کشور جدید هستند. اگر با هر گونه مشکل بزرگی مواجه شدید، همیشه می توانید با دانشگاه خود تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: