مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در فرانسه

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در فرانسه

تحصیلات در فرانسه با یارانه دولتی است، به این معنی که شهریه ها به نسبت کم هستند. به طور متوسط ، یک مدرک تحصیلی از دانشگاه دولتی حدود 200 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و هم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه دارد. با این حال، بسته به برنامه انتخاب شده، هزینه ها متغیر می باشد. برای مثال، تحصیلات پزشکی در فرانسه حدود 450 یورو در سال و مهندسی حدود 620 یورو هزینه دارد. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در فرانسه نیز گران تر هستند، دوره های ارشد به زبان فرانسه به طور متوسط 260 و دکترا 396 یورو در سال می باشند. هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی در فرانسه بالاتر است - مدارس انتخابی و Grandes Écoles می توانند چیزی بین 250 تا 20،000 یورو در سال شهریه دریافت کنند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است شما واجد شرایط دریافت بورسیه ای باشید که توسط وزارت امور خارجه فرانسه از طریق برنامه بورس تحصیلی عالی ایفل (Eiffel Excellence Scholarship Programme) ارائه می شود. برخی دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی به ارزش حداکثر 10،000 یورو را به دانشجویان بین المللی که شایستگی علمی استثنایی را از خود نشان دهند (عمدتا از دوره های کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می دهند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: