مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع برای پیدا کردن کار در فرانسه

راهنمای جامع برای پیدا کردن کار در فرانسه

با در نظر گرفتن این نکات در فرانسه به دنبال شغل باشید: جاهایی که باید در فرانسه بای یافتن شغل به آنها مراجعه کرد، شغل‌های موردنیاز، وضعیت بازار کار، و جوازهای کار فرانسه. اگر می‌خواهید شغلی در فرانسه پیدا کنید، صحبت کردن به زبان فرانسوی عنصر مهمی است. اگر نمی‌توانید به این زبان صحبت کنید، یافتن هر گونه شغلی دشوار خواهد بود، مگر بی‌اهمیت‌ترین مشاغل، بنابراین اگر هیچ شناختی از زبان فرانسوی ندارید یا شناخت‌تان از این زبان غبار زمان را گرفته است، شرکت در یک دوره‌ی آموزش زبان را در نظر داشته باشید.

بازار کار در فرانسه

بیکاری در فرانسه در حال حاضر اندکی بالاتر از متوسط‌های اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای حوزه‌ی یورو است. به‌گفته‌ی مؤسسه‌ی ملی آمار و مطالعات اقتصادی (Institut National de la Statistique et des Etudes Economiques، INSEE) نرخ بیکاری در فرانسه در حال حاضر 7.1 درصد است. همچون بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، بیکاری در فرانسه در گروه سنی بالاتر از 25 سال بیشتر است و در سال‌های اخیر در این گروه سنی شاهد رشد قراردادهای کاری انعطاف ‌پذیر و غیردائمی بوده‌ایم.

دولت فرانسه اخیرا برای کنترل نیروهای کار در بعضی از صنایع طرح‌هایی را برای سهمیه ‌بندی کارگران مهاجر اعلام کرد. این طرح‌ها بر مهاجرانی اثر می‌گذارد که از بیرون حوزه‌ی اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا می‌آیند و برای کار در فرانسه معمولا به ویزای کاری نیاز دارند. شهروندان اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا از حیث استخدام حقوقی مشابه با شهروندان فرانسوی دارند، مگر در مورد استخدام در بعضی جایگاه‌های اداری دولتی (public administration). صنایع مهم در فرانسه شامل هوافضا، خودرو، داروسازی، ماشین‌آلات صنعتی، الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی، و گردشگری است. بعضی از بزرگترین شرکت‌هایی که مقرشان در فرانسه است به این ترتیب‌اند:

  • AXA
  • BNP Paribas
  • Carrefour
  • Credit Agricole
  • EDF
  • لورئال (L’Oreal)
  • میشلن (Michelin)
  • Orange
  • پژو (Peugeot)
  • رنو (Renault)
  • Societe Generale
  • توتال (Total)

موقعیت‌های شغلی در فرانسه

در ژوئن سال 2020 حدود 212000 موقعیت شغلی در فرانسه وجود داشته است. مشاغل دارای کمبود فرانسه در حال حاضر شامل این موارد است:

  • متخصصان STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)
  • برق ‌کاران
  • دامپزشکان
  • متخصصان پزشکی
  • نجاران
  • کارگران ساختمانی
  • نقشه ‌برداران (surveyor)
  • متخصصان ICT

شما همچنین می‌توانید شغل‌های زیادی را گردشگری، خرده ‌فروشی، کشاورزی و حوزه‌ی نگهداری و مراقبت (care) پیدا کنید.




حقوق شغل‌ها در فرانسه

دولت فرانسه هر سال در میزان حداقل دستمزد بازنگری می‌کند. در سال 2020، این عدد به 10.15 یورو به ازای هر ساعت افزایش یافت، در مقایسه با ساعتی 10.03 یورو در سال 2019. این میزان یکی از بالاترین‌ها در میان  کشورهای اتحادیه‌ی اروپا است. حقوق‌ها در فرانسه بسته به حوزه‌ی کاری و سطح مهارت به‌ شدت متفاوت‌اند. همچنین تفاوت‌هایی در میان نواحی مختلف کشور دیده می‌شود و متوسط دستمزد در شهرهای بزرگی همچون پاریس بالاتر است. در سال 2019 متوسط حقوق کلی (سالانه) در فرانسه 39099 یورو بوده است.

فرهنگ کار در فرانسه

در فرانسه کسب‌ و کارها سلسله ‌مراتبی قدرتمند دارند که جایگاه افراد و قدرت آنها در آن به ‌روشنی تعریف شده است. منشی‌ها برای حفاظت رؤسا از مزاحمت تلاش زیادی می‌کنند، بنابراین صحبت با افراد شاغل در جایگاه‌های بالامرتبه برای شما دشوار خواهد بود. حتی چینش افراد پیرامون میز گردهمایی بر اساس رتبه‌ی آنها خواهد بود.

هنگامی که یک گردهمایی هستید، انتظار بحث درباره‌ی موضوع را داشته باشید و نه تصمیم‌ گیری درباره‌ی آن. هنگامی که تصمیم‌ها گرفته می‌شوند، همه‌ی جنبه‌ها پیشاپیش و به‌ طور مفصل تحلیل شده‌اند. استراتژی‌ها عموما درازمدت هستند و صرفا توسط اعضای بالارتبه طراحی می‌شوند. به ‌وقت بودن مهم است، تعیین وقت برای قرار ضروری است، و مذاکرات آرام و رسمی هستند.

قوانین کار و حقوق کار در فرانسه

قوانین کار در فرانسه حفاظتی هستند: 35 ساعت کار هفتگی قانونی (ساعات بیشتر شما را محق به دریافت اضافه ‌کار مي‌کند)، یک تا دو ساعت زمان برای ناهار، سالانه حداقل پنج هفته مرخصی، و مزایای دیگری همچون مرخصی باحقوق بچه‌دار شدن برای والدین. بیشترین ساعات کاری در هفته 48 ساعت است.

اگر برای شرکتی کار می‌کنید که بیشتر از 50 شاغل دارد، شما به ‌طور خودکار تحت حفاظت یکی از اتحادیه‌های استخدامی فرانسه قرار می‌گیرید، حتی اگر به آنها نپیوندید. با این حال قرارداد استخدام مکتوب در فرانسه یک الزام قانونی به حساب نمی‌آید، و شاغلان مؤسسات تجاری کوچک‌تر یا آنهایی که در شغل‌های غیردائم کار می‌کنند ممکن است از داشتن قرارداد محروم باشند. درخواست قرارداد مکتوب فکر خوبی خواهد بود، زیرا این کار حفاظت از حقوق استخدامی شما را آسان‌تر می‌کند.

متوجه باشید که دوره‌های قرارداد استخدامی در کشور فرانسه معمولا بین 1 تا 3 ماه است. کارفرمایان اگر قصد بیرون کردن کارگران را داشته باشند، باید رویه‌ها و دستورالعمل‌های خاصی را دنبال کنند و بعضی رسته‌های استخدامی (مثلا زنان باردار و کسانی که به ‌سبب حادثه‌های مرتبط با کارشان مرخصی درمانی گرفته‌اند) از حمایت ویژه برای ممانعت از برکناری‌شان برخوردار هستند.

شیوه‌ی یافتن شغل در فرانسه

شغل‌های سایت Expatica

در صفحات مشاغل Expatica اگهی‌های شغلی‌ای برای همه‌ی سطوح و در همه‌ی حوزه‌ها از سرتاسر کشور فرانسه وجود دارند.

مشاغل EURES

اگر شما از اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا آمده‌اید، می‌توانید از طریق EURES ــ درگاه تحرک شغلی در اروپا (European Job Mobility Portal) که توسط کمیسیون اروپا برای کمک به جابجایی آزاد در حوزه‌ی این اتحادیه ایجاد شده است ــ به جستجوی شغل بپردازید. در کنار جستجوی شغل، شما می‌توانید رزومه‌ی خود را در این درگاه بارگذاری کنید و درباره‌ی مسائل قانونی و اداری کار در فرانسه توصیه‌هایی را دریافت کنید. EURES در مکان‌های متنوع جشنواره‌های شغلی برگزار می‌کند.

سایت‌های عمومی جستجوی شغل در فرانسه

شغل‌ها توسط آژانس استخدامی ملی فرانسه (Pôle Emploi) اعلام می‌شوند. شما همه‌ی اقسام شغل‌ها، ازجمله کارهای یدی، غیرماهر و غیرمداوم، را در این بین خواهید یافت و این آژانس در سرتاسر فرانسه اداره‌هایی دارد. APEC آژانس ملی استخدامی برای مشاغل حرفه‌ای و مدیریتی است.

وب‌ سایت‌های شغلی در فرانسه

  • ABG ــ شغل‌های علمی/پزشکی
  • L’Agriculture Recrute ــ شغل‌های حوزه‌ی کشاورزی و تاک‌داری
  • Emplois Verts ــ شغل‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست
  • IAPA (سازمان بین‌المللی میزبانی تهاتری، International Au Pair Organization) ــ فهرستی از آژانس‌های فرانسوی برای شغل‌های مرتبط با میزبانی تهاتری
  • Indeed France
  • Keljob
  • Les Jeudis
  • L’Etudiant ــ دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جوان
  • L’Hôtellerie Restauration ــ شغل‌های مرتبط با رستوران‌ها و هتل‌ها
  • Monster
  • Recrut
  • Stratégies Emploi ــ شغل‌های مرتبط با بازاریابی، ارتباطات، و روابط عمومی
  • Cadremploi ــ شغل‌های مدیریتی
  • The Local ــ شغل‌هایی با زبان انگلیسی
  • موتورهای جستجوی شغل در سرتاسر فرانسه
  • Option Carriere
  • Jobted
  • Trovit

آژانس‌های استخدامی

شما می‌توانید تا آنجا که می‌توانید در آژانس‌های استخدامی مختلف ثبت ‌نام کنید. در صفحات زرد دفتر تلفن (Pages Jaunes) و ذیل عنوان cabinet de recrutement (مؤسسه‌ی استخدامی) نام و اطلاعات تماس آژانس‌های استخدامی را پیدا کنید. شرکت‌های صاحب ‌نام عضو جامعه‌ی حرفه‌ی آژانس‌های استخدامی با نام Prism Emploi هستند.

شغل‌های مرتبط با آموزش در فرانسه

انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی همه مورد نیاز هستند اما یافتن شغل در نظام آموزشی فرانسه معمولا مستلزم داشتن مدارک فرانسوی است. British Council و CIEP اطلاعاتی درباره‌ی دستیار آموزش زبان شدن در مدارس دولتی فرانسه در اختیار دارند. داشتن صلاحیت ‌نامه‌ی آموزشی (همچون TEFL) یا حتی یک مدرک دانشگاهی و مقداری تجربه برای کسب یک موقعیت کاری در مدارس زبان یا آژانس‌های آموزشی خصوصی کافی است.

مدارس خصوصی آموزش زبان بسیاری وجود دارند ــ حدود 300 مدرسه صرفا در پاریس ــ و شما می‌توانید بین ابتدایی و متوسطه، و همچنین یادگیرندگان بزرگ‌ سال، انتخاب کنید. همچنین فرصت‌های شغلی مدارس بین‌المللی فرانسوی، دانشگاه‌های فرانسوی و شهرداری‌های (town hall) محلی را بررسی کنید، زیرا بسیاری از آنها دوره‌های زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. برای دوره‌ها و شغل‌های مرتبط با TEFL در سرتاسر فرانسه به TEFL Toulouse نگاهی بیندازید. شما همچنین می‌توانید در مدارس زبان فرانسه به دنبال شغل‌های مرتبط با این حوزه باشید.

سفارت ‌خانه‌ها و سازمان‌های خارجی

فرصت‌های شغلی سفارت‌ خانه‌ها و کنسول ‌گری‌های پاریس و دیگر شهرها را بررسی کنید. بیشتر این شغل‌ها مستلزم استاندارد بالایی از مکالمه و نگارش به زبان فرانسوی هستند. کتابخانه‌ی‌ آمریکایی پاریس انجمنی اینترنتی (message board) برای اعلان آگهی‌های شغلی دارد.

روزنامه‌ها

هم روزنامه‌های ملی و هم روزنامه‌های محلی حامل آگهی‌هایی برای فرصت‌های شغلی هستند که به وب ‌سایت این شغل‌ها یا وب ‌سایت خود این روزنامه‌ها پیوند می‌دهند؛ دو نمونه از روزنامه‌های مهم فرانسه لوموند (Le Monde) و لوپوان (Le Point) هستند. FUSAC مجله‌ای است انگلیسی ‌زبان و مبتنی بر وب که بر شهر پاریس تمرکز دارد. می‌توانید آگهی‌های شغلی بسیاری را در‌ آن بیابید و با دیگر اعضای دیگر جامعه‌ی انگلیسی ‌زبانان پاریس ارتباط پیدا کنید ــ که برای شبکه‌ی روابط شغلی و اجتماعی‌تان خوب است.

شبکه ‌سازی (Networking)

در فرانسه شغل‌ها به ‌طور گسترده آگهی می‌شوند اما در واقعیت بسیاری از جایگاه‌های شغلی از طریق تماس‌های شخصی پر می‌شوند؛ به همین دلیل شبکه ‌سازی مهم است، زیرا حتی یک آشنایی مختصر می‌تواند شما را به سمت یک شغل بالقوه هدایت کند. در اطراف خود پرس‌ و جو کنید:  از طریق دوستان دوستان‌تان، و از طریق سایت‌های شبکه ‌سازی اجتماعی مختص حرفه‌ای‌ها، همچون لینکدین یا ویادیو (Viadeo)، سایت شبکه‌ سازی اجتماعی فرانسوی. راه دیگر پیوستن به دورهمی‌ها است، تا از این طریق با افرادی که ذهنیتی مشابه با شما دارند و در سرتاسر فرانسه در قلمروهایی مشابه با قلمرو کاری شما کار می‌کنند آشنا شوید. شما همچنین می‌توانید به یک گروه شبکه‌ سازی حرفه‌ای همچون شبکه‌ی زنان حرفه‌ای (PWN ،Professional Women’s Network) ــ که در پاریس، لیون، مارسی و نیس شبکه‌های شهری دارد ــ بپیوندید.

در فرانسه تقاضانامه‌های خودانگیخته (candidatures spontanées) (یعنی ارسال درخواست شغل بی آنکه آگهی شغلی‌ای در کار بوده باشد) نشانه‌ای تلقی خواهد شد از اینکه شما برای رسیدن به شغل خود بلند پروازید و چنین کاری نگاه افراد به شما را مثبت می‌کند. با کمک صفحات زرد دفترهای تلفن (Pages Jaunes) شرکت‌های حوزه‌ی کاری‌تان را پیدا کنید و وب‌ سایت‌های شرکت‌های بین ‌المللی را بررسی کنید.

شغل آزاد و فریلنسری در فرانسه

گزینه‌ی دیگر ایستادن بر پای خودتان، و کار کردن به ‌عنوان فریلنسر یا به‌راه‌انداختن کسب‌ و کار خودتان است. اندکی بیش از 11.6 درصد نیروی کار در فرانسه دارای شغل آزادند و این عرصه امکانی است پیش روی هم شهروندان فرانسه و اتحادیه‌ی اروپا و هم آنهایی که از بیرون اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا آمده‌اند و اقامت فرانسوی یا جوازهای ضروری را دارند.

شما برای پیش گرفت شغل آزاد در فرانسه دو گزینه پیش روی خود دارید: می‌توانید خود را به‌َعنوان تاجر منفرد (enterprise individuelle) معرفی کنید، که در این صورت داشته‌های مالی شخصی و تجاری‌تان یکی قلمداد خواهد شد، یا اینکه خود را به ‌عنوان یک شرکت (société) جدا که هویت قانونی جدایی دارد ثبت کنید. تشکیل یک شرکت احتمالا مزایای برجسته‌ای دارد، اما به یاد داشته باشید که این مزایا با مسئولیت‌های دیگری در حوزه‌‌ی  کارهای دفتری همراه است، مثلا مالیات شرکتی سالیانه.

کارورزی، دستیاری، و کار داوطلبانه در فرانسه

اتحادیه‌ی اروپا از طریق اداره‌ی کارورزی (Bureau de Stages) کمیسیون اروپا کارورزی‌هایی را به فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی عرضه مي‌کند. همچنین AIESEC (برای دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان اخیر کشور انگلستان) و IAESTE (برای دانشجویان علوم پایه، مهندسی و هنرهای کاربردی) در دوره‌های دستیاری یا دوره‌های تابستانی جایابی می‌کنند. دوره‌های دستیاری را همچنین می‌توان در Europlacement و Go Abroad یافت.

برای کسانی که بین 17 تا 30 سال سن دارند، برنامه‌هایی داوطلبانه توسط «خدمات داوطلبانه‌ی اروپا» (EVS ،European Voluntary Service) تنظیم شده است که در آنها شما حداکثر به مدت 12 ماه در ازای اقامتگاه، غذا، بیمه، و یک مقرری اندک در خارج از کشور خودتان به کار مشغول می‌شوید. کونکوردیا (Concordia) سازمان دیگری برای یافتن صرفت‌های کار داوطلبانه است. برای فرصت‌های کاری داوطلبانه در روزهای تعطیلات به Workaway‌ نگاهی بیندازید.




ثبت تقاضا برای شغل در فرانسه

پس از یافتن یک شغل مناسب در فرانسه، با ارسال تقاضانامه‌ی کاری‌تان در چارچوبی که کارفرمایان فرانسوی انتظار دیدن آن را دارند شانس خود برای به دست آوردن فرصت مصاحبه را به بیشترین حد ممکن برسانید. بیشتر شغل‌های فرانسوی یا مستلزم ارسال یک تقاضانامه‌ی کامل به‌همراه یک انگیزه‌نامه (personal statement) هستند یا خواهان یک رزومه (CV) به‌همراه یک نامه‌ی تکمیلی (cover letter). در هر یک از این دو حال شما باید بر عرضه‌ی کلیدی‌ترین توانایی‌هایتان تمرکز کنید، با این قصد که شرکت قانع شود که شما بهترین فرد برای شغل مورد نظر هستید.

آماده شدن برای یک مصاحبه‌ی کاری در فرانسه مشابه کشورهایی همچون ایالات متحده یا انگلستان است. شما باید درباره‌ی آن شرکت تحقیق کنید تا بتوانید پرسش‌های خوبی برای طرح کردن در جلسه مهیا کنید. سرشت دقیق مصاحبه و آنچه باید انتظارش را داشته باشید به کارفرما بستگی خواهد داشت. برای شغل‌های حرفه‌ای‌تر یا جایگاه‌های شغلی شرکت‌های بزرگ، ممکن است که مصاحبه با یک آزمون یا پروژه‌ی مختصر همراه باشد تا مهارت‌ها و دانش شما سنجیده شود.

گرفتن حمایت در زمان جستجوی شغل در فرانسه

شما هنگام جستجوی کار در فرانسه می‌توانید مدعی مزایای بیکاری شوید. با این ‌حال این مزایا ذیل یک نظام مبتنی مساهمت به شما داده می‌شوند و شما باید حداقل 122 روز در 28 ماه گذشته کار کرده باشید تا بتوانید مدعی آنها بشوید. شما همچنین باید در Pôle Emploi به‌ عنوان جویای کار ثبت ‌نام کرده باشید و فعالانه در جستجوی کار باشید. اگر می‌خواهید مهارت‌های شغلی و استخدام‌پذیری‌تان در فرانسه را بهبود دهید، باید بدانید که Pôle Emploi جزئیات 250000 دوره‌ی‌آموزشی موجود در سرتاسر کشور فرانسه را در اختیار دارد.

ویزاهای کاری فرانسه

اگر شهروند اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا باشید، می‌توانید آزادانه و بدون نیاز به هرگونه ویزا یا اجازه‌ای کار در فرانسه کنید. اطلاعات بیشتر در این زمینه را در راهنمای ما درباره‌ی نقل مکان شهروندان اتحادیه‌ی اروپا/ اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا به فرانسه بخوانید. تقریبا همه‌ی افراد دیگری که بخواهند در فرانسه کار کنند نخست باید شغلی پیدا کنند و سپس کارفرمای آینده‌یشان تقاضایی برای مجوز برای آنها ثبت کند تا بتوانند در فرانسه کار کنند. در ادامه به آنها ویزای کاری‌ای برای مدت زمان اقامت‌تان داده خواهد شد.

الزامات زبانی کار در فرانسه

اگر می‌خواهید شغلی دست ‌و پا کنید، نوعا نیاز خواهید داشت که زبان فرانسوی را تا حدی خوب صحبت کنید ــ حتی اگر یک شغل شما را ملزم کند به زبان مادری‌تان سخن بگویید، احتمالا همچنان از شما خواسته خواهد شد که میزانی از تسلط به زبان فرانسوی را از خود نشان دهید. بعضی شغل‌ها ممکن است از شما بخواهند مهارت‌های زبان فرانسوی خودتان را اثبات کنید یا در یک آزمون زبان شرکت کنید.

حتی اگر برای یک مؤسسه‌ی چند ملیتی در فرانسه کار کنید که زبان انگلیسی زبانی در آن صحبت می‌شود، اگر زبان فرانسوی را بلد باشید به بهبود آینده‌ی شغلی‌تان کمک خواهید کرد. اگر زبان فرانسوی‌تان در حد انتظار نیست، چه‌بسا بهتر باشد همزمان با یادگیری زبان فرانسوی در یک مدرسه‌ی زبان در فرانسه به شغل آموزش زبان انگلیسی بپردازید.

مدارک پذیرفتنی برای کار در فرانسه

مدارک تحصیلی کشورهایی که مشارکت در فرآیند بولونیا (Bologna Process) را پذیرفته‌اند در فرانسه به رسمیت شناخته می‌شود. اگر شما از جای دیگری می‌آیید، با مراجعه به مرکز ENIC-NARIC‌ فرانسه می‌توانید دریابید که آیا مدرک‌هایی که از کشورتان دریافت کرده‌اید در فرانسه مورد پذیرش هستند یا نه. شما می‌توانید با بررسی پایگاه داده‌ی کمیسیون اروپا متوجه شوید که آیا حرفه‌ی شما جزو مشاغل تحت‌نظارت فرانسه به حساب می‌آید یا نه. (برای آنکه بتوانید در این شغل‌ها کار کنید نیازمند مدارک ویژه‌ای هستید.)

شماره‌های مالیات و تأمین اجتماعی در فرانسه

اگر در فرانسه شغلی پیدا کنید، دو شماره برای شما صادر خواهد شد ــ یک شماره‌ی شناسایی مالیاتی (که به آن شماره‌ی SPI گفته می‌شود) و یک شماره‌ی تأمین اجتماعی (شماره‌ی INSEE). مقامات مالیاتی فرانسه از شماره‌ی SPI برای ردگیری پرداخت‌های مالیاتی شما در فرانسه استفاده می‌کنند، حال ‌آنکه شماره‌ی INSEE برای مقاصد مرتبط با تأمین اجتماعی در فرانسه به کار گرفته می‌شود و شما برای به دست آوردن مزایای بیکاری یا بیمه‌ی درمانی کشور فرانسه به آن نیاز خواهید داشت.

آغاز شغل در فرانسه

دوره‌های آزمایشی (probationary period) شغل‌ها در فرانسه، بسته به نوع شغل، معمولا بین دو تا چهار ماه طول می‌کشد. در طی این دوره‌ی آزمایشی، دوره‌ی اعلان ختم قرارداد احتمالا کوتاه‌تر خواهد بود. پس از آغاز یک شغل، کارفرمای شما باید نام شما را در بیمه‌ی درمانی فرانسه و دیگر مزایای تأمین اجتماعی این کشور ثبت کند و شما باید شماره‌ی INSEE ی خودتان را دریافت کنید. شما همچنین باید از طریق بیمه‌ی کارفرمای فرانسوی‌تان برای هرگونه بیماری یا جراحت مرتبط با کار تحت حمایت بیمه قرار بگیرید. بسته به کارفرمایتان، ممکن است شما همچنین این بخت را بیابید که برای دریافت مستمری بازنشستگی شرکت، افزون برمستمری بازنشستگی دولتی، و همچنین برای دیگر مزایای درون‌کاری اقدام کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: