مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مشاغل پاره وقت در فرانسه

مشاغل پاره وقت در فرانسه

دولت فرانسه این اجازه را به شما می دهد که با دانشتن ویزای دانشجویی تمام وقت، بتوانید مشغول به کار شوید با داشتن این شغل می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید، و موضوع دیگر این است که شما بعد از فارغ التحصیلی با دادن درخواست می توانید به اقامت خود در فرانسه ادامه دهید و مشغول به کار شوید. همانطورکه بارها در مطالب پیشین گفته‌ایم، فرانسه یکی از کشورهای زیبای جهان است که بیشترِ دانشجویان بین‌المللی تمایل دارند در دانشگاه‌هایش تحصیل کنند. این کشور نه‌تنها از‌نظر صنعت گردشگری در جایگاه مطلوبی دارد؛ بلکه موقعیت تحصیلی و شغلی مناسبی نیز برای دانشجویان فراهم می‌کند. به‌طورکلی، تحصیل در فرانسه گزینۀ مناسبی برای دانشجویان بیشترِ رشته‌های تحصیلی است. ناگفته نماند دانشجویان برای رفع نیازهای مالی‌شان در مشاغل پاره وقت موجود در این کشور می‌توانند مشغول کار شوند. در این مطلب، دربارۀ مشاغل پاره وقت در فرانسه صحبت خواهیم کرد.

راهنمای کار پاره وقت در فرانسه

برای انجام مشاغل پاره وقت در فرانسه، راهنما و قوانینی وجود دارد که دانستن آن برای دانشجویان علاقه‌مند به کار در فرانسه لازم است. درادامه، به این قوانین اشاره خواهیم کرد.

  • اول
    • دانشجویان بین‌المللی غیراروپایی حداکثر 964 ساعت در سال می‌توانند کار کنند. آنان برای کار این نکته‌ها را باید مدنظر قرار دهند:
    • دانشگاه محل تحصیل دانشجویان با کارکردن آنان در عنوان شغلی مدنظر نباید مخالف باشد.
    • دانشجویان باید اجازۀ اقامت معتبر داشته باشند.
    • دانشجویان به داشتن اجازۀ کار موقت یا APT(مخفف Autorisation Provisoire de Travail) نیازی ندارند.
  • دوم
    • تمام دانشجویانی که در فرانسه برای سال اول دانشگاه یا دوره زبان فرانسه ثبت‌نام کرده‌اند، به انجام کار دانشجویی مجازند.
  • سوم
    • حداقل درآمد کار دانشجویی در فرانسه 7.61 یورو به‌ازای هر ساعت و 7.900 یورو در سال است.
  • چهارم
    • دانشجویان در دانشگاه محل تحصیلشان یا هر دانشگاه دیگری می‌توانند کار کنند. ناگفته نماند به دانشجویان برای کار در دانشگاه قرارداد یک‌ساله پیشنهاد داده می‌شود.
  • پنجم
    • دوره‌های تحصیلی همراه با کارآموزی به دانشجویان اجازه نمی‌دهند پاره وقت کار کنند‌؛ بنابراین پیش از هر اقدامی، بهتر است ابتدا با دانشگاه مدنظرتان برای کارکردن مشورت کنید.


مشاغل پاره وقت فرانسه

درادامۀ مقاله، تعدادی از مشاغل پاره وقت در فرانسه را معرفی خواهیم کرد.

دستیار دانشگاهی

این شغل همان Assistant in University است و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا دوره‌های تحقیق‌محور برای کمک به استاد‌ان آن را می‌توانند انجام دهند. شایان ذکر است کار در دفاتر بین‌المللی یا مارکتینگ از دیگر مشاغل پاره وقت مناسب برای دانشجویان است.

کار در کافه

پاریس به‌عنوان پایتخت کافۀ جهان شناخته می‌شود؛ ازاین‌رو، برای دانشجویان علاقه‌مند به کار در کافه یا رستوران فرصت‌های شغلی بسیار زیادی وجود خواهد داشت. گفتنی است دانشجویان در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها و شغل‌های مشابه نیز کار پاره وقت می‌توانند پیدا کنند.

نگه‌داری از کودکان

نگه‌داری از کودکان بعد از زمان دانشگاه یا تحصیل یکی دیگر از مشاغل پاره وقت در فرانسه است. بسیاری از خانواده‌های فرانسوی تمایل دارند پرستارانی برای کودکانشان استخدام کنند که به زبان انگلیسی مسلط‌اند تا از این طریق، کودکانشان سریع‌تر زبان انگلیسی را بتوانند یاد بگیرند.

تدریس انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی نیز از مشاغل پاره وقت مناسب برای دانشجویان در حال تحصیل در فرانسه است. دانشجویان به‌شرط داشتن مدرک زبان معتبر، زمان آزاد خود را با تدریس خصوصی زبان انگلیسی می‌توانند پر کنند. آنان حتی در آکادمی آموزش انگلیسی می‌توانند ثبت‌نام و آمادگی‌شان را برای برگزاری کلاس‌های خصوصی اعلام کنند. دانشجویان با برگزاری کلاس‌های خصوصی ماهانه بین 900 تا 1.300 یورو می‌توانند درآمد کسب کنند.


کار در موزه

یکی دیگر از مشاغل پاره وقت در فرانسه کار در موزه است. پاریس شهری است که موزۀ لوور در آن قرار دارد و همین موزه فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد کرده است. افزون‌بر لوور، موزه‌های دیگری در فرانسه وجود دارد که دانشجویان آشنا با زبان انگلیسی در آن‌ها می‌توانند پاره وقت کار کنند.

راهنمای تور

فرانسه یکی از کشورهای محبوب برای گردشگری است و دانشجویان نیز با کار به‌عنوان راهنمای تور زمان آزادشان را می‌توانند پر کنند. آنان برای انجام این کار، تنها به افزایش اطلاعاتشان دربارۀ تاریخ فرانسه نیاز دارند.

کار در هتل

کار در هتل یکی دیگر از مشاغلی است که تسلط بر زبان انگلیسی در آن بسیار مؤثر است. از‌آنجاکه پاریس یکی از شهرهای معروف گردشگری محسوب می‌شود، علاقه‌مندان به کار در هتل فرصت‌های شغلی فراوانی پیش رو خواهند داشت.

کار در دیزنی‌لند

از دیگر مشاغل پاره وقت مناسب برای دانشجویان کار در دیزنی‌لند است. دیزنی‌لند مشاغل فصلی متعددی پیشنهاد می‌دهد که برای انجام آن‌ها نیز آشنایی با زبان انگلیسی بسیار مهم است.

کارهای داوطلبانه

همان‌طورکه از نام کارهای داوطلبانه مشخص است، افراد با انجام آن‌ها درآمدی کسب نمی‌کنند. برخی از این مشاغل عبارت‌اند از: کار در آشپزخانه‌ها یا فروشگاه‌های خیریه یا شرکت در برنامه‌های دوستیابی و... .

راهکارهایی برای کاریابی در فرانسه

یافتن شغل کار ساده‌ای نیست؛ اما برای آن باید بسیار تلاش کرد. برخی از راهکارهای مهم برای پیداکردن شغل در فرانسه بدین‌شرح‌اند:

ایجاد رزومه و کاورلتر

بررسی منظم وبگاه‌های ارائه‌دهندۀ فرصت‌های شغلی؛ مانند مرکز استخدامی Pôle Emploi یا مرکز مدیریتی همکاری و استخدامی APEC. مراقب فعالیت‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی باشید؛ زیرا کارفرمایان به این موضوع اهمیت فراوانی می‌دهند. بنگاه‌های کاریابی نیز تأثیر بسزایی در یافتن شغل دارند؛ زیرا ازطریق آن‌ها روزانه به چندین مصاحبۀ شغلی می‌توانید بروید و کار مناسبتان را پیدا کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: