مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل طراحی داخلی در فرانسه

تحصیل طراحی داخلی در فرانسه

فرانسه از همان سیستم آموزش عالی سه سطحی استفاده می کند که سایر 29 کشور اروپایی که با سیستم Bologna کار می کنند، و این امر به پویایی بین المللی کمک می کند. مدارک 'Licence' و ' Licence Professionnelle' کارشناسی (undergraduate) هستند، که در جای دیگر به عنوان لیسانس (Bachelor’s) شناخته می شوند. دوره های کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) تحصیلات تکمیلی هستند. فرانسه یک سیستم مبتنی بر اعتبار را پیاده سازی می کند که به موجب آن هر یک از واحدهای تحصیلی میزان معینی ECTS (اعتبارات اروپایی) دارند، که معمولاً بین دوره ها قابل انتقال هستند. دستیابی به 180 ECTS به شما مجوز کسب لیسانس می دهد، و 120 ECTS دیگر برای گرفتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد لازم است.

رشته طراحی داخلی ترکیبی از اصول زیبایی‌شناسی و انسان‌شناسی و ارگونومی و هدفش بهبود وضعیت زندگی است. طراحی داخلی با خلاقیت و عناصر فنی سعی می‌کند کیفیت فضاهای داخلی را افزایش دهد و با رشته‌هایی نظیر طراحی گرافیک و طراحی صنعتی و معماری منظر اشتراک‌هایی دارد. طراحی داخلی بر سه زمینۀ اصلی متمرکز است: دکوراسیون خانه و طراحی مسکونی و طراحی تجاری. رشته طراحی داخلی در مقاطع تحصیلی مختلف خلاقیت و مهارت‌ و توجه به جزئیات را در دانشجویان این رشته افزایش می‌دهد و فارغ‌التحصیلان با درنظر‌گرفتن بافت و رنگ و نور و ترکیب صحیح آن‌ها فضایی مناسب زندگی می‌توانند طراحی کنند. در مطلب حاضر، قصد داریم دربارۀ تحصیل طراحی داخلی در فرانسه توضیحاتی ارائه دهیم و دانشگاه‌های برتر این رشته را معرفی کنیم. طراحان داخلی ممکن است روی بخش مشخصی از ساختمان متمرکز شوند و به‌صورت تخصصی فعالیت کنند. به‌عنوان مثال، ممکن است برخی از طراحان داخلی روی اتاق‌های خواب، آشپزخانه، نورپردازی ساختمان یا شیوۀ خاصی از چینش وسایل متمرکز شوند. این افراد نه‌تنها برای منازل مسکونی، بلکه برای بیمارستان‌ها و هتل‌ها و دیگر ساختمان‌ها می‌توانند طراحی داخلی انجام دهند. فارغ‌التحصیلان رشته طراحی داخلی معمولاً در مشاغلی نظیر طراحی داخلی و طراحی منظره، چیدمان مبلمان، مشاوره روشنایی منزل، طراحی بخش مشخصی از ساختمان (آشپزخانه و حمام)، مدیر برنامه رویدادها و مدیر برنامه نمایشگاه‌ها می‌توانند کار کنند.

دانشگاه‌های برتر تحصیل طراحی داخلی در فرانسه

رشته طراحی داخلی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های فرانسه ارائه می‌شود. ناگفته نماند در فرانسه، برخی از مؤسسه‌ها نیز دوره‌هایی کوتاه‌مدت در زمینۀ طراحی داخلی برگزار و در انتهای دوره گواهینامه اعطا می‌کنند. درادامه، با دانشگاه‌های برتر برای تحصیل طراحی داخلی در فرانسه آشنا خواهیم شد.

کالج هنر پاریس

کالج هنر پاریس (Paris College of Art) کالجی خصوصی است که در شهر پاریس قرار دارد. این کالج کارش را از سال 1981 شروع کرد و بنابر جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، جایگاه دویست‌وپانزدهم را در بین دانشگاه‌های مطرح فرانسه کسب کرده است و از مؤسسه‌های معتبر برای تحصیل طراحی داخلی در فرانسه به‌شمار می‌رود. تحصیل رشته طراحی داخلی در مقطع کارشناسی ارشد این کالج یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. گفتنی است کالج هنر پاریس رشته طراحی داخلی را در مقطع کارشناسی نیز ارائه می‌دهد که تمام‌وقت و چهارساله است و تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.


دانشکدۀ هنر و طراحی LISAA

نام دانشکدۀ هنر و طراحی LISSA نیز در فهرست مراکز آموزش عالی معتبر برای تحصیل طراحی داخلی در فرانسه دیده می‌شود. این دانشکده سال 1986 در پاریس تأسیس شد. تحصیل رشته طراحی و معماری داخلی در مقطع کارشناسی دانشکدۀ هنر و طراحی LISSA پنج‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی‌فرانسوی است.

مؤسسۀ طراحی ITECOM

مؤسسۀ طراحی ITECOM یکی دیگر از مراکز آموزش عالی مطرح به‌منظور تحصیل طراحی داخلی در فرانسه است. این مؤسسه آموزشگاهی حرفه‌ای برای آموزش هنرهای کاربردی و طراحی گرافیک است و پردیس‌هایی در شهرهای پاریس و نیس فرانسه دارد. مؤسسۀ طراحی ITECOM دوره‌هایی در زمینه‌های طراحی گرافیک، طراحی وب، ویرایش ویدئو، آرایشگری، گرافیک رایانه و بازی ویدئویی برگزار می‌کند. دورۀ عمومی طراحی در مؤسسۀ یادشده دوساله و تمام‌وقت است و به ‌زبان فرانسوی تدریس می‌شود. در این دوره، دانشجویان دوره‌هایی در زمینه‌های طراحی داخلی، طراحی چینش، طراحی محیط، دکوراسیون و مدیریت برنامه‌ریزی رویدادها را پشت‌سر می‌گذرانند و نحوۀ کار با نرم‌افزارهای معروف طراحی مانند Photoshop، illustrator، InDesign، Sketchup، AutoCAD و 3 DSMAX را نیز آموزش می‌بینند. ناگفته نماند فارغ‌التحصیلان دورۀ طراحی عمومی در گرایشی تخصص مانند طراحی داخلی می‌توانند ادامه‌تحصیل دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: