مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با شهر Lyon

آشنایی با شهر Lyon

Lyon در یک نگاه

لیونِ فرانسه که به عنوان 'پایتخت چراغ ها' شناخته می شود، مقر اختراع سینما است. براساس رتبه بندی Mercer در سال 2015، لیون به عنوان دومین شهر خلاق و مناسب برای زندگی در فرانسه شناخته شده است. این شهر جزء میراث جهانی یونسکو است و در طول تاریخ به عنوان کانون تولید ابریشم شناخته شده است. به تازگی، لیون جایگاه خود را در بازار بین المللی به عنوان مرکز غذاهای فرانسوی پیدا کرده است. اگر در خارج از کشورتان در لیون تحصیل کنید، یک محیط دوستانه و پر جنب و جوش کشف خواهید کرد که هم بتوانید روی مطالعه خود متمرکز شوید و هم از زندگی مدرن شهری لذت ببرید! مدرک تحصیلی خود را خارج از کشور کسب کنید و دریابید که چرا بعضی ها لیون را به همان اندازه ی پاریس ترجیح می دهند!

  • جمعیت: 480 هزار نفر
  • هزینه های زندگی: 1300 - 891 یورو در ماه
  • تعداد دانشگاه ها: 9 دانشگاه

زندگی شهری درLyon  

لیون یک کلان شهر است و دارای زندگی شهری پر جنب و جوش و جاذبه های توریستی بسیار شگفت آور و تازه ساخته شده، مانند موزه علوم و مردم شناسی Confluences می باشد. از آنجایی که این شهر یک پایتخت غذا و پخت و پز است، دارای طیف گسترده ای از رستوران های متنوع می باشد که برخی از آن ها ستاره های Michelin را به دست آورده اند.

بلندترین ساختمان لیون، La Tour de la Part-Dieu است که به خاطر شکل آن به عنوان 'مداد رنگی'  نیز شناخته می شود. معماری ایتالیایی و ساختمان های سبک رنسانس به شما یادآوری می کنند که در یکی از قدیمی ترین شهرهای فرانسه قرار دارید. هنر به شدت در شهر حضور دارد و این به دلیل وجود دیوارهای 'trompe-lœíl' و نقاشی های توهم بصری است.


در میان مکان های گردشگری می توان موزه ی آفریقایی لیون، موزه Gallo-Roman و موزه مقاومت و تبعید (Museum of Resistance and Deportation) را به همراه خانه جدید اپرا (New Opera House) و Institut Lumière که خانه قبلی برادران لومیر است، مشاهده کرد. پارک Golden Head Park ، پارک Parc de Gerland ، پارک Parc de Miribel-Jonaje و پارک Parc de Lacroix-Laval برخی از مکان هایی هستند كه افراد محلی، گردشگران و دانشجویان بین المللی اوقات فراغت خود را آنجا سپری می كنند.

در لیون زندگی شبانه (نایت لایف) در جریان است و این معمولاً به معنی موسیقی در فضای بازاست. لیون چندین رویداد نمادین مانند جشنواره چراغ، جشنواره فیلم لیون و دوسالانه ی رقص دارد.

فضای بین المللی در لیون

لیون با جمعیتی که دارد یکی از بزرگترین مناطق شهری فرانسه است و دانشجویان بین المللی اغلب به این شهر می آیند. و همچنین از آنجایی که لیون پایتخت ویژه ی غذا در این کشور است، بازدید کنندگانی را از تمام نقاط اروپا به خود جلب می کند.

این شهر به عنوان یک کلان شهر شناخته می شود و با این حال قصد دارد با ارائه ی فضای شهری اما آرام، بازدید کنندگان و دانشجویان بیشتری را به خود جلب کند.

آب و هوا درLyon  

هوای لیون در تابستان گرم است و در زمستان نیز با بارندگی هایی همراه است. در مواقع سرما یخبندان بسیار به ندرت اتفاق می افتد، در حالی که تابستان ها دلپذیر و با هوایی مرطوب می باشند. در ژانویه متوسط دما 6.4 درجه سانتی گراد (43.5 درجه فارنهایت) و در جولای 27.7 درجه سانتی گراد (81.9 درجه فارنهایت) است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: