مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل خلبانی در فرانسه

تحصیل خلبانی در فرانسه

اگر تمام چیزهایی که قبلاً درباره‌ی فرانسه شنیده‌اید، تا به حال برایتان کافی نبوده است، پس اگر بدانید که این کشور دارای یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی در جهان است، چه می‌کنید؟ چه برای تحصیلات دوره‌ی کارشناسی به فرانسه بیایید و چه برای تحصیلات کارشناسی ارشد و چه برای دوره‌های دیگر، یک سیستم آموزشی شگفت‌انگیز، انتظارتان را می‌کشد. صرف‌نظر از اینکه در کجای فرانسه تحصیل می‌کنید، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی گوناگونی در فرانسه هست که آموزشی در سطح و اندازه‌ی جهانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

فرانسه با ارائۀ دانش تخصصی و فنی خلبانی و ایمنی پرواز در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های خلبانی‌اش جزو کشورهای برتر به‌منظور تحصیل خلبانی به‌حساب می‌آید. سیستم حمل‌ونقل هوایی فرانسه یکی از شبکه‌های متنوع هوایی دنیاست و این کشور بیش از ده خط هوایی دارد. گفتنی است صنعت گردشگری پررونق کشور فرانسه تأثیر بسزایی بر صنعت هوایی این کشور گذاشته است و دانشجویان خلبانی در فرانسه بعد از فارغ‌التحصیلی و دریافت اجازۀ پرواز، پیشنهادی شغلی بسیاری برای فعالیت در شرکت‌های هواپیمایی خواهند داشت. در این مقاله، قصد داریم دربارۀ تحصیل خلبانی در فرانسه توضیحاتی ارائه دهیم و مدرسه‌ها و دانشگاه‌های خلبانی این کشور را معرفی می‌کنیم.

شرایط تحصیل خلبانی در فرانسه

هریک از مدرسه‌ها و دانشگاه‌های خلبانی فرانسه باتوجه به نوع خلبانی آموزشی‌شان، شرایط ویژه‌ای برای پذیرش دانشجویان دارند؛ ولی معمولاً شرایط تحصیل خلبانی در فرانسه عبارت‌اند از:

  1. داشتن حداقل هفده‌سال
  2. گذراندن معاینه‌های پزشکی و دریافت مدرک پزشکی از دانشگاه مدنظر
  3. فارغ‌التحصیل دبیرستان و کالج 

امکان تحصیل خلبانی در فرانسه به زبان انگلیسی فراهم است و داوطلبان حداقل به تسلط بر ‌سطح چهار زبان انگلیسی نیاز دارند. گفتنی است در فرانسه، خلبانان در 65سالگی بازنشسته می‌شود. برای تحصیل خلبانی در فرانسه چهار گزینه پیش‌روی دانشجویان قرار دارد:

  1. مدرسه‌های خلبانی
  2. کالج‌های مربوط به خلبانی
  3. دورۀ آزمایشی کادر هواپیمایی
  4. ارتش فرانسه 

دانشجویان برای ورود به صنعت هوایی فرانسه از مدرسه‌ها باید مدرک بگیرند. انواع مدرک خلبانی در فرانسه ازاین‌قرار است:

  1. گواهی خلبانی دانشجویی (SPL)
  2. گواهی خلبانی خصوصی (PPL)
  3. گواهی خلبانی تجاری (CPL)
  4. خلبانی هواپیماهای چندموتوره (MER)

حقوق خلبانان در فرانسه

خلبانان در فرانسه به‌طور متوسط سالانه حدود 80هزار یورو در آمد دارند. حداقل دستمزد خلبانان در کشور فرانسه حدود 39هزار یورو و حداکثر دستمزد 126هزار یورو برآورد شده است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن و حمل‌ونقل و مزایای دیگر می‌شود. میزان تجریه مهم‌ترین عامل تعیین حقوق خلبانان در فرانسه به‌شمار می‌رود و خلبانی باکمتر از دو سال تجربه، تقریباً 45هزار یورو در سال خواهد بود. درحالی‌که خلبانانی با ده تا پانزده‌سال سابقه 103هزار یورو در سال حقوق می‌گیرند. حقوق سالانۀ خلبانان براساس مدرک تحصیلی نیز ازاین‌قرار است: یا دیپلم پرواز به‌طور متوسط 56هزار یورو در سال و فارغ‌التحصیلان کارشناسی حدود 90هزار یورو و خلبانانی با مدرک کارشناسی ارشد 119هزار یورو در سال دریافت می‌کنند.




مدرسه‌های خلبانی در فرانسه

برای انتخاب بهترین گزینه بین مدرسه‌های خلبانی، این پرسش را باید بتوانید پاسخ دهید: هدف‌تان از تحصیل خلبانی در فرانسه و ورود به صنعت هوایی این کشور چیست؟ خلبانی در اوقات فراغت یا ورود به صنعت هوایی تجاری و کادر هوایی، گزینۀ مدنظرتان کدام است؟ هرکدام از مدرسه‌های خلبانی فرانسه بر یکی از بخش‌های صنعت هوایی فرانسه تمرکز دارند و پیش از اقدام برای تحصیل خلبانی در فرانسه هدف هرکدام از مدرسه‌ها را باید بشناسید.

مدرسۀ خلبانی EPAG NG

یکی از مدرسه‌های مهم به‌منظور تحصیل خلبانی در فرانسه مدرسۀ خلبانی EPAG NG است که چهار استاد از مدرسۀ Ecole de Pilotage Amaury de la Grange آن را در شهر مرویل تأسیس کرده‌اند. هدف این مدرسه آموزش دانش خلبانی به‌شیوۀ خلبانی خطوط هوایی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی ملی و بین‌المللی است. مربیان این مدرسه همگی با خطوط هوایی ایر فرانس، ایر الجری، ایر موریس و خطوط هوایی شانگهای همکاری کرده‌اند. ناگفته نماند آموزش‌های این مدرسه به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌شود. مدرسۀ مذکور آموزش‌هایی با هواپیمای نوع PC6 B2H2 CR تهیه کرده است و کلاس‌ها یک روز در هفته برگزار می‌شوند. دانشجویان با شرکت در دوره‌های مدرسۀ خلبانی EPAG NG با هواپیماهای مثل Pilatus PC6 می‌توانند پرواز کنند؛ هواپیماهایی که مخصوص فعالیت‌های ورزشی و چتربازی هستند. دیگر آموزش این مدرسه خلبانی نوع C208 Caravan است که خلبانان بعد از آموزش، هواپیماهای تک‌توربو پراپ‌سنسا را می‌توانند هدایت کنند.

دانشگاه هواپیمایی داخلی فرانسه

دانشگاه هواپیمایی داخلی فرانسه سال 1949 با هدف ارائۀ آموزش اولیه و مداوم در صنعت هوایی غیرنظامی در شهر تولوز تأسیس شد و سال‌هاست به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم برای تحصیل خلبانی در فرانسه شناخته می‌شود. آموزش‌های هواپیمایی غیرنظامی، حمل‌ونقل هوایی، مهندسی فرودگاه‌ و تولید ابزار و تجهیزات هوایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مهندسی و مدیریت و حمل‌ونقل به‌ زبان فرانسوی ارائه می‌شوند. دوره‌های این دانشگاه شامل مهندسی هوافضا، خلبانی هواپیما، کنترل‌کنندۀ ترافیک هوایی و مدیر و مربیان پروازی است. شهریۀ سالانۀ تحصیل خلبانی در دانشگاه هواپیمایی داخلی فرانسه حدود 18هزار یورو اعلام شده است.

مدرسۀ خلبانی لیموژ

مدرسۀ خلبانی لیموژ همان‌طورکه از نامش مشخص است، در شهر لیموژ قرار دارد و آموزش خلبانی نوع EASA PPL و آموزش‌های ابتدایی خلبانی را ارائه می‌دهد. دانشجویان برای بهره‌مندی از آموزش PPL که به مجوز خلبان خصوصی گفته می‌شود، به گواهی پزشکی EASA نیاز دارند که آن را در انگلستان و فرانسه و دیگر کشورها می‌توانند دریافت کنند. برای ورود به این مدرسه، آنان 150 یورو باید بپردازند و 66 یورو نیز هزینۀ بیمه است. دانشجویان در مدرسۀ خلبانی لیموژ با هواپیمای Robin DR400 آموزش می‌بینند و این دوره حداقل 45 ساعت به‌طول می‌انجامد.

مدرسۀ خلبانی کابین شیشه‌ای اروپا

مدرسۀ خلبانی Glass Cockpit Aviation Europe در شهر کن فرانسه قرار دارد و از مدرسه‌های صاحب‌نام برای تحصیل خلبانی در فرانسه است. این مدرسه دوره‌های FAA خلبانی را آموزش می‌دهد و مدارکMEP ،SEP ،IR و CPL را به دانشجویان اعطا می‌کند. گفتنی است وزارت ایمنی حمل‌ونقل ایالات متحده (TSA) فعالیت‌های مدرسۀ خلبانی کابین شیشه‌ای اروپا را تأیید کرده است. دانشجویانی که قصد دارند به‌عنوان خلبان خصوصی، خلبان تجاری، خلبان حمل‌ونقل و خلبان چندموتوره در صنعت هوایی فرانسه فعالیت کنند، در این مدرسه می‌توانند تحصیل کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: