مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ

فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ

پس از مشخص کردن برنامه ی تحصیلی که می خواهید در فرانسه دنبال کنید، می توانید روند درخواست را شروع کنید. شما از وب سایت دانشگاه منتخب خود یک فرم درخواست دریافت می کنید و می توانید حداکثر برای سه دانشگاه در فرانسه اقدام کنید. در فرم درخواست شما باید مشخصات شخصی خود را وارد کنید و نسخه ای از مدارک قبلی و نمرات آن ها را ارائه دهید. این کار برای بررسی این است که آیا نمرات شما مطابق با معیارهای پذیرش دوره در دانشگاه های فرانسه هستند یا نه و همچنین از اینکه دانشجویان برای موفقیت در برنامه ی انتخابی خود از توانایی علمی برخوردار هستند اطمینان حاصل کند. گاهی اوقات آزمون های استاندارد مانند GRE ،GMAT یا SAT برای پذیرش لازم هستند - این ها آزمون هایی بین المللی هستند که از آمادگی متقاضیان برای چالش های پیش رو در تحصیلات پیشرفته اطمینان حاصل می کنند.

 همچنین اگر برنامه ی تحصیلی مورد نظرتان به زبانی غیر از زبان مادری شما ارائه شود، شما به یک آزمون مهارت زبان نیز نیاز دارید – آزمون 'demande d’admission préalable' یا DAP رایج ترین آزمون زبان فرانسه است، شما می توانید این آزمون را در سفارت فرانسه در کشور خود انجام دهید. متقاضیان Grandes Écoles بر اساس نتایج بدست آمده در پایان یک دوره مقدماتی دو ساله به نام 'Classes préparatoires aux grandes écoles' انتخاب می شوند و آزمون های آیلتس و تافل برای زبان انگلیسی هستند.

تحصیل دوره ی زبان فرانسه، در شرایط کنونی راه ورودی مناسبی به اروپا و کانادا می‌باشد. متقاضیان یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا می‌توانند به شرط دریافت مدرک B2 از مراکز دولتی فرانسه، از طریق برنامه‌های تحصیلی، کاری و PEQ جهت مهاجرت از فرانسه به کانادا اقدام نمایند. (از طریق سفارت کانادا در پاریس). پس از اتمام دوره زبان، امکان ادامه تحصیل و کار در اروپا و مهاجرت به کانادا برای دانشجویان فراهم است. (برای تبدیل ویزا نیاز به اقدام مجدد از ایران و بازگشت به کشور نمی باشد.). هزینه یادگیری زبان فرانسه در مراکز دولتی مناسب است و پرداخت آن می‌تواند به صورت اقساطی باشد. پرداخت شهریه کالج زبان فرانسه در استراسبورگ، لیون و چند شهر دیگر به صورت ترمی می باشد. دوره‌های آموزش زبان فرانسه در این کشور معمولاً یک ساله و دو ساله هستند.

تحصیل در دوره ی زبان فرانسوی در استراسبورگ 

شهر استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ کشور فرانسه از نظر وسعت جغرافیایی است، معماری شهر استراسبورگ از آثار ثبت شده میراث فرهنگی جهانی در سازمان یونسکو می باشد. زبان فرانسوی یکی از فراگیر ترین زبان های زنده دنیا در سطح جهان است، کشور فرانسه، محل تولد زبان فرانسوی نیز می باشد و بخش هایی از بلژیک و سوئیس نیز به همین زبان سخن می گویند، بخش های عظیمی از شمال غرب آفریقا تا آفریقای مرکزی نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند، مناطق شمالی قاره آمریکا در کشور کانادا نیز به فرانسوی صحبت می کنند. افرادی که به منظور کار یا تحصیل به فرانسه مهاجرت می کنند، به مدرک معتبر زبان فرانسوی نیاز خواهند داشت. مدارک معتبر زبان فرانسوی شامل TCF،DELF،DALF می شود.

موسسات معتبری در کشور فرانسه وجود دارد که به شما فرصت فراگیری زبان فرانسوی را می دهند، شهر استراسبورگ در فرانسه یکی از شهرهایی است که به آموزش زبان فرانسوی اهمیت ویژه ای می دهد. از جمله موسسات فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ می توان به موسسه استارلنگ؛ موسسه IIEF، موسسه Ciel، موسسه Alliance France اشاره کرد. در ادامه شرایط تحصیل در این موسسات را بررسی خواهیم کرد. شانس صدور ویزا از فرانسه برای آموختن زبان برای ایرانیان در سال 2019، 80% بوده است. باتوجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کووید 19، اطلاعات 2020 را نمی توان در زمان نگارش این مقاله به صورت دقیق اعلام نمود.

موسسات زبان در استراسبورگ برای تحصیل زبان فرانسوی

در قسمت ذیل ما به معرفی چند موسسه مهم و معتبر که افراد بین المللی را ثبت نام می کنند، میپردازبم: البته ذکر این نکته لازم است که دانشگاه های فرانسه از کالج زبان ها ارزانتر هستند و راحت تر پذیرش و ویزا می دهند. کشور فرانسه شاید بتوان گفت بهترین پل جهت رسیدن به ایالت های فرانسوی زبان کشور کانادا است. اشخاصی که به راحتی به کشور کانادا نمیرسند، بهترین بهانه ی آنها کشور فرانسه است.

موسسه استارلنگ در استراسبورگ فرانسه

موسسه استارلنگ یکی از برترین موسسه های آموزش زبان در شهر استراسبورگ فرانسه است، در طول این دوره مهارت های مورد نیاز زبان آموزان به آن ها ارائه خواهد شد. مهم ترین این مهارت ها عبارتند از:

  • استقلال در صحبت کردن به زبان فرانسوی
  • توانایی برقرار کردن ارتباط با سایر فرانسوی زبان ها
  • افزایش مهارت صحبت در ارتباط با موضوعات تخصصی
  • مهارت خواندن و نوشتن
  • آشنایی با ادبیات، تاریخ، فرهنگ و جامعه فرانسه

در این موسسه آموزشی سه دوره مختلف آموزشی در نظر گرفته شده است.

کالج زبان فرانسوی در فرانسه
نوع دورهشرایط تحصیل
دوره فشرده20 ساعت در هفته (4 ساعت در روز، 5 روز در هفته)
دوره عادی15 ساعت در هفته (3 ساعت در روز، 5 روز در هفته)
دوره بلند مدت4 ساعت در هفته (2 ساعت در روز، 2 روز در هفته)
دوره خصوصیزمان برگزاری کلاس به تشخیص معلم از آگاهی دانش آموز بستگی دارد.




فراگیری زبان فرانسوی در موسسه IIEF در استراسبورگ 

یکی دیگر از موسسات فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ، موسسه IIEF در این شهر است، این موسسه آموزشی یکی از نهاد های وابسته به دانشگاه استراسبورگ است. در این موسسه زبان آموزان بدون هیچ گونه اطلاع اولیه از زبان فرانسوی می توانند نام نویسی کنند، همچنین دوره های سطح A1 تا C2 در این موسسه برگزار می شود، زبان آموزان این موسسه پس از پایان دوره مدرک DELF یا  DALF دریافت خواهند کرد، امکان آموزش زبان فرانسوی در دوره تعطیلی دانشگاه نیز وجود دارد، دانشگاه استراسبورگ یکی از دانشگاه های برجسته کشور فرانسه است.

فراگیری زبان فرانسوی در موسسه Ciel در استراسبورگ

مدرسه Ciel در سال 1987 در شهر استراسبورگ فرانسه افتتاح شد، در این موسسه دانش آموزانی که به زبان فرانسوی آگاهی دارند می توانند در دوره های مکالمه شرکت کنند، هزینه شرکت در این کلاس های 1:30 ساعته، 50 یورو در طول هفته میباشد، زبان آموزان بر اساس نیاز خود می توانند در دوره های فشرده، عادی یا بلند مدت شرکت کنند.

موسسه Alliance France استراسبورگ

یکی از بزرگ ترین موسسات فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ، موسسه آلیانس است، این موسسه بیش از 800 شعبه آموزشی در 136 کشور جهان دارد و 12000 نفر برای این موسسه کار می کنند، دوره های آموزشی در نظر گرفته شده در این موسسه به دو دسته فشرده و عادی تقسیم می شوند، هزینه ثبت نام در دوره های فشرده 2173.50 یورو برای سه ماه است، در طول این سه ماه زبان آموزان برای 240 ساعت آموزشی باید در کلاس حضور داشته باشند، همچنین دوره های عادی این موسسه در 48 ساعت آموزشی برگذار می شود. طول این دوره نیز 3 ماهه بود و هزینه ثبت نام آن 475 یورو است، هزینه پیش ثبت نام دوره های فشرده 603.75 یورو و دوره های عادی 165 یورو خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از موسسات آموزش فرانسوی در فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی 
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: