مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه

رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه

دانشگاه های برتر فرانسه 2022
رتبه ی جهانی رتبه در فرانسه دانشگاه شهر
=40
1 Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris
پاریس
88= 2 دانشگاه سوربن پاریس
95
3 Institut Polytechnique de Paris
پاریس
117= 4 Paris-Saclay University
پاریس
155
5 دانشگاه پاریس پاریس
251-300 6

École des Ponts ParisTech

پاریس
301-350
7=

Aix-Marseille University

مارسی
301-350
7=

University of Bordeaux

Bordeaux
301-350
7=

École Normale Supérieure de Lyon

Lyon
301-350
7=

Montpellier University

Montpellier
351-400
11=

Université Grenoble Alpes

Grenoble
351-400 11=

IMT Atlantique

برست
351-400
13=

Claude Bernard University Lyon 1

لیون
401-500 13=

University of Côte d’Azur

نیس
401-500
13=

École des Mines de Saint-Étienne

Saint-Étienne
401-500
13=

L’institut Agro

پاریس
401-500
13=

Sciences Po

پاریس
501-600 18=

Centrale Nantes

نانتز
501-600
18=

Federal University of Toulouse Midi-Pyrénées

Toulouse
501-600 18=

University of Lille

لیل
501-600 18=

دانشگاه استراسبورگ

استراسبورگ
501-600 22=

دانشگاه استراسبورگ

Besançon
501-600
22=

CY Cergy Paris University

Cergy-Pontoise
601-800 22=

University of Lorraine

نانسی
601-800
22=

University of Nantes

نانتز
601-800 22=

National Institute of Applied Sciences of Lyon (INSA Lyon)

لیون
601-800
22=

Panthéon -Sorbonne University – Paris 1

پاریس




رشته دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به بازاریابی دیجیتال نیز معروف است و با استفاده از ابزارها و فعالیت‌هایی محصولات و خدمات را بازاریابی می‌‌کند. برخلاف تبلیغات سنتی که به رادیو، تلویزیون، بیلبورد‌ها و تبلیغات چاپی محدود می‌شود، دیجیتال مارکتینگ با استفاده از اینترنت و ابزارهایی همچون SEO تبلیغات می‌کند. دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد؛ ازجمله بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موبایل، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محتوا، وایرال مارکتینگ و تحلیل داده. فارغ‌التحصیلان رشته بازاریابی دیجیتال در مشاغل متنوعی مانند مدیر محتوای دیجیتال، متخصص دیجیتال مارکتینگ، تحلیلگر محتوا، متخصص سئو، تحلیلگر و استراتژیست و مدیر محتوای اینترنت می‌توانند مشغول کار شوند. در مطلب حاضر، قصد داریم دربارۀ تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه صحبت کنیم.

مراکز و دانشگاه‌های برتر دیجیتال مارکتینگ در فرانسه

همان‌طورکه گفتیم، هدف اصلی رشته بازاریابی دیجیتال تبلیغات بهتر محصولات و خدمات و فروش بیشتر آن‌هاست. در‌ادامه، برخی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه را معرفی خواهیم کرد.

مدرسۀ تجارت Emlyon

مدرسۀ تجارت Emlyon ازجمله مراکز مطرح برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه محسوب می‌شود. این مدرسه سال 1872 در شهر لیون فرانسه افتتاح شد. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و علم داده در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه هجده‌ماهه و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. گفتنی است در چهار تا شش ماه آخر دورۀ کارشناسی ارشد، دانشجویان دورۀ کارآموزی نیز باید بگذارنند.

مدرسۀ تجارت ESCP

مدرسۀ تجارت ESCP یکی دیگر از مراکز معتبر به‌منظور تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه است. این مدرسۀ خصوصی سال 1819 در شهر پاریس فرانسه تأسیس شد و درحال‌حاضر، پردیس‌هایی در برلین، لندن، مادرید، تورین و ورسا دارد. بنابر جدیدترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، مدرسۀ تجارت ESCP جایگاه نخست را در بین مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه کسب کرده است. در مدرسۀ تجارت ESCP، رشته‌های متنوعی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود. تحصیل رشته مارکتینگ و خلاقیت در مقطع کارشناسی ارشد مدرسۀ مذکور 18 تا 21 ماهه به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

افزون‌براین، مدرسۀ یادشده رشته بازاریابی و ارتباطات و نیز مدیریت رسانه را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. تحصیل این دو رشته تمام‌وقت و یک‌ساله و زبان تدریسشان به‌ زبان انگلیسی‌ و فرانسوی است.




دانشکدۀ مدیریت گرنوبل

نام دانشکدۀ مدیریت گرنوبل (Grenoble Ecole de Management) نیز در فهرست مراکز برتر به‌منظور تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه دیده می‌شود. این دانشکده به GEM نیز مشهور است و کارش را از سال 1984 در شهر گرنوبل آغاز کرد. در جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، دانشکدۀ مدیریت گرنوبل ردۀ هشتادوپنجم را در بین مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه کسب کرده است. تحصیل رشته مدیریت استراتژی دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده سیزده‌ماهه و پاره‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. گفتنی است دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای شرکت در این دوره حداقل سه سال سابقۀ کار مرتبط باید داشته باشند.

مدرسۀ تجارت پاریس (PSB)

یکی دیگر از مراکز معتبر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه مدرسۀ تجارت پاریس (Paris School of Business) است که سال 1974 در شهر پاریس بنیان نهاده شد. طبق تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، مدرسۀ تجارت پاریس صدوهشتادوهفتمین مرکز‌ آموزشی مطرح فرانسه شناخته می‌شود. تحصیل رشته استراتژی بازاریابی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس تمامی دروس انگلیسی است.

دانشکدۀ مدیریت IESEG

دانشکدۀ مدیریت IESEG نیز امکان تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه را فراهم کرده است. این دانشکده سال 1964 در شهر لیل فرانسه تأسیس شد و براساس رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، رتبۀ نَودوپنجم را در میان مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه ازآنِ خود کرده است. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و CRM در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده تمام‌وقت است و یک سال طول می‌کشد و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

مدرسۀ تجارت ESSEC

مدرسۀ تجارت ESSEC آخرین نام در فهرست مراکز برتر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه به‌شمار می‌آید. این مرکز سال 1907 در شهر پاریس شروع به کار کرد و بنابر جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، در جایگاه شصت‌وهفتم مراکز‌ آموزشی معتبر فرانسه ایستاده است. تحصیل رشته مدیریت بازاریابی و دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد مدرسۀ تجارت ESSEC یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: