مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

برنامه های کارشناسی در فرانسه را می توان در بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها یافت. بسیاری از افرادی که در کالج های این کشور شرکت می کنند در این دوره ها ثبت نام می کنند. برای شرکت در یک برنامه کارشناسی در فرانسه، باید مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن و همچنین شرایط دیگری را داشته باشید. سال تحصیلی در کالج های فرانسه از نیمه سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد به طول می انجامد و برخی از موسسات ممکن است در طول سال هم ثبت نام کنند. اگر می خواهید در یک موسسه در فرانسه شرکت کنید، باید موارد مورد نیاز خود را به موقع مشخص کنید و درخواست خود را حداقل دو ماه قبل از تاریخ شروع دوره های مورد نظر ارائه دهید. غالباً رقابت برای ورود به دانشگاه های فرانسه بسیار سخت می شود. هرچه زودتر درخواست تکمیل شده ی خود را به اداره ی پذیرش دانشجویی بفرستید، دانشگاه می تواند درخواست شما را زودتر ارزیابی کند و تصمیم نهایی را بگیرد. رساندن هر چه سریعتر نامه ی درخواست به دست آنها، امری است که در درازمدت قطعاً برای شما سودمند خواهد بود

فیزیوتراپی (Physiotherapy) یا فیزیک‌درمانی (Physical Therapy) حیطه‌ای از پزشکی است که هدفش درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جسمانی با استفاده از تجهیزات مکانیکی و جریان‌های الکتریکی و تمرین‌های ورزشی به‌منظور پیشگیری از بیماری‌ها، توان‌بخشی، افزایش سلامت جسمی و بهبود کیفیت زندگی افراد است. به متخصصان این رشته فیزیوتراپیست یا فیزیک‌درمانگر گفته می‌شود و تنها فیزیوتراپیست‌هایی در این حوزه می‌توانند فعالیت کنند که مجوز کارشان را از سازمان‌های نظارت بهداشتی مرتبط در هر کشور دریافت کرده باشند. اگر به تحصیل در فرانسه در زمینه‌های مرتبط با فیزیوتراپی علاقه‌مندید، در این مطلب توضیح می‌دهیم برای شروع کار و تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه به چه چیزهایی نیاز دارید و در چه دانشگاه‌هایی می‌توانید تحصیل کنید.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

علاقه‌مندان به تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه دیپلم فیزیوتراپی باید بگیرند. این مدرک معادل مدرک کارشناسی است و دوره‌های تحصیلی برای دریافت آن حدود چهار تا پنج سال طول می‌کشد. اولین سال تحصیل «دورۀ عمومی» نامیده می‌شود و برای تمام دانشجویان خواهان تحصیل در رشته‌های حوزۀ پزشکی مانند پزشکی عمومی، دندان‌پزشکی، داروسازی، مامایی و فیزیوتراپی مشترک است. پس از پایان این دورۀ یک‌ساله، دانشجویان در آزمون باید شرکت کنند و براساس نتیجۀ آن، رشته‌های مجاز برای ادامه‌تحصیل آنان مشخص می‌شود. پس از پایان آزمون، دانشجویان براساس نمرۀ نهایی و انتخاب شخصی و رتبه در سال اول تحصیل رشته‌شان را می‌توانند انتخاب کنند. پس‌از‌آن، علاقه‌مندان به رشتۀ فیزیوتراپی حدود سه تا چهار سال باید تحصیل کنند تا مدرک کارشناسی فیزیوتراپی را بگیرند. شایان ذکر است پس از دریافت مدرک کارشناسی، فیزیوتراپیست‌ها تحصیلات تخصصی‌شان را در حوزه‌هایی مانند فیزیوتراپی ورزشی، فیزیوتراپی کودکان، فیزیوتراپی تنفسی و فیزیوتراپی سالمندان می‌توانند ادامه دهند.

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

درحال‌حاضر، بیش از چهل مؤسسۀ آموزشی دوره‌های تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه را برگزار می‌کنند و سالانه بیش از 2،700 نفر دانشجو در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. به‌طورکلی، کیفیت آموزش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های فرانسه بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و عملکرد دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی روبه‌بهبود است. براساس رتبه‌بندی جهانی وبگاه QS در سال 2022، دَه دانشگاه برتر فرانسه برای تحصیل در زمینۀ علوم زیستی و پزشکی عبارت‌اند از: دانشگاه سوربن (رتبۀ 46)، دانشگاه پاریس (رتبۀ 66)، دانشگاه پاریس‌ساکلی (رتبۀ 126)، دانشگاه اکس‌مارسی (رتبۀ 156)، دانشگاه مون‌پلیه (رتبۀ 171)، دانشگاه بوردو (رتبۀ 191)، دانشگاه کلود برنارد لیون 1 (رتبۀ 216)، دانشگاه استراسبورگ (رتبۀ 267)، دانشگاه گرنوبل آلپ (رتبۀ 294) و دانشگاه لورن (رتبۀ 356).


وظایف شغلی فیزیوتراپیست‌ها

دانشجویان رشتۀ فیزیوتراپی در طول تحصیل مهارت لازم در زمینۀ آناتومی و بیومکانیک بدن انسان‌ها را کسب می‌کنند. دانش فیزیوتراپی به شاخه‌های متفاوتی مانند فیزیوتراپی سیستم‌های تنفسی، قلبی‌عروقی، اسکلتی‌عضلانی و سیستم عصبی تقسیم می‌شود. دوره‌های تحصیلی فیزیوتراپی بر آسیب‌شناسی در تمامی این سیستم‌ها و درمان آن‌ها متمرکز است.

فیزیوتراپیست‌ها متخصصان حرفه‌ای بهداشت هستند که افراد دچار مشکلات حرکتی به‌علت بیماری یا جراحت یا ناتوانی‌های جسمی را درمان می‌کنند. نقش فیزیوتراپیست کاهش درد ناشی از این نوع اختلال‌های حرکتی است. افزون‌براین، آنان به بهبود کلی سلامتی و آمادگی جسمانی مراجعان کمک می‌کنند. از‌آنجا‌که بسیاری از افراد به فیزیوتراپیست‌ها نیاز دارند، این شغل به حرفه‌ای مشهور و مورد‌نیاز در دنیا تبدیل شده است و این موضوع درقبال فرانسه نیز صدق می‌کند؛ بنابراین، اگر به فعالیت در حوزۀ فیزیوتراپی علاقه‌مندید، با تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه به‌احتمال زیاد شغلی مناسب در این زمینه پیدا خواهید کرد.

درآمد فیزیوتراپیست‌ها در فرانسه

درآمد فیزیوتراپیست‌ها به معیارهای مختلفی ازجمله تخصص و سطح تحصیلات فرد و محل کار و کارفرما بستگی دارد. براساس داده‌های وبگاه مؤسسۀ پژوهش اقتصادی ERI، میانگین درآمد فیزیوتراپیست‌ها در شهر پاریس 49،551 یورو در سال یا حدود 24یورو در ساعت تخمین زده می‌شود. به‌گفتۀ این وبگاه، کمترین درآمد فیزیوتراپیست‌ها در پاریس 35،014 یورو و بیشترین درآمدشان 61،363 یورو در سال است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: