مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهرهای دانشجویی فرانسه

شهرهای دانشجویی فرانسه

در این مقاله شما را با پنج شهر، که در میان دانشجویان بین المللی برای ادامه ی تحصیل و زندگی طرفدار بیشتری دارند، آشنا می کنیم.

پاریس (Paris)

بدون شک، شما نگرش خاص خود را در رابطه با پاریس دارید که احتمالاً در نتیجه‌ی ملاقات از این شهر معروف به شهر نور است. در سال 2015، حدود 45 میلیون توریست، از جذابیت‌های شهر پاریس از جمله Arc De Triomphe، کلیسای نوتردام و گالری‌های معروف این شهر همچون موزه‌ی لوور و Musée d'Orsay دیدن کردند یا از فرهنگ کافه‌ای معروف این شهر لذت بُردند.

همچون تمام شهرهای بزرگ دیگر، تنها راه شناخت حقیقی پاریس، زندگی در آنجا و تعامل و معاشرت با افرادی است که هویت این شهر را تشکیل می‌دهند. اگر زندگی دانشجویی در پاریس برای شما جذاب است، دانشگاه‌های بزرگی در این شهر وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید، از جمله 17 موسسه‌ی آموزش عالی عمومی (با تخصص‌های گوناگون). در نتیجه، پاریس دارای یک جامعه‌ی دانشجویی گسترده و بزرگ است که مدت‌های مدیدی است سرزندگی پیوسته‌ی فرهنگی خلاق و روشنفکر‌ی این شهر را حفظ کرده است.

لیون (Lyon)

یک شهر قرون وسطایی زیبا و دل‌انگیز (تاریخ آن حتی به بیش از این زمان بازمی‌گردد)، لیون نزدیک مرز فرانسه با سوئیس و ایتالیا واقع شده است. لیون به پایتخت آشپزی فرانسه معروف است.

معماری به‌ خوبی نگهداری ‌شده‌ی لیون، این شهر را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده است، اما به غیر از معماری شگفت‌انگیز، چیزهای دیگری هم در این دومین شهر بزرگ فرانسه وجود دارد (بحث‌های زیادی بر سر این مسئله وجود دارد که آیا مارسی شهر دوم فرانسه است یا لیون). حضور موسسات آموزش عالی در این شهر، به ‌معنی آن است که لیون به جمعیت دانشجویی بزرگ خود و در نتیجه، زندگی شبانه‌ی سرزنده‌ی موجود در تمام قطب‌های دانشجویی‌اش، افتخار می‌کند. اگر به چیزی بیش از فرهنگ و تمدن‌ علاقه‌مند هستید، لیون شما را نااُمید نخواهد کرد. کسانی که چشم به آینده‌ی شغلی خود دارند، ممکن است به شنیدن این حقیقت درباره‌ی شهر لیون علاقمند باشند که لیون، یکی از مهمترین مراکز مالی فرانسه است.


تولوز (Toulouse)

یک شهر تاریخی که خیلی از مرزهای جنوب غربی فرانسه با آندورا و اسپانیا دور نیست. تولوز در دوران معاصر، به‌عنوان یکی از پایتخت‌های صنعت هوایی اروپا شناخته می‌شود. دانشگاه‌های تلوز تاریخی هستند و چند تا از موسسات معروف این شهر همچون Université Toulouse  ، Capitole، Université Toulouse I و Le Mirail، در قرن سیزدهم تاسیس شده‌اند. تولوز دارای جمعیت دانشجویی بزرگی است و به کانون فرهنگ فرانسه معروف است- فرهنگ سنتی این شهر، خود را در شکل اُپرا، تئاتر و معماری به‌خوبی حفظ ‌شده‌ی قدیم، نمایان می‌کند.

مونپولیه (Montpellier)

جامعه‌ی دانشجویی مهم دیگر فرانسه، در مونپولیه وجود دارد. حدود یک چهارم جمعیت این شهر، از دانشجویان دانشگاه‌ها تشکیل شده است که دو تا از دانشگاه‌های این شهر، در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019 ثبت شده‌اند و یکی از آن‌ها- (Université Paul-Valéry Montpellier III)، هفتمین دانشگاه قدیمی جهان است.

واقع شدن مونپولیه در نزدیکی سواحل مدیترانه، آن را به گزینه‌ی مناسبی برای عاشقان حمام آفتاب تبدیل کرده است، اگرچه به معنی آن نیز هست که شما باید خود را برای هجوم گسترده‌ی توریست‌ها در ماه‌های تابستان، آماده کنید. البته، امتیاز مونپولیه، این است که در زمان‌های تعطیل سال، می‌توانید از دسترسی اختصاصی به سواحل زیبای آن لذت ببرید و زمان زیادی برای کشف برخی از لذت‌های پنهان این شهر دارید.

لیل (Lille)

در زمان‌های قدیم، لیل یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی فرانسه به حساب می‌آمد، اما همانطور که جهان وارد دوره‌ی پساصنعتی شدن شد، این شهر با دوره‌ی اُفتی غیرقابل ‌اجتناب روبرو شد. با این حال، در سال‌های اخیر، این شهر زیبا، دورانی همچون رونسانس را به خود دیده و الان خیلی‌ها این شهر را یکی از گنج‌های کمتر شناخته شده‌ی فرانسه می‌نامند که دارای صحنه‌ها‌ی فرهنگی سرزنده و ریشه‌ی تجاری قوی است.

یکی از مزایای اصلی زندگی در شهر لیل، راحتی سفر برای لذت بردن از بخش‌های دیگر فرانسه و خیلی از بخش‌های شمال اروپاست. در حقیقت، شما می‌توانید با یک قطار سریع‌السیر، مستقیم از لیل به دو تا از محبوب ‌ترین شهرهای توریستی جهان- پاریس و لندن یا به بروکسل بروید که می‌تواند به‌ عنوان دروازه‌ی ورود به هلند یا آلمان باشد. اگر چمدان سفر خود را بسته‌اید، لیل آماده‌ی پذیرایی از شماست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: