مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

همانطور که در مقاله ایی توضیح دادیم که چرا فرانسه دومین انتخاب دانشجویان بین المللی برای تحصیل است، فرانسه کشوری است که افراد زیادی برای تحصیل انتخاب می کنند زیرا آموزش در این کشور به معنای واقعی کلمه، در کلاس جهانی است.

 آموزش و پرورش در فرانسه یک موضوع جدی است و کسانی که در دانشگاهی در این کشور تحصیل می کنند همیشه می توانند روی دریافت بهترین آموزش ممکن حساب کنند. صنایع مختلف زیادی وجود دارد که فرانسه در آنها حرف اول را می زند ، بنابرین، صرف نظر از اینکه به چه شغلی علاقه دارید، می توانید به راحتی مدرک بگیرید. آموزش در زمینه ی رشته های فیزیک هسته ای و هوافضا در فرانسه بسیار محبوب است. افراد اغلب به دلیل تکنولوژی ای که در دانشگاه های فرانسه ارائه می شود در این دانشگاه ها شرکت می کنند. 

صنايع ديگري كه فرانسه در آن سرآمد هستند عبارتند از: آموزش ، زبان های خارجی، هنر، تاريخ، پزشكی و حقوق. اگر به معلم شدن علاقه دارید، فرانسه قطعاً کشوری است که می تواند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

 البته اگر قصد دارید مدرک تحصیلی بگیرید ، باید از قبل در فرانسه ساکن باشید و یا مطمئن باشید که قصد دارید در این کشور بمانید، زیرا نمی توانید مدرک تحصیلی خود را از کشور خارج کرده و از آن برای تدریس استفاده کنید. با این وجود می توانید در یکی از کالج های عالی شرکت کنید و یک دوره زبان گذرانده و مدرک آن را بگیرید. در این صورت می بتوانید از کشور خارج شوید و از مدرک خود استفاده کنید. دوره های مختلفی هستند که زبان فرانسه را آموزش می دهند، اما می توانید آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی را نیز در این کشور بیاموزید.




 فرانسه کشوری است که در ارائه ی دوره و مدرک در رشته ی حقوق، سرآمد است. با این حال ، این مورد دیگری است که فقط مناسب افراد ساکن فرانسه است (مثلاً انگلستان و ولز و فرانسه سیستم های حقوقی کاملاً متفاوتی دارند (به ترتیب قانون عادی و قانون مدنی)). کسانی که علاقمند به یادگیری حقوق بین الملل هستند، می توانند دوره های مختلف بسیاری را در فرانسه پیدا کنند که از بالاترین کیفیت برخوردارند. دوره های اقتصاد در فرانسه در نگاه دانشجویان محلی و بین المللی بسیار محبوب است. فرانسه برای دوره های اقتصاد انتخاب می شود چون بیشترِ دروس، از آنچه در بسیاری از کشورهای اروپایی تدریس می شود ، پیشرفته تر هستند. یکی دیگر از گزینه های عالی برای تحصیل در فرانسه ، علوم تجربی است. حالا اگر تصمیم دارید که یک دوره علوم تجربی را در این کشور بگذرانید باید آماده و مصمم باشید. از آنجا که فرانسه استانداردهای بالایی برای یادگیری دارد ، دوره های مربوط به رشته های علوم تجربی که در دانشکده ها و دانشگاه های ارائه می شوند، اغلب برای کسانی طراحی شده است که واقعاً می خواهند در این رشته دشوار مدرک بگیرند. با وجود اینکه این دوره ها چالش برانگیز و وقت گیر هستند ، وقتی دوره به اتمام می رسد و پاداش زحمت های خود را می گیرید، واقعا ارزشش را درد.

چند انتخاب برتر دیگر برای تحصیل در فرانسه شامل موارد زیر است:

  • داروسازی
  •  جامعه شناسی
  •  جغرافیا 
  • زبانشناسی

 دانشکده ها و دانشگاه های فرانسه که این دوره ها را ارائه می دهند ، اطمینان حاصل می کنند که دانشجویان شان از بهترین فرصت های یادگیری برخوردار می شوند تا بتوانند در کاری که انجام می دهند بهترین باشند. به نظر می رسد آنها بیشتر از سایر نقاط جهان در مورد این مباحث آگاهی دارند و آموزش دانشجویان به طوری که بسیار فراتر از قلمروهای عادی یادگیری باشد را رسالت خود می دانند. برای افرادی که مایل به رسیدن به درجات عالی و دست یافتن به بهترین ها هستند ، انتخاب دانشگاهی در فرانسه برای یکی از مدارک فوق الذکر ایده ای عالی ست. اگر به دنبال ایجاد آینده شغلی در یکی از زمینه های ذکر شده در بالا هستید، مطمئناً می توانید از طریق یکی از کالج های خوب موجود در فرانسه ، بهترین آموزش را بدست آورید.

رشته‌های مدیریت یا MBA

رشته‌های مدیریتی همواره از رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان سراسر دنیا به‌شمار می‌روند. افراد با تحصیل در این رشته‌ها در زمینه‌های متعددی مانند کارآفرینی، مدیریت پروژه، مدیریت استراتژیک و مدیریت عمومی می‌توانند تخصص پیدا کنند. رشته‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار در فهرست بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه جای دارند؛ چراکه این کشور با داشتن اقتصادی رو‌به‌رشد و قدرتمند و بیزنس‌اسکول‌های برتر در سطح جهان، مقصدی ایدئال برای تحصیل در زمینه‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار محسوب می‌شود. پاریس، پایتخت فرانسه، به دانشجویان فرصت می‌دهد هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه، مشغول کار شوند. اگر بخواهید در شهرهای دیگر فرانسه در حوزۀ مدیریت تحصیل کنید، انتخاب شهرهای جنوب فرانسه گزینۀ مناسبی برایتان خواهد بود. از مدرسه‌های کسب‌وکار مشهور فرانسه به مؤسسه‌های INSEAD، HEC Paris، بیزنس‌اسکول ESSEC، بیزنس‌اسکول گرونوبل و بیزنس‌اسکول EDHEC می‌توان اشاره کرد.

رشته‌های مهندسی

برای پذیرش از دانشگاه‌های مهندسی فرانسه رقیبان زیادی خواهید داشت؛ اما باتوجه‌به کیفیت استانداردهای آموزشی در این دانشگاه‌ها، این رقابت را به‌سادگی می‌توان توجیه کرد. ازآنجاکه دانشگاه‌های مهندسی فرانسه روی هر دو جنبۀ تدریس آکادمیک و تئوری و تمرین عملی تمرکز می‌کنند، رشته‌های مهندسی ازجمله بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه محسوب می‌شوند. همچنین، شرکت‌های بزرگ فرانسوی مانند ایرباس و آلکاتل و آلستوم در زمینه‌های مختلفی مانند هوانوردی و مخابرات و توربین‌های گازی امکان استخدام دانشجویان بین‌المللی را فراهم کرده‌اند. برخی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته‌های مهندسی در فرانسه عبارت‌اند از: اکول سنترال لیون، اکول پلی‌تکنیک، مؤسسۀ INSA لیون، اکول سنترال پاریس و مؤسسۀ تکنولوژی گرونوبل (Grenoble INP).




رشته‌های علوم محض

فرانسه کشوری پیشرو در زمینۀ علوم شیمی و فیزیک و میزبان دانشگاه‌های عالی علوم و تحقیقات است؛ ازاین‌رو، رشته‌های علوم پایه را از بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه می‌توان دانست. پاریس مرکز دانشگاه‌های علوم محض در فرانسه است؛ اما در هر شهری از این کشور، دانشگاه‌های مشهور در زمینۀ علوم را می‌توانید بیابید. فرانسه امکانات پژوهشی بسیار مطلوبی دارد و تحصیل مشاهیری مانند لویی پاستور و ماری و پی‌یر کوری و آندره ماری آمپر در این کشور دانشجویان را به تحصیل در رشته‌هایی همچون شیمی و فیزیک در فرانسه تشویق می‌کند. اگر به تحصیل در رشته‌های علوم محض در فرانسه علاقه‌مندید، تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی، دانشگاه گرونوبل آلپ، دانشگاه استراسبورگ، اکول پلی‌تکنیک، اکول نرماله پاریس و دانشگاه پی‌یر و ماری کوری (UPMC) را در میان گزینه‌هایتان می‌توانید قرار دهید.

زبان‌شناسی

در تمام جهان، تحصیل در فرانسه به‌خاطر عالی‌بودن دوره‌های تحصیلی زبان‌شناسی این کشور مشهور است و رشته مذکور از رشته‌های تحصیلی بسیار محبوب در فرانسه به‌حساب می‌آید. در این رشته، افراد دربارۀ منشأ و تاریخ زبان و یادگیری زبان و طرز استفاده از آن و نحوۀ شکل‌گیری‌اش در طول سالیان گذشته پژوهش می‌کنند. تحصیل در رشتۀ زبان‌شناسی برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ترجمه، پژوهش در زمینۀ زبان و بسیاری از زمینه‌های کاری دیگر می‌تواند مفید باشد. از مؤسسه‌های آموزشی برتر برای تحصیل زبان‌شناسی در فرانسه به مؤسسه‌های ISIT France، پردیس پاریس دانشگاه کنت، دانشگاه شامپاین آردن رنس و دانشگاه کاتولیک لیل می‌توان اشاره کرد.

فلسفه

فلسفه نیز یکی دیگر از رشته‌های محبوب برای تحصیل در فرانسه است. به‌خاطر تولد تعدادی از فیلسوفان مشهور در فرانسه و شرایط فرهنگی و تاریخی این کشور، آنجا به مکانی بسیار عالی و مطلوب برای تحصیل فلسفه تبدیل شده است. دانشگاه‌های برتر زیادی در فرانسه رشتۀ فلسفه را ارائه می‌دهند؛ ازجمله دانشگاه پانتئون سوربن و اکول نرماله پاریس و دانشگاه سوربن.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: