مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حساب بانکی در فرانسه

حساب بانکی در فرانسه

اگر می خواهید بیش از سه ماه در فرانسه باشید، بهتر است که یک حساب در یک بانک فرانسوی باز کنید. داشتن حساب بانکی، مانند حساب پس انداز، می تواند به شما کمک کند که از تمام پولی که واریز می کنید سود ببرید، همچنین به شما کمک می کند تا حساب میزان پولی که دارید، مبلغی که خرج شده و غیره را داشته باشید

حساب بانکی در فرانسه

بازکردن حساب بانکی در فرانسه ازجمله کارهایی است که بهتر است به‌محض ورود به این کشور انجام داد؛ زیرا داشتن حساب بانکی برای کارهایی نظیر پرداخت قبوض برق و تلفن و خرید اینترنت و اجاره‌بها نیاز خواهد بود. گفتنی است افراد در بسیاری از مواقع می‌توانند از وجه نقد استفاده کنند؛ اما حمل کارت بانکی بسیار راحت‌تر از وجه نقد است و در‌صورت داشتن آن، دیگر به‌ همراه‌داشتن مقدار زیادی وجه نقد نیازی نیست. در این مطلب، دربارۀ نحوۀ افتتاح حساب بانکی در فرانسه سخن خواهیم گفت.


افتتاح حساب بانکی

افتتاح حساب بانکی در فرانسه برای افرادی که در حال تحصیل در فرانسه هستند نیز امکان‌پذیر خواهد بود و آنان می‌توانند با گرفتن وقت قبلی در بانک‌های فرانسه حساب باز کنند؛ البته دانشجویان ایرانی ملیت خود را باید به بانک مدنظر بگویند؛ زیرا برخی از بانک‌ها برای ایرانیان حساب باز نمی‌کنند.

معمولاً پس از هفت روز، بانک مدنظر وقتی را برای دانشجویان تعیین خواهد کرد و هفت روز پس از باز‌کردن حساب بانکی نیز‌، کارت بانکی در صندوق پستی قرار خواهد گرفت. مدارک لازم برای باز‌کردن حساب بانکی عبارت‌اند از: کارت شناسایی و ویزا و گواهی دال بر داشتن محلی برای سکونت و گواهی ثبت‌نام در دانشگاه یا کارت دانشجویی.

شایان ذکر است دانشجویانی که هنوز محلی برای سکونت ندارند، می‌توانند آدرسِ بخش روابط بین‌الملل مؤسسۀ محل تحصیل خود را به بانک مدنظر بدهند. همچنین، به افراد توصیه می‌شود که مدارک متعددی را به‌عنوان مدرک یا کارت شناسایی همراه داشته باشند.

هنگام بازکردن حساب بانکی در فرانسه، حتماً از کارمند بانک بخواهید که چند نسخه برگۀ RIB در‌اختیارتان قرار دهد. برگۀ RIB تمامی اطلاعات بانکی فرد را در خود جای داده است و از‌طریق آن می‌توان اجاره‌بها و قبوض برق و تلفن را نیز پرداخت کرد. پس از باز‌کردن حساب بانکی، افراد می‌توانند علاوه‌بر کارت بانکی، دسته‌چک هم داشته باشند و با آن‌ها پرداختی‌های مختلف را انجام دهند.

ازآنجا که داشتن حساب بانکی در فرانسه بسیار اهمیت دارد، از دانشجویان خواسته می‌شود که پس از انجام کارهایی مانند خرید سیم‌کارت و ارائۀ برگۀ بیمۀ مسکن و فعال‌سازی کنتور برق، هرچه سریع‌تر برای باز‌کردن حساب بانکی اقدام کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: