مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خود حمایتی فرانسه

خود حمایتی فرانسه

اگر در پی آغاز کردن یک کسب ‌و کار در فرانسه هستید، باید بدانید که فرانسه دنبال کردن آرزوهای کارآفرینانه را برای تبعه‌های کشورهای خارجی آسان‌تر کرده است. اگر می‌خواهید کسب ‌و کاری را در فرانسه به راه بیندازید، باید اجازه‌ی اقامت یا شهروندی اتحادیه‌ی اروپا را داشته باشید. شما همچنین احتمالا نیازمند گواهی‌ نامه‌ها یا دیپلم‌هایی هستید که مقامات فرانسوی آنها را به رسمیت بشناسند. سپس شما باید به بررسی بازار بپردازید، پیش ‌بینی‌هایی را در مورد بودجه انجام دهید و طرح‌هایی مالی بریزید، و اگر ضروری است در پی پشتوانه‌ی مالی (funding)‌ باشید. شما همچنین باید وضعیت قانونی خود را انتخاب، و کسب ‌و کارتان را ثبت کنید. این راهنما در ادامه بیشتر درباره‌ی به‌ راه‌ انداختن یک کسب‌ و کار در فرانسه توضیح خواهد داد. درست است که باز هم اندکی دیوان ‌سالاری دست ‌و پای شما را خواهد گرفت ــ اما می‌توانید اظهارنامه‌ی مالیاتی‌تان را به ‌صورت آنلاین ارسال کنید، به ‌راه ‌انداختن کسب ‌و کار رایگان است، و سروکار داشتن با کاغذ بازی‌ها هم گام خوبی برای آزمودن فهم تجاری‌تان از زبان فرانسه خواهد بود. قدم نخست برای برپایی یک کسب‌ و کار ثبت آن است. همه‌ی کسب ‌و کارها پیش از آنکه بتوانند کار خود را شروع کنند باید ثبت شوند. شما باید این کار را از طریق مرکز اسناد بنگاه‌ها (Centre de Formalités des Entreprises ،CFE) یا به‌ صورت برخط از طریق سایت www.guichet-entreprises.fr به انجام برسانید. CFE های مختلفی بسته به نوع فعالیت کسب ‌و کارها وجود دارند و شما باید تقاضای خود را از طریق CFE متناسب با کسب ‌و کار خودتان ثبت کنید. شما می‌توانید ادارات محلی را از طریق سایت وب آنها پیدا کنید. برای مثال:

  • اگر می‌خواهید یک مغازه یا یک شرکت تجاری به راه بیندازید و هیچ خبری از «صنعتگر، پیشه‌ ور یا هنرگر» در کسب ‌و کار شما وجود ندارد، به سراغ اتاق تجارت و صنعت (Chambre de Commerce et d’Industrie ،CCI) بروید.
  • برای پیشه ‌وران و صنعتگران یا دست‌کاران (manual people)، به اتاق مشاغل و هنرگری (Chambre de Métiers et de l’Artisanat، CMA) مراجعه کنید.
  • برای شرکت‌هایی که به مشاغل تحت ‌نظارت مشغول‌اند، به دفاتر دادگاه‌های تجارت (Les Greffes des Tribunaux de Commerce) مراجعه کنید.
  • برای مشاغل آزاد یا خدمات غیردستی، همچون ترجمه یا طراحی وب‌ سایت، به URSSAF مراجعه کنید.

خود حمایتی فرانسه و مزایای آن

زندگی در فرانسه از استاندارد های بالایی برخوردار است و برای مهاجران نیز جذابیت های فراوانی دارد. علاوه بر رفاه اجتماعی در این کشور مزایای دیگری نیز به واسطه اخذ اقامت فرانسه به دست می آید و روش خود حمایتی فرانسه نیز در میان سایر روش ها، مزایای خاص خود را دارد. برخی از مهم ترین مزایای اقامت در فرانسه و روش خود حمایتی به شرح زیر می باشد:

  • تردد آزاد به کشور های حوزه شنگن
  • بدون شرط حضور در فرانسه جهت حفظ مجوز اقامت
  • امکان سرمایه گذاری و خرید ملک در فرانسه
  • دریافت وام های بانکی در فرانسه
  • بدون هیچ گونه محدودیت سنی
  • بدون نیاز به ارائه هر گونه مدرک زبان

خود حمایتی فرانسه و قوانین اخذ اقامت و تابعیت

جهت اخذ اقامت از طریق خود حمایتی فرانسه، باید ابتدا بتوانید ثابت کنید که از تمکن مالی مناسب جهت پوشش هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده برخوردارید. توجه داشته باشید که شما به هیچ عنوان نیاز ندارید که در کشور فرانسه سرمایه گذاری کنید و یا حتی سرمایه خود را به بانک های این کشور منتقل کنید، بلکه تنها باید سرمایه خود را در حساب بانکی خود در ایران نشان دهید. مبلغ مورد نظر با نرخ ارز دولتی محاسبه می شود. ارائه سند ملک و مدارک درآمد ثابت می تواند تاثیر مثبتی در روند پرونده شما داشته باشد. بنابراین می توان گفت که این روش جزء کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد. شروط اصلی جهت اقدام از این روش در زیر بیان شده است:

  • برای شخص اصلی معادل 40 هزار یورو در حساب بانکی در ایران قرار گیرد.
  • برای همسر معادل 20 هزار یورو قرار گیرد.
  • به ازای هر فرزند با کمتر از 17 سال سن، معادل 10 هزار یورو در حساب بانکی قرار گیرد.
  • سن متقاضیان دارای اهمیت نمی باشد.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد.
  • حفظ اقامت نیازی به حضور و زندگی در کشور فرانسه ندارد.
  • اجاره ملک در فرانسه الزامی و جزء مدارک مورد نیاز است.

شخص بایستی حتما یک بار با ویزای توریستی به فرانسه رفته باشد یا قبل از انجام پروسه خودحمایتی یک بار به فرانسه برود.

ذکر این نکته ضروری می باشد که فرد از طریق اقامت خود حمایتی فرانسه، مجوز کار در کشور فرانسه را نخواهد داشت. به همین دلیل است که شرط اصلی این روش، اثبات توانایی در تأمین هزینه های زندگی در فرانسه می باشد. البته افراد می توانند در کشور فرانسه اقدام به سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک و مستغلات داشته باشند و از این طریق اقدام به درآمد زایی کنند. علاوه بر این تحصیلات فرزندان شما در فرانسه نیز رایگان خواهد بود.

از طریق برنامه خود حمایتی فرانسه، ابتدا به شخص و اعضای خانواده اقامت 1 ساله اعطا می شود که هر سال قابل تمدید می باشد. پس از 5 سال می توان درخواست اقامت دائم فرانسه داد و بلافاصله پس از دریافت اقامت دائم و زندگی در کشور فرانسه، می توان برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کرد. برای دریافت تابعیت فرانسه شرایط دیگری نیز مورد نیاز است که در زیر عنوان شده است:

  • دارا بودن مجوز اقامت دائم کشور فرانسه
  • تسلط کافی به زبان فرانسوی
  • ادغام با جامعه فرانسه و شناخت فرهنگ و تاریخ این کشور
  • شرکت در فعالیت های اجتماعی در کشور فرانسه

خود حمایتی فرانسه و مدارک مورد نیاز

برای درخواست اقامت فرانسه از طریق خود حمایتی باید مدارک خود را آماده کنید و در روز مراجعه به سفارت تحویل دهید. آماده سازی مدارک یکی از حساس ترین مراحل در فرآیند اخذ اقامت خود حمایتی فرانسه می باشد، زیرا چنان چه مدارک شما ناقص باشد یا از اعتبار لازم برخوردار باشد، افسر پرونده درخواست شما را رد خواهد کرد. دقت داشته باشید که حتما مدارک خود را با دقت کافی تهیه کنید و از ارائه مدارک جعلی و دروغین خودداری کنید. اصلی ترین مدارک جهت درخواست اقامت خود حمایتی فرانسه شامل موارد زیر می باشد.

  • گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست
  • عکس با استاندارد های عکس پاسپورت
  • اثبات تمکن مالی مناسب
  • بیمه درمانی که در فرانسه معتبر باشد و تا سقف 30،000 یورو را پوشش دهد.
  • اثبات دارا بودن محل زندگی در فرانسه
  • اظهار نامه ای که بیان می کند در فرانسه کار نخواهید کرد.




خود حمایتی فرانسه و استاندارد های سرمایه گذاری

همان طور که پیش تر ذکر شد، شما با اخذ اقامت فرانسه از طریق خود حمایتی، مجوز کار در این کشور را نخواهید داشت. با این حال بسیاری از افرادی که از این طریق اقدام می کنند تمایل دارند که به سرمایه گذاری در فرانسه بپردازند و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهند. مسلماً اقامت در فرانسه فرصت مناسبی برای این افراد ایجاد می کند که بتوانند به راحتی در اروپا به تجارت بپردازند و با محدودیت هایی که ایرانیان در زمینه افتتاح حساب بانکی در اروپا و تجارت با شرکت های اروپایی دارند، رو به رو نشوند. از آنجایی که در این روش برای حفظ مجوز اقامت، نیازی به حضور در کشور فرانسه نمی باشد، افرادی که در ایران صاحب تجارتی هستند با حفظ این تجارت به سرمایه گذاری در زمینه املاک فرانسه نیز می پردازند.

خود حمایتی فرانسه و نکات مهم

در روند درخواست اقامت خود حمایتی فرانسه حتما باید به نکاتی توجه داشته باشد؛ مهم ترین مسئله این است که مدارک خود را به درستی آماده کنید و حتما از کارشناسان با تجربه در این زمینه مشاوره بگیرید. چرا که نقص در پرونده می تواند به راحتی سبب رد درخواست شما گردد. توجه داشته باشید که در این نوع اقامت، شما مجوز کار در فرانسه نخواهید داشت، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بدون کار کردن، می توانید هزینه های زندگی خود در فرانسه را تأمین کنید. این روش می تواند برای اشخاصی که تنها نیاز به گسترش تجارت خود در اروپا دارند، بسیار مناسب می باشد، چرا که شما نیازی به حضور در فرانسه نخواهید داشت و می توانید در ایران به کسب و کار خود بپردازید و از مزایایی که اقامت فرانسه برای شما به همراه دارد نیز بهره برید. اگر املاکی در ایران داشته باشید می توانید در روال پرونده شما تأثیر مثبت داشته باشد و بخشی از تمکن مالی خود را می توانید از این طریق نشان دهید.

خود حمایتی فرانسه و وکیل مهاجرت برای آن

فرآیند اخذ اقامت خود حمایتی فرانسه دارای حساسیت ها و پیچیدگی های خاصی می باشد. شما باید مدارک خود را صحیح و دقیق آماده کنید و در روز مراجعه به سفارت تحویل دهید. در این راستا بهره گیری از دانش وکلای خبره که در این زمینه سابقه فعالیت دارند می تواند بسیار کمک کننده باشد. بازدید قبلی از فرانسه از جمله الزامات روش خود حمایتی می باشد، که شما می توانید از خدمات این مؤسسه در این زمینه بهره برید. آماده سازی مدارک به گونه ای که تمکن مالی شما اثبات گردد از مراحل پیچیده و حساس این روش می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: