مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه آنژه

دانشگاه آنژه

بسیاری از دانشگاه های فرانسه مؤسسات دولتی هستند، که هزینه ها را کم و تحصیلات را در دسترس همه نگه می دارند. با این حال، در فرانسه مؤسسات آموزش عالی خصوصی کوچک تر و تخصصی تری نیز وجود دارند. این مؤسسات در روند پذیرش انتخابی تر هستند و معمولاً دانشجویان را در حرفه های تخصصی یا کاری مانند مهندسی یا معماری آموزش می دهند. موسسه مشهور Grandes Écoles فرانسه در این گروه قرار می گیرد - اینها مؤسسات معتبری هستند که فارغ التحصیلان شان اغلب در سمت های بالا به کار گرفته می شوند. برای پذیرش در یکی از مدارس Grandes Écoles، دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی Baccalauréat (مدرک تحصیلی اخذ شده توسط دانش آموزان دوره متوسطه فرانسه) 2 سال تحصیلات معتبر یا معادل آن را گذرانده باشند – یک دوره ی اضافی که دانشگاه های دولتی به آن احتیاج ندارند.

سابقۀ فعالیت دانشگاه آنژه به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه از اواسط انقلاب فرانسه در قرن هجدهم تا نیمۀ دوم قرن بیستم تعطیل شد و سال 1971 با شمایلی جدید کارش را دوباره آغاز کرد. هم‌اکنون، دانشگاه آنژه میزبان بیش از 25هزار نفر دانشجوست که از این تعداد، 12درصد دانشجوی بین‌المللی هستند. ناگفته نماند 90درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نهایتاً پس از سی ماه مشغول کار می‌شوند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، شرایط تحصیل در دانشگاه آنژه را شرح می‌دهیم.




دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه آنژه

دانشگاه آنژه هشت دانشکده و مدرسه دارد: دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ حقوق و اقتصاد و مطالعات کسب‌وکار، دانشکدۀ ادبیات و علوم اجتماعی، دانشکدۀ علوم طبیعی، دانشکدۀ گردشگری و فرهنگ، مدرسۀ مدیریت، مدرسۀ مهندسی و موسسۀ فناوری.

برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی دانشگاه مذکور از‌این‌قرارند: مطالعات انگلیسی، ادبیات و زبان‌شناسی، تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی، ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی، مهندسی الکتریک، مهندسی کامپیوتر، زیست‌شناسی، ‌مدیریت، مددکاری، بازاریابی، مهندسی مکانیک، حسابداری و امورمالی، منابع انسانی،‌ کشاورزی ارگانیک، آی‌تی و شبکه، حقوق، اقتصاد، پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، شیمی، زمین‌شناسی،‌ گردشگری، مدیریت هتل، مدیریت رویداد، فشن و ارتباطات.

این دانشگاه رشته‌های متعددی نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند؛ از‌جمله مدیریت، مدیریت بین‌المللی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، زیست، مهندسی کیفیت، مطالعات انگلیسی، ادبیات و زبان‌شناسی، تاریخ، جغرافیا،‌ روان‌شناسی، حقوق، مدیریت دارایی، کارآفرینی، اقتصاد، پزشکی، داروسازی، مامایی،‌ علوم دارویی، شیمی، زمین‌شناسی، علوم کامپیوتر، ریاضی، فیزیک، گردشگری، مدیریت هتل و مدیریت رویداد.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه آنژه

شهریۀ سالانۀ مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای همۀ دانشجویان این دانشگاه به‌ترتیب 170 و 243 یورو و شهریۀ سالانۀ تحصیل رشتۀ مهندسی 601 یوروست. نکتۀ مهم دیگر اینکه سالانه مبلغ 92 یورو به‌عنوان سهم دانشجو در هزینه‌های پردیس به شهریه اضافه می‌شود. علاقه‌مندان به دریافت اسکالرشیپ از بورسیه‌های دولتی فرانسه می‌توانند استفاده کنند.

هزینۀ زندگی در شهر آنژه

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر آنژه 530 یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 450 یورو تخمین زده می‌شود. اجارۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 1،200 یورو و اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر 800 یورو در ماه است. شایان ذکر است بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط به 128 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه به 21 یورو در ماه می‌رسد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: