مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

اگر تمام چیزهایی که قبلاً درباره‌ی فرانسه شنیده‌اید، تا به حال برایتان کافی نبوده است، پس اگر بدانید که این کشور دارای یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی در جهان است، چه می‌کنید؟ چه برای تحصیلات دوره‌ی کارشناسی به فرانسه بیایید و چه برای تحصیلات کارشناسی ارشد و چه برای دوره‌های دیگر، یک سیستم آموزشی شگفت‌انگیز، انتظارتان را می‌کشد. صرف‌نظر از اینکه در کجای فرانسه تحصیل می‌کنید، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی گوناگونی در فرانسه هست که آموزشی در سطح و اندازه‌ی جهانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. حتماً دلیلی وجود دارد که این همه دانشجو دوست دارند برای تحصیل، به فرانسه بیایند و بدلیل آموزش خوبی که شما در این کشور دریافت می‌کنید، ارزش دارد که کالج‌ها و دانشگاه‌های فرانسه را برای تحصیل بررسی کنید.

به‌عنوان دانشجو در یکی از این موسسات آموزشی در فرانسه، می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که تحصیلات خوبی در فرانسه خواهید داشت و از کلی چیزهای دیگر نیز در فرانسه لذت خواهید برد. دانشگاه‌های فرانسه، فرصت حضور در دوره‌های کلاسی گوناگون موسسات آموزشی خود را چه به شکل تمام وقت و چه به شکل نیمه وقت، به دانشجویان‌شان می‌دهند. این دوره‌ها بر حسب دانشگاه و زمان حضور شما متغیر است. با این حال، پیدا کردن دوره‌ای که با برنامه‌های شما سازگار باشد و به شما اجازه دهد تا در زمان مورد نظر خود، به دانشگاه بروید، ساده است. قطعاً دلایل گوناگونی وجود دارد که چرا تحصیل در فرانسه برای دانشجویان سراسر جهان، جذاب است. هزینه‌های پایین آموزشی، احتمال زندگی در کشوری شگفت‌انگیز و مزیت دریافت یک آموزش معتبر و در سطح بالا از اساتید فوق‌العاده خوب، بخشی از این دلایل است، اما می‌توانید مطمئن باشید که امتیازات تحصیل در فرانسه، ورای امتیازات فهرست ‌شده در بالاست. صرف‌نظر از اینکه چه کسی هستید و می‌خواهید چه چیزی یاد بگیرید، حضور در دانشگاه های در فرانسه، یکی از بهترین تصمیماتی است که در کل زندگی‌تان می‌گیرید.

موسسه فناوری گرونبل فرانسه (Grenoble Alpes University (UGA)) در سال 1339 میلادی تاسیس شده است، در آن زمان چهار زمینه ی تحصیلی در دانشگاه تدریس میشده است، اما در سال 1793 میلادی دانشگاه به صورت کلی تعطیل گردید و بعد از آن مجددا بازگشایی شد،  این دانشگاه در رتبه بندی جهانی Times Higher Education رتبه ی 400-351 را به خود اختصاص داده است.

شهریه موسسه فناوری گرونوبل برای تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه کاملا رایگان نیست منتهی شهریه ای که دانشگاه ها و موسسات آموزشی از افراد اخذ می کنند بسیار کم و ناچیز است. موسسه فناوری گرونوبل فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست و به اخذ شهریه های بسیار کم معروف است. البته باید توجه داشت این که دقیقا چه میزان پول باید به عنوان شهریه این موسسه پرداخت شود به موارد مختلفی از جمله مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و رشته تحصیلی فرد بستگی دارد. شهریه پرداختی در این موسسه با توجه به معیارهای مذکور سالیانه بین 170€ (یورو) تا 601€ (یورو) می باشد.




کار ضمن تحصیل در موسسه فناوری گرونوبل

دولت فرانسه این اجازه را به شما می دهد که با داشتن ویزای دانشجویی تمام وقت، بتوانید مشغول به کار شوید با داشتن شغل می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید و موضوع دیگر این است که شما بعد از فارغ التحصیلی با دادن درخواست می توانید به اقامت خود در فرانسه ادامه دهید و مشغول به کار شوید، به‌هنگام تحصیل و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی فرانسه، می‌توانید کار با حقوق-964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال). زندگی در فرانسه به طور متوسط برای یک نفر ماهیانه حدود 1100€ (یورو) هزینه در پی دارد. البته دانشجویان با ثبت نام خوابگاه های دانشجویی یا اجاره مشترک منزل با دانشجویان دیگر می توانند هزینه ماهیانه زندگی خود در فرانسه را به ماهی 750€ (یورو) تا 850€ (یورو) نیز برسانند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از موسسه فناوری گرونوبل فرانسه، نکته مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است ، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی  
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: