مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های ارزان در پاریس

دانشگاه های ارزان در پاریس

پاریس به‌واسطه‌ی ‌تاریخ، فرهنگ و معماری غنی خود شناخته‌شده است. به‌عنوان خانه‌ی برج ایفل و کلیسای جامع نوتردام، این شهر سالانه پذیرای حدود 30 میلیون گردشگر است. به‌عنوانی شهری زیبا، پاریس به مقصد دانشجویانی تبدیل شده که مایل به لذت بردن از پایتخت فرانسه هستند. بیش از 110000 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های شهر پاریس ثبت‌نام کرده‌اند. اگر به فکر تحصیل در پاریس هستید، بدانید که بدون صرف هزینه‌ی زیاد، می‌توانید در پاریس تحصیل کنید، به شرطی اینکه در یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های پاریس برای دانشجویان خارجی ثبت‌نام کنید.

دانشگاه‌های ارزان پاریس

دانشگاه‌های ارزان پاریس - دانشگاه سوربن (Sorbonne University)

  • هزینه‌ی تحصیل برای دوره‌های کارشناسی: 205 دلار در سال

دانشگاه سوربن، یک موسسه‌ی تحقیقاتی دولتی است که در سال 2018 تاسیس شد، اگرچه ریشه‌های تاسیس آن به سال 1257 پس از تاسیس کالج سوربن بازمی‌گردد. دانشگاه فعلی، نتیجه‌ی ادغام دانشگاه‌های پاریس-سوربن و Pierre et Marie Curie با سایر مدارس کوچک‌تر است. دانشگاه سوربن، ارزان‌ترین دانشگاه پاریس برای دانشجویان خارجی است. دانشگاه معتبر سوربن، دارای 3 دانشکده است. یک دانشکده‌ی علوم انسانی که رشته‌های زبان، جغرافی، تاریخ، فلسفه، موسیقی‌شناسی و ... را پوشش می‌دهد، یک دانشکده‌ی علوم و مهندسی که رشته‌های ریاضیات، اخترفیزیک، انفورماتیک، رباتیک، فیزیک و ... را پوشش می‌دهد. هر دو دانشکده‌ی فوق‌الذکر دارای دوره‌های دوگانه در علوم و حقوق هستند. آخرین دپارتمان، دانشکده‌ی پزشکی است که ناظر به موسسات آموزشی بیمارستان‌های Pitié-Salpêtrière و Hôspital Saint-Antoine است. دانشگاه سوربن دارای جمعیت دانشجویی نسبتاً متنوعی است و 20٪ دانشجویان آن، از بخش‌های گوناگون جهان می‌آیند. در مجموع، بیش از 8700 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در سوربن هستند. برای دادن درخواست پذیرش خود به دانشگاه سوربن، دانشجویان خارجی باید کلیه‌ی شرایط مورد نیاز را از طریق وب‌سایت Parcoursup بدست آورند.

دانشگاه‌های ارزان پاریس - دانشگاه پاریس-ساکلی (Université Paris-Saclay)

  • هزینه‌ی تحصیل دوره‌های کارشناسی: 205 دلار در سال

دانشگاه بعدی در لیست ما، دانشگاه پاریس-ساکلی است، یک دانشگاه دولتی با تمرکز ویژه بر تحقیقات فشرده و مستقر در Plateau de Saclay پاریس. این دانشگاه در گذشته به‌عنوان دانشگاه پاریس سود (پاریس یازدهم) شناخته می‌شده و در سال 1971 تاسیس شد و جایگزین دانشگاه پاریسی شد که در سال 1150 تاسیس شده بود. دوره‌های کارشناسی این دانشگاه، بیشتر به زبان فرانسه تدریس می‌شود و در نتیجه، متقاضیان باید به زبان فرانسه (B2 یا C1)، تسلط خوبی داشته باشند. جدا از دوره‌های تحصیلی به زبان فرانسه، چندین دوره‌ی کارشناسی ارشد همچون شیمی، ایجاد دارو/محصولات بهداشتی، اقتصاد، فیزیک، تجارت بین‌الملل، علوم زندگی و بهداشت، انرژی هسته‌ای و ... به زبان انگلیسی برگزار می‌‌شود. دانشجویان خارجی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پاریس-ساکلی هستند، باید یک درخواست قبل از پذیرش ارائه دهند، به‌ویژه اگر آن‌ها در کشوری زندگی می‌کنند که توسط برنامه‌ی Etudes en France تائید نشده است. برای سهولت انتقال تحصیلی در پاریس، این دانشگاه از یک برنامه‌ی Buddy پیروی می‌کند. در این دانشگاه، دانشجویان خارجی جدید با دانشجویان محلی تطابق پیدا می‌کنند که می‌توانند به آن‌ها در ساکن شدن در این شهر کمک کنند. پاریس-ساكلی، همراستا با هدف جهانی‌سازی خود، میزبان 4500 دانشجو از بخش‌های گوناگون جهان است که حدود 16٪ کل دانشجویان می‌شود.




دانشگاه‌های ارزان پاریس - دانشگاه گوستاو-ایفل (Gustave-Eiffel University)

  • هزینه‌ی تحصیل دوره‌های کارشناسی: 295 دلار در سال

دانشگاه گوستاو-ایفل شاید جدیدترین موسسه‌ی آموزشی دولتی در پاریس باشد که در ژانویه‌ی سال 2020 تاسیس شد و در رشته‌های مطالعه‌ی شهرها و حمل و نقل تخصص دارد. دانشگاه گوستاو-ایفل بعد از ادغام بین دانشگاه Paris-Est Marne-la-Vallée و انستیتوی علم و فن‌آوری حمل و نقل، توسعه و شبکه‌های فرانسه بوجود آمد. این دانشگاه ارزان در پاریس که در حومه‌ی شرقی Champs-sur-Marne واقع شده، دوره‌های کارشناسی را در رشته‌های حسابداری، مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر و مدیریت تجارت برگزار می‌کند و دارای یک دوره‌ی کارشناسی در رشته‌ی مدیریت بین‌الملل است که سومین سال برنامه‌های درسی آن، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دانشگاه گوستاو-ایفل همچنین دارای دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های امور بانکداری، توسعه‌ی تجارت، حسابداری، مشاوره و مدیریت و ... است و یک دوره‌ی MBA بین‌الملل نیز ارائه می‌دهد که کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان پاریس - دانشگاه پاریس (Université de Paris)

  • هزینه‌ی تحصیل دوره‌های کارشناسی: 316 دلار در سال

دانشگاه فعلی پاریس، نتیجه‌ی ادغام سال 2019 بین دانشگاه پاریس ششم و هفتم است. این دانشگاه، یکی دیگر از نوادگان دانشگاه پاریس است که در آن زمان به کالج سوربن معروف بود. به‌عنوان یک موسسه‌ی بین‌المللی، دانشگاه پاریس دوره‌ی کارشناسی بین‌المللی مشترکی را در رشته‌های شیمی، تاریخ و حقوق و همچنین 17 دوره‌ی کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند که شامل رشته‌های مهندسی پزشکی، شیمی، علوم زندگی، علوم اعصاب، بانکداری و امور مالی و بهداشت عمومی است. در حال حاضر، دانشگاه پاریس میزبان بیش از 11000 دانشجوی خارجی است که 20٪ کل دانشجویان را تشکیل می‌‌دهد. برای ثبت‌نام در دانشگاه پاریس، دانشجویان خارجی باید مدارک خود را از طریق پورتال Etudes en France ارسال کنند. پس از بررسی و تائید، دانشگاه متقاضی را ملزم به شرکت در مصاحبه یا آزمون زبان می‌کند. دانشگاه پاریس همچنین دوره‌های تحصیلی به زبان فرانسه را به دانشجویان بین‌المللی جدید خود ارائه می‌دهد.

دانشگاه‌های ارزان پاریس - دانشگاه پاریس دوفین (Université Paris Dauphine)- PSL

  • شهریه‌ی دوره‌های کارشناسی: 2761 دلار در سال

دانشگاه پاریس دوفین- PSL، تنها موسسه‌ی فرانسوی است که هم Grand Ecole و هم دانشگاه است و در سال 1968 به‌عنوان دانشکده‌ی رشته‌های حقوق، مدیریت، اقتصاد و ... تاسیس شد. در سال 2009، قبل از اینکه به‌عنوان یکی از شرکای مشترک دانشگاه PSL شناخته شود، تائیدیه‌ی EQUIS به آن اعطا شد. این دانشگاه دوره‌ی کارشناسی را در رشته‌های علوم سازمانی (حقوق، علوم اجتماعی، مدیریت و اقتصاد کاربردی)، ریاضیات کاربردی و علوم کامپیوتر برگزار می‌کند. جدا از این دوره‌ها، این موسسه همچنین 95 دوره‌‌ی کارشناسی ارشد، 5 دوره‌‌ی دکترا و 90 دوره‌ی آموزش اجرایی برگزار می‌کند. به‌عنوان عضوی از اتحادیه‌ی SIGMA، دانشجویان دانشگاه پاریس دوفین می‌توانند در تبادل دانشجو با مدرسه‌ی بازرگانی کپنهاگ دانمارک، دانشگاه رنمین چین و دانشگاه هیتوسوباشی ژاپن و ... شرکت کنند. همانند اکثر دانشگاه‌های موجود در شهر پاریس، متقاضیان خارجی این دانشگاه باید درخواست‌های پذیرش خود را از طریق پورتال Etude en France ارسال کنند. در حال حاضر، 28٪ دانشجویان دانشگاه پاریس دوفین خارجی هستند و همین امر این دانشگاه را به یکی از متنوع‌ترین دانشگاه‌‌های کل پاریس و حتی فرانسه تبدیل ساخته است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: