مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین زمان شروع تحصیل در فرانسه، سپتامبر یا ژانویه؟

بهترین زمان شروع تحصیل در فرانسه، سپتامبر یا ژانویه؟

فرانسه یکی از کشورهای پرتقاضا در میان دانشجویان بین المللی است. این کشور فرصت های عالی آموزش عالی را با کالج ها و دانشگاه های درجه یک خود ارائه می دهد. فرهنگ و سبک زندگی فرانسه نیز مورد علاقه ی دانشجویان بین المللی است. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی فرانسه را برای تحصیلات عالی انتخاب می کنند. دانشجویان بین المللی با انبوهی از اطلاعات و تجربیات وارد فرانسه می شوند، اما بسیاری از آنها در انتخاب بهترین دوره با چالش هایی مواجه می شوند. این وبلاگ برای دانشجویانی است که با این چالش‌ها روبرو هستند و می‌خواهند در مورد نحوه انتخاب پذیرش مناسب خودشان در فرانسه اطلاعات کسب کنند.

پذیرش در فرانسه

پذیرش ها به این معنی هستند که ترم کلاس ها در آن زمان خاص از سال در دانشگاه ها شروع می شود. به طور عمده، پذیرش ژانویه و سپتامبر دانشگاه های فرانسه برای دانشجویانی هستند که از کشورهای دیگر می آیند. هر دو ورودی برای دانشجویان و دانشگاه های فرانسه به یک اندازه مهم هستند.

پذیرش ژانویه: مزایا و معایب

از ژانویه شروع می شود و در حدود ماه مه به پایان می رسد، ورودی بهار یکی دیگر از مواردی است که دانشگاه های اصلی فرانسه درخواست ها را می پذیرند. در زیر مزایا و معایب درخواست در طول پذیرش بهار به عنوان یک دانشجوی بین المللی در فرانسه مورد بحث قرار گرفته است:

جوانب مثبت درخواست برای پذیرش بهار/ژانویه

رقابت ممکن است تا حدودی کمتر از میزان پذیرش پاییز در فرانسه باشد. بنابراین، شانس پذیرش در دانشگاه رویایی تان در خارج از کشور و در فرانسه در طول دوره تحصیلی ژانویه در خارج از کشور بسیار زیاد است. پس از اتمام تحصیلاتتان، رقابت برای مشاغل مربوطه نیز ممکن است کمی کمتر شود زیرا تعداد فارغ التحصیلانی که وارد بازار کار در فرانسه می شوند نیز کمتر خواهد بود. دانشجویان ورودی بهار برخلاف دوره پاییز از برنامه‌های راهنمایی یا برنامه‌های جهت‌گیری ویژه بهره‌مند میشوند.

معایب درخواست برای دریافت بهار/ژانویه

پذیرش ژانویه در فرانسه در مقایسه با دانشجویان ورودی سپتامبر معمولاً تعداد یکسان گزینه های کمک مالی یا بورسیه تحصیلی ندارد. فرصت های شغلی در طول دوره کار ممکن است برای متقاضیان بهار کمتر باشد زیرا تمام پست های موجود قبلاً توسط دانشجویان پاییز در فرانسه گرفته شده است. از آنجایی که دانشجویان بین المللی تحصیلات خود را در اواسط سال تحصیلی آغاز می کنند، فرصت های حضوری کمتری برای دانشجویان بهار/زمستان در دسترس است.

پذیرش سپتامبر: مزایا و معایب 

پذیرش پاییز معمولاً از اواخر آگوست یا سپتامبر شروع می شود و بیشترین تعداد متقاضی را دریافت می کند. در اینجا مزایا و معایب درخواست یک دانشجوی بین المللی در دوره پاییز در فرانسه آورده شده است:

جوانب مثبت درخواست برای پذیرش ماه سپتامبر/پاییز

بزرگترین مزیت پذیرش سپتامبر این است که شما طیف وسیعی از دوره ها را برای انتخاب خواهید داشت. اکثر کالج ها در فرانسه تقریباً تمام دوره ها را در دوره پاییز ارائه می دهند، بنابراین، به شما این امکان را می دهد که هر دوره ای را که توسط هر کالجی که دوست دارید انتخاب کنید. بسیاری از استخدام های باشگاه دانشجویی و مشاغل در دانشگاه در طول ترم پاییز پر می شوند. پذیرفته شدگان پاییز همچنین از نظر استخدام در پردیس دارای مزیت هستند، زیرا تا زمان سازماندهی استخدام پردیس، آنها قبلاً سه ترم تحصیلی را تکمیل کرده اند. تعداد فرصت های بورس تحصیلی در ترم پاییز در مقایسه با پذیرش ژانویه بسیار بیشتر است.

معایب درخواست برای پذیرش ماه سپتامبر/پاییز

با در نظر گرفتن اینکه تعداد زیادی از دانشگاه ها در فرانسه پذیرش بهاره را ارائه نمی دهند، لیست متقاضیان می تواند نسبتاً رقابتی تر شود. بنابراین، این ممکن است شانس شما را برای پذیرش در دانشگاه انتخابیتان کاهش دهد. پس از اتمام تحصیلات، رقابت برای مشاغل مرتبط نیز ممکن است کمی بالا باشد زیرا تعداد فارغ التحصیلانی که وارد بازار کار می شوند نیز زیاد خواهد بود.


نحوه انتخاب بین ورودی ژانویه و سپتامبر برای تحصیل در فرانسه

این مهم است که بدانید چطور بین پذیرش ژانویه و سپتامبر برای تحصیل در فرانسه انتخاب کنید. در زیر برخی از مراحلی که می توانید هنگام انتخاب پذیرش مناسب در فرانسه انجام دهید، ذکر شده است.

مرحله 1: دانشگاه ها و دوره های مورد نظر خود را فهرست کنید

اولین قدم باید تصمیم گیری در مورد رشته تحصیلی و دانشگاه در فرانسه باشد. این به شما کمک می کند تا بخش عمده ای از تصمیم را بگیرید، زیرا برخی از دوره ها فقط در طول دوره پذیرش پاییز ارائه می شوند در حالی که برخی ممکن است فقط در طول دوره بهار ارائه شوند. در عین حال، برخی از دوره ها ممکن است در هر دو پذیرش ارائه شوند، بنابراین، فرصت های بیشتری برای درخواست برای رشته و دانشگاه انتخابی خود به شما می دهد.

مرحله 2: خط مشی ها و الزامات پذیرش را بخوانید

گام مهم بعدی این است که خط‌مشی‌ها و الزامات پذیرش را به طور کامل بخوانید، زیرا اینطوری اطلاعات مربوط به پذیرش در طول ورودی های مختلف را خواهید یافت. علاوه بر این، سیاست های پذیرش برای هر دانشگاه و دوره، میزان پذیرش برای هر دوره و مهلت درخواست برای پذیرش های مختلف در فرانسه را مشخص می کند.

مرحله 3: اسناد خود را جمع آوری کنید

بخشی از هر فرآیند پذیرش، ارسال مدارک ضروری به همراه فرم درخواست پذیرش است. جمع آوری برخی از این اسناد ممکن است کمی طول بکشد، که به نوبه خود می تواند به این معنی باشد که ممکن است قبل از مهلت درخواست، مدارک مورد نیاز را نداشته باشید. در مواردی که مدارک لازم را تا زمان ارسال درخواست های خود آماده نکنید، بهتر است منتظر پذیرش بعدی بمانید.

کدام پذیرش برای دانشجویان بین المللی در فرانسه بهتر است؟

وقت تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ترم برای دانشگاه فرانسه درخواست بدهید، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. خوب، برنامه ریزی و انجام کل فرآیند کمی زمان می برد. هنگام تصمیم گیری اینکه کدام ورودی برای پذیرش شما مطلوب تر است، عوامل مختلفی ممکن است نقش داشته باشند.

دانشگاه ها

ابتدا باید بررسی کنید که آیا دانشگاه های فرانسوی مورد نظر شما درخواست های هر دو ورودی را می پذیرند یا خیر. تعداد قابل توجهی از آنها هیچ پذیرشی برای فصل بهار ندارند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای فصل بهار درخواست دهید، باید در مورد دانشگاه/دوره‌های مورد نظر خود تحقیق کنید تا ببینید کدام فصل در دسترس است.

میزان پذیرش

بسیاری از دانشگاه های فرانسه برای هر ترم سهمیه پذیرش در نظر گرفته اند. این واقعیت که تعداد کلاس ها برای پذیرش پاییز بسیار بیشتر است، به این معنی است که در آن زمان ممکن است شانس خوبی برای پذیرش داشته باشید. اگر مشخصه شما بالاتر از حد متوسط باشد، شانس پذیرش بهار به نفع شما خواهد بود.

دوره های آموزشی

دانشگاه های فرانسه معمولاً دوره های بسیار بیشتری را برای دانشجویان ورودی زمستان ارائه می دهند، بنابراین شما رشته های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. همچنین به این معنی است که اگر به دنبال یک دوره ی غیر معمول هستید که توسط دانشجویان زیادی انتخاب نشده است، احتمال بیشتری وجود دارد که این دوره در ترم بهار در دسترس نباشد.

فرصت های شغلی

نمایشگاه‌های کار و استخدام در پردیس معمولاً در طول سال دوم اتفاق می‌افتند، به این معنی که اگر در کلاس پاییز هستید، 3 ترم و اگر ورودی بهار هستید 2 ترم را گذرانده‌اید. افرادی که 3 ترم را گذرانده اند نسبت به 2 ترمی ها برتری بیشتری خواهند داشت، زیرا این ترم اضافی مشخصات شما را تقویت می کند و رزومه تحصیلی شما را افزایش می دهد زیرا پروژه های بیشتری را به پایان رسانده اید، نقش های رهبری بیشتری دارید، فعالیت های بیشتری انجام می دهید و غیره. بنابراین اگر دارید قصد دارید پس از تحصیل در فرانسه شغلی را دنبال کنید، این موارد اضافی کوچک به شما کمک می کند نسبت به کسانی که در ترم بهار هستند برتری پیدا کنید.


کارآموزی

از آنجایی که دوره آکادمیک از نظر فنی با ترم پاییز در فرانسه شروع می شود، احتمالاً فرصت های بیشتری برای دانشجویان برای به دست آوردن مشاغل و کارآموزی در دانشگاه، به ویژه برای دوره های پژوهشی وجود خواهد داشت. عموماً استادان تحقیقات خود را از ابتدای سال تحصیلی آغاز می‌کنند و در بین سال‌ها دستیار جدیدی جذب نمی‌کنند. بنابراین در طول ترم پاییز فرصت های بیشتری برای تبدیل شدن به دستیار پژوهشی یا دستیار آموزشی وجود دارد.

فعالیت های فوق برنامه

اگر به فعالیت های فوق برنامه، پیوستن به سازمان ها و باشگاه های دانشجویی اهمیت زیادی می دهید، پس درخواست برای ترم پاییز می تواند بهترین گزینه باشد. اگر بعداً به قافله بپیوندید، به دست آوردن نقش های مدیریتی در باشگاه های دانشجویی بسیار دشوار خواهد بود. اما اگر هدف شما این است که فقط بخشی از یک سازمان باشید، پس می توانید هر نوع پذیرشی را انتخاب کنید.

آمادگی

اکثر دانشجویان برای پذیرش پاییز درخواست می دهند زیرا تا آن زمان، تحصیلات کارشناسی خود را به پایان رسانده اند. اما برخی از دانش جویان  ممکن است به زمان بیشتری ب نیاز داشته باشند. اگر احساس می کنید برای شروع تحصیل تا ماه سپتامبر آماده نیستید، نباید در درخواست خود عجله کنید.

نتیجه گیری ورودی پاییز در مقابل بهار در فرانسه

به طور خلاصه، پاسخ ساده است: این فقط به شما بستگی دارد. همه چیز بستگی به این دارد که به چه چیزی نیاز دارید و چه برنامه هایی دارید. ابتدا، در مورد آنچه که از تحصیلات دانشگاهی در فرانسه انتظار دارید، زمانی که می خواهید برای شغل درخواست دهید، کاملا با خودتان رو راست باشید زیرا شما بهترین قاضی خود هستید. هیچ مشکلی برای درخواست برای هر نوع پذیرش برای تحصیل در فرانسه وجود ندارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: