مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
موسسه آلیانس

موسسه آلیانس

مي‌توان درک کرد که چرا فرانسوی‌ها مشتاق‌اند از زبان خودشان استفاده کنند و به همین دلیل صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌تواند به مانعی برای پذیرش شما در میان آنها بدل شود. با این حال مدرسه‌های بسیاری برای آموختن زبان در فرانسه وجود دارند که دوره‌های آموزش زبان فرانسوی را، مطابق با طیف گسترده‌ای از بودجه‌ها، در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته عرضه می‌کنند. همچنین فرصت‌های دیگری نیز برای آموختن رایگان زبان فرانسوی پیش پای شما است، برای مثال مکاتبه با یکی از فرانسوی‌هایی که می‌خواهد زبان شما را یاد بگیرید یا جستجو به دنبال درس‌های آنلاین آموزش زبان فرانسوی.


آموزش زبان فرانسه در موسسه آلیانس 

موسسه آلیانس سازمانی بین‌المللی است که با هدف گسترش فرهنگ و زبان فرانسوی در سراسر جهان بنیان نهاده شده است. دولت فرانسه نیز موسسه آلیانس را تأیید کرده است و این موسسه شیوه‌های نوین و متعددی را برای آموزش زبان فرانسوی به‌کار می‌گیرد و همین موضوع یکی از دلایل شهرت آن است. در این مقاله، با موسسه آلیانس بیشتر آشنا خواهیم شد.

دربارۀ موسسه آلیانس

در 21 جولای‌1883، گروهی متشکل از Louis Pasteur (دانشمند)، Ferdinand de Lesseps (دیپلمات)، Jules Verne و Ernest Renan (نویسنده) و Armand Colin (ناشر) موسسه آلیانس را در پاریس و با نام Alliance française تأسیس کردند. این موسسه بیشترِ سرمایۀ خود را از‌طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و اجارۀ شعب خود و دولت فرانسه نیز حدود 5درصد از بودجۀ موردنیاز آن را تأمین می‌کند.

موسسه آلیانس 800 مرکز (شعبه) در 133 کشور مختلف جهان دارد تا از این طریق بتواند راحت‌تر زبان و فرهنگ فرانسوی را ترویج دهد. هرکدام از شعب خارج از پاریس حق امتیاز مستقل و مدیر مربوط به خود را دارند و برند Alliance française منحصراً متعلق به مرکز پاریس است. شعبه‌های مختلف آلیانس در جای‌جای دنیا قرار گرفته‌اند؛ ازجمله پاریس، مون‌پلیه، بسیاری از شهرهای آفریقایی، آمریکایی، آسیایی و اقیانوسیه.

موسسه زبان Alliance française هرساله حدود 10هزار نفر زبان‌آموز از 160 کشور مختلف را آموزش می‌دهد که این امر نشان‌دهندۀ محبوبیت این موسسه در سراسر جهان است. خوب است بدانید Alliance française مراکز آموزشی نیز برای دبیران و علاقه‌مندان به دبیرشدن فراهم کرده است و از‌طریق آن هرساله حدود 2،300 نفر دبیر را به‌صورت حضوری یا از راه دور آموزش می‌دهد. کارشناسان Alliance française هرساله بیش از 40 مأموریت خارج از کشور انجام و لیدرها و دبیرهای مراکز این موسسه را آموزش می‌دهند.

اهداف موسسه آلیانس

امروزه، تمامی شعب موسسه آلیانس در فرانسه و خارج از این کشور از اهداف واحدی تبعیت می‌کنند. برخی از این اهداف بدین‌شرح‌اند:

  • ارائۀ کلاس‌های فرانسوی و آموزش این زبان چه در فرانسه و چه در خارج از آن
  • ترویج و گسترش فرهنگ و زبان فرانسوی در سراسر جهان
  • گسترش تنوع فرهنگی

گفتنی است تمامی این شعب ارزش‌های مشترکی دارند که به‌واسطۀ آن کل مراکز را اداره می‌کنند. برخی از این ارزش‌های مشترک عبارت‌اند از: احترام به تنوع فرهنگی و تمایل به همبستگی و تبادل اطلاعات، خوش‌رویی، تلاش برای تعالی در تمامی فعالیت‌های مجموعه و توجه به مدرنیته و خلاقیت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: