مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نبایدهای دانشجویی در فرانسه

نبایدهای دانشجویی در فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست. این کشور با شش کشور دیگر هم مرز است. با آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ از شمال شرقی، با سوئیس و ایتالیا از جنوب شرقی و با اسپانیا از جنوب غربی. انگلیس هم از طریق گذرگاه آبی انگلیس با فرانسه هم مرز است. این کشور به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود؛ زیرا در آن چندین فرودگاه بین المللی (که دو مورد از آن ها در پاریس هستند)، پایانه های کشتی و خدمات ریلی فرانسه وجود دارد. فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی از بازدید این کشور متنوع لذت ببرند، از جمله زیبایی های طبیعی، آب و هوای شگفت انگیز، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف، موزه های هنری و گالری ها و موارد دیگر. فعالیت های مختلف زیادی وجود دارد که تاریخچه کشور را برای بازدید کنندگان به تصویر می کشد و آن را برایشان لذت بخش می کند، به خصوص با توجه به گذشته ی پر تلاطم آن

دانشجویان هنگام ورود به کشوری خارجی با قوانین و آداب و رسوم آن باید آشنا باشند؛ زیرا ممکن است انجام برخی از کارهای متداول در کشور مبدأ در کشور مقصد چندان رایج نباشد. در این مطلب، بر آن شدیم تا دربارۀ نبایدهای دانشجویی در فرانسه صحبت کنیم. اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که به گذراندن دوره های زبان فرانسه در این کشور علاقه‌مندید یا در رشتۀ دلخواهتان در حال تحصیل در فرانسه هستید، توصیه می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

بی‌توجهی و یادنگرفتن زبان فرانسه

یکی از مهم‌ترین نبایدهای دانشجویی در فرانسه این است که برخی دانشجویان خارجی به یادگیری و تسلط به زبان فرانسه بی‌توجهی می‌کنند و معتقدند اگر به زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کنند، مشکلی به‌وجود نمی‌‌آید. این در حالی است که تسلط بیشتر و سریع‌تر به این زبان از واجبات زندگی و تحصیل در فرانسه است؛ زیرا مردم این کشور به زبان فرانسه بسیار حسا‌‌س‌اند.

محدودکردن روابط اجتماعی

محدودکردن روابط اجتماعی و تنهایی یکی دیگر از کارهای اشتباهی است که برخی از دانشجویان انجام می‌دهند و به هر دلیلی خود را از دایرۀ روابط اجتماعی دور می‌کنند. بنابراین، یکی از کارهای مهم دانشجویان این است که با دانشجویان اهل فرانسه ارتباط برقرار کنند تا علاوه‌بر یادگیری بهتر زبان فرانسه، با فرهنگ این کشور آشنا شوند.


گشت‌و‌گذارنکردن

از دیگر اشتباه‌های مهم دانشجویان در فرانسه این است که از جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های فرانسه دیدن نمی‌کنند و خود را به همان محل سکونتشان محدود می‌کنند. بنابراین، گشت‌وگذارنکردن در جای‌جای این کشور یکی دیگر از نبایدهای دانشجویی در فرانسه است.

تأخیر در استفاده از CAF

تأخیر در استفاده از CAF (Caisses d’Allocations Familiales) نیز ازجمله اشتباه‌هایی است که احتمال دارد دانشجویان مرتکب شوند؛ زیرا CAF نوعی کمک مالی محسوب می‌شود که دولت برای دانشجویان در نظر گرفته است و به آنان در پرداخت هزینه‌های مربوط به محل اقامتشان کمک می‌کند. پس، تأخیر در استفاده از CAF یکی دیگر از نبایدهای دانشجویی در فرانسه به‌شمار می‌آید.

کشف‌نکردن فرهنگ فرانسه

تلاش‌نکردن برای کشف و فهمیدن فرهنگ فرانسه یکی دیگر از سهل‌انگاری‌های برخی از دانشجویان است. درحقیقت، نباید منتظر بمانید که دیگران فرهنگ فرانسه را به شما یاد بدهند؛ بلکه با تلاش و جست‌وجو باید سعی کنید فرهنگ این کشور را بفهمید تا در آنجا بتوانید راحت‌تر زندگی کنید.


جست‌وجو در فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه

از دیگر اشتباه‌های دانشجویان بین‌المللی این است که فکر می‌کنند روز یکشنبه (روز تعطیل) برنامۀ گشت‌و‌گذار و جست‌وجو در فروشگاه‌های فرانسه را برای خود می‌توانند ترتیب دهند. این تصوری اشتباه است؛ زیرا فرانسویان در این روز بیشتر تمایل دارند اوقاتشان را درکنار خانواده بگذرانند و بیشترِ فروشگاه‌ها نیز به‌دستور دولت بسته هستند و همین موضوع باعث می‌شود دانشجویان روز تعطیلشان را با برنامه‌ریزی اشتباه از دست بدهند.

بی‌توجهی به بورسیه‌ها

همان‌طورکه می‌دانید، بورسیه یکی از کمک‌هایی است که دانشگاه‌ها و دولت کشورهای مختلف در‌اختیار دانشجویان قرار می‌دهند؛ بنابراین، حین تحصیل به بورسیه‌ها توجه کنید تا فرصت بهره‌مندی از آن‌ها را از دست ندهید. برخی از بورسیه‌های مناسب در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی عبارت‌اند از: Eiffel Excellence Scholarshipو École Normale Supérieure International Selection و Ampere Scholarships of Excellence در ENS لیون.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: