مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدرسه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون فرانسه

لیون، شما می توانید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید یا تحصیلات عالی خود را با مدرک لیسانس شروع کرده و با کسب مدرک دکترا در همان موسسه، به پایان برسانید. برنامه های تحصیلی در زمینه هایی مانند مهندسی، زبان های خارجی و تمدن ها، تجارت، حقوق، الکترونیک و علوم کامپیوتری ارائه می شود.

اگر به دنبال تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور هستید، مؤسساتی را پیدا خواهید کرد که دارای دوره های آموزشی باکیفیتی هستند. برخی از برنامه های کارشناسی ارشد (M.Sc.) منجر به مدارک مشترک (joint degree) می شوند. برنامه های MBA  نیز می تواند بین المللی یا اجرایی باشند، در حالی که بقیه بر روی آموزش های تخصصی و توسعه مهارت های خاص تمرکز می کنند.

شما به راحتی می توانید از زبان تدریس دوره ها و مدارک تحصیلی که به صورت پاره وقت ارائه می شوند، اطلاع پیدا کنید. تکنولوژی بخشی از تحصیلات شماست، به خصوص در مورد برنامه های تحصیلی در زمینه ی طراحی وب، هنرهای گرافیکی، طراحی بازی یا ارتباطات. استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به‌ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت ‌نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف ‌نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

صرف ‌نظر از اینکه از کدام کشور می‌آیید، می‌توانید انتظار داشته باشید تا با آغوش باز مورد استقبال فرانسوی‌ها قرار بگیرید. تنوع و گستردگی زیادی در فرانسه وجود دارد. این یکی از نکاتی است که این کشور را به مکان شگفت ‌انگیزی برای همه تبدیل کرده است. آگاهی از این موضوع خوب است که شما با مردم فرانسه، احساس راحتی می‌کنید. هیچ ‌کس منکر این حقیقت نیست که تازه وارد بودن در یک کشور غریبه، می‌تواند سخت باشد. اگر از کشور یا فرهنگ دیگری می‌آیید و با فرانسه نا آشنا هستید و هیچ‌کس را در این کشور نمی‌شناسید، این تازه‌ وارد بودن می‌تواند حتی ترسناکتر باشد. صرف‌نظر از اینکه به کدام نقطه‌ی فرانسه می‌روید، می‌توانید مطمئن باشید که مورد استقبال گرمی قرار خواهید گرفت و احساس در خانه بودن را خواهید داشت. مدرسه ی عالی لیون در سال 1880 میلادی تاسیس شده است، در رتبه بندی جهانی Times Higher Education دانشگاه لیون رتبه ی 300-251 را به خود اختصاص داده است و در میان دانشگاه های کشور فرانسه رتبه ی 7 را دارد.

درباره دانشگاه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون یک موسسه آموزشی دولتی معتبر در فرانسه است که دوره های تحصیلی خود را با 4 هدف تحصیل بین رشته ای، نوآوری دیجیتالی، تحصیلات بین المللی و تعامل با جوامع ارائه می کند. مدرسه عالی لیون فرانسه با بیش از 30 سال تجربه، برنامه های مختلفی را در زمینه های علوم انسانی، شیمی، بهداشت و علوم اجتماعی در یک محیطی پیشرفته با امکانات عالی و 30 آزمایشگاه تحقیقاتی با تیمی بیش از 500 معلم ارائه می کند.

تحقیقات در این مدرسه عالی نیز بسیار مورد اهمیت می باشد و این موسسه دارای شرکای بسیاری از جمله مرکز علمی تحقیقات فرانسه (CNRS)، موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی (Inserm)، موسسه ملی تحقیقات کشاورزی (IRNA) و موسسه ملی تحقیقات علوم کامپیوتر و اتوماسیون می باشد. در حال حاضر این مدرسه نزدیک به 2000 دانشجو دارد و 12% آنان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد.

مزایای تحصیل در مدرسه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون فرانسه یکی از موسسه های برتر فرانسه است و دوره های تحصیلی مختلفی را علی الخصوص در زمینه علوم و علوم انسانی ارائه می کند. این موسسه دارای اعتبار بسیار بالایی است و مدارک صادر شده از این موسسه بسیار ارزشمند است. از جمله مزایای تحصیل در مدرسه عالی لیون فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تحصیل در یکی از برترین موسسات آموزشی جهان؛
  • دریافت مدرک معتبر و بین المللی؛
  • تحصیل در بالاترین استاندارد؛
  • تحصیل در دوره های انگلیسی و فرانسوی؛
  • دریافت اقامت و زندگی در شهر لیون فرانسه؛
  • تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های کوچک جهان با کم تر از 3000 دانشجو؛




پردیس ها و مراکز مدرسه عالی لیون فرانسه

این مدرسه عالی در لیون دارای 2 پردیس است که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترس است و محیط ایده آلی را برای دانشجویان و تحصیل و استراحت آنان فراهم می کند. همچنین بسیاری از انجمن های دانشجویی در این پردیس ها در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی فعالیت می کنند و همچنین کنفرانس ها، اجراها، کنسرت ها و نمایشگاه های مختلفی برای دانشجویان برگزار می شود. دو پردیس مدرسه عالی لیون در منطقه گلاند (Geland) قرار دارد و نام های آن پردیس دکارت (Decartes) و پردیس مونود (Monod) هستند. این مدرسه عالی همچنین دارای دپارتمان ها مختلفی است که از جمله آنها می توان به دپارتمان علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، علوم زمینی، هنر و ادبیات، علوم انسانی، بیولوژی، علوم اجتماعی، ریاضیات، زبان و ادبیات خارجی و مرکز ورزشی اشاره کرد.

دوره های انگلیسی مدرسه عالی لیون فرانسه

همانطور که اشاره کردیم برنامه های تحصیلی این مدرسه عالی به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود. تمام برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم اجتماعی و انسانی به زبان فرانسوی تدریس می شود. در دوره کارشناسی به جز برنامه لیسانس شیمی هیچ دوره یا آموزش درسی به زبان انگلیسی در این مدرسه ارائه نشده است و متقاضیان رشته های دیگر در مقطع کارشناسی بایستی برای تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی اقدام کنند. در اینجا برنامه های انگلیسی زبان ارائه شده در مدرسه عالی لیون را مشاهده می کنید.

  • برنامه کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر: دوره ها و آموزش ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. مبانی برنامه علوم کامپیوتر در درجه اول به جنبه های اساسی علم کامپیوتر متمرکز شده و هدف آن آماده سازی دانشجویان برای تحقیق در علوم کامپیوتر است.
  • برنامه کارشناسی شیمی: شامل 2 دوره به زبان انگلیسی مکانیک کوانتومی و ترمودینامیک کلاسیک است.
  • برنامه کارشناسی ارشد فیزیک و شیمی: با توجه به نیاز دانشجویان، دوره ها و آموزش ها به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.
  • برنامه کارشناسی ارشد زیست شناسی: شامل تحقیقات در زمینه زیست شناسی، سخنرانی های مقدماتی و گفتگوهای تحقیقاتی دانشمندان برجسته بین المللی و آزمایشگاه می باشد.
  • برنامه کارشناسی ارشد علوم زمین: با توجه به نیاز دانشجویان به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.
  • برنامه کارشناسی ارشد ریاضی: به دو زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.

شرایط تحصیل در مدرسه عالی لیون

با توجه به گنجایش کم این مدرسه عالی در لیون دانشجویان برای پذیرش رقابت زیادی را با یکدیگر خواهند داشت. لذا هر چه رزومه تحصیلی متقاضی قوی تر باشد و نمرات بالاتری داشته باشد از شانس بالاتری برای تحصیلی در این مدرسه عالی برخوردار خواهند بود. همچنین ارائه مدرک معتبر مقطع تحصیلی پیشین و ارائه مدرک زبان ایلتس 6.5 برای زبان انگلیسی و مدرک B2 یا C1 برای زبان فرانسوی نیاز است. علاوه بر این ارائه انگیزه نامه، مدارک تحصیلی ترجمه شده و مدارک شناسایی از ملزومات می باشد. هزینه تحصیل در این مدرسه نیز حدود 1000$ (دلار) در سال است. علاوه بر این این مدرسه دارای خوابگاه دانشجویی در پردیس ها و محوطه های دانشگاه است و همچنین بورس های تحصیلی و کمک هزینه تحصیل و زندگی را برای دانشجویان شایسته ارائه می کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از مدرسه ی عالی لیون فرانسه، نکته مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی؛
  • تکمیل فرم مربوطه؛
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه؛
  • بیومتریک؛
  • عکس؛
  • پاسپورت و شناسنامه؛
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته؛
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی؛
  • انگیزه نامه و رزومه؛
  • اثبات تمکن مالی؛
  • مدرک زبان؛
  • مدرک تحصیلی؛
  • مدارک پزشکی؛
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول؛
  • بیمه؛
  • سوء پیشینه؛
  • ترجمه ی کلیه مدارک؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: