مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه

دانشگاه های فرانسه هر ساله 1.5 میلیون دانشجو می گیرند و تقریبا 10٪ این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. درک دلیل آن دشوار نیست - تنوع و حجم برنامه های آموزشی در فرانسه بدان معنی است که شما مطمئناً یک مورد را پیدا خواهید کرد که پاسخگوی نیازهای شخصی شما باشد. دانشگاه ها هزاران برنامه تحصیلی دانشگاهی، فنی و حرفه ای را در هر رشته ی قابل تصوری ارائه می دهند.

فرانسه از همان سیستم آموزش عالی سه سطحی استفاده می کند که سایر 29 کشور اروپایی که با سیستم Bologna کار می کنند و این امر به پویایی بین المللی کمک می کند. مدارک 'Licence' و ' Licence Professionnelle' کارشناسی (undergraduate) هستند، که در جای دیگر به عنوان لیسانس (Bachelor’s) شناخته می شوند. دوره های کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) تحصیلات تکمیلی هستند. فرانسه یک سیستم مبتنی بر اعتبار را پیاده سازی می کند که به موجب آن هر یک از واحدهای تحصیلی میزان معینی ECTS (اعتبارات اروپایی) دارند، که معمولاً بین دوره ها قابل انتقال هستند. دستیابی به 180 ECTS به شما مجوز کسب لیسانس می دهد و 120 ECTS دیگر برای گرفتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد لازم است.

فرانسه در ارائه ی برنامه های عالی تحصیلات تکمیلی شهرت بسزایی دارد. کسانی که می خواهند برای تحصیلات تکمیلی به اروپا بروند، اغلب برای این کار به فرانسه مهاجرت می کنند. دانشجویان بین المللی واقعاً از این کشور لذت می برند و برنامه های تحصیلات تکمیلی که در فرانسه ارائه می شود بهترین هستند. همه موسسات فرانسه از نظر تحصیلات، رتبه ی بسیار بالایی دارند و کسانی که در چنین برنامه هایی در این کشور شرکت می کند، در آینده خود به موفقیت دست می یابند.

 برنامه های تحصیلات تکمیلی در فرانسه در سه دسته اصلی قرار می گیرد: 

  • کارشناسی ارشد آموزش محور (MAs/MScs/MEng) 
  • کارشناسی ارشد پژوهش محور (MRes/ MA by Research) 
  •  دکترا (Doctorates and PhDs)

اعزام دانشجو به مدارس فرانسه

اعزام دانش آموز به مدارس فرانسه در چندین مقطع صورت می گیرد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد:

  • ابتدایی: این مقطع شامل کودکان سن 6 سال تا 11 سال می گردد. در صورتی که مدارک مورد نیاز از جمله مدارک مربوط به گواهی تولد کودک و مدارکی مبنی بر اثبات اقامت کودک در فرانسه و محل زندگی او نیز ارائه گردد.
  • راهنمایی یا متوسطه: شامل سنین 11 تا 15 سال می شود و مدارک مورد نیاز در مقطع ابتدایی در این مقطع هم مصداق پیدا می کند.
  • دبیرستان: دانش آموزان از سن 15 تا 18 سالگی در مقطع  Iycee general یا Iycee techniguy and Iycee professionnel تحصیل می کنند. افراد پس از گذراندن این مقاطع از آمادگی لازم برای ورود به دوره های دانشگاه را پیدا می کنند.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به فرانسه می تواند در مقاطع مختلفی صورت گیرد. مقطع کارشناسی از جمله مقاطعی می باشد که با اقبال گسترده دانشجویان جهانی روبرو است، اما اخذ پذیرش در این مقطع در کشور فرانسه با سختی های خاص خود نیز همراه است و الزامات خاصی را نیاز دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی می تواند در رشته های گوناگونی انجام پذیرد که برخی از آنها به شرح ذیل می باشند:

جغرافیا- فارماکولوژی- تاریخ هنر- زبانشناسی- جامعه شناسی- فرهنگ اروپایی و مدیترانه- فن آوری ارتباطات- فناوری اطلاعات- مطالعات فرانسوی- مدیریت بازرگانی بین المللی- مطالعات فیلم- ارتباطات جهانی- دارایی، مالیه، سرمایه گذاری- امور مالی بین المللی- مطالعات ادبی- هنرهای خلاقانه- روانشناسی- اقتصاد بین المللی- سیاست بین الملل و تطبیقی.

این رشته ها از رشته های بسیار محبوب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در فرانسه می باشند. تحصیل در مقطع لیسانس در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور مستلزم دانش زبان فرانسه تا سطح B2  می باشد. افرادی که فاقد دانش زبان فرانسه هستند می توانند برای دانشگاه های انگلیسی زبان اقدام نمایند که نیازمند مدرک آیلتس یا تافل می باشد. ارائه دیپلم 12 ساله نیز الزامی می باشد. افرادی که در این مقطع مشغول به تحصیل هستند اجازه کار پاره وقت نیز دارند و می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد نیز الزامات و نیازمندی های خاص خود را دارد. این مقطع 2 ساله می باشد و متشکل از Master1 و Master2 می باشد. افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فرانسه را دارند باید آخرین مدرک تحصیلی خود یعنی لیسانس را ارائه نمایند و در صورتی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه را داشته باشند، ارائه ی مدرک زبان فرانسه تا سطح B2 عموماً الزامی می باشد، اما برای افرادی که تمایل دارند به زبان انگلیسی تحصیل کنند این امکان نیز فراهم شده است تا دانشجویان جهانی تحصیلات خود را در رشته های متنوع به زبان انگلیسی تجربه نمایند که البته به تناسب نیازمندی هر دانشگاه ارائه مدرک آیلتس یا تافل الزامی می باشند. افراد عموما با داشتن مدرک 6 آیلتس و مدرک لیسانس و ریز نمرات می توانند برای این مقطع اقدام نمایند.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع دکترا

از زمان تصویب فرآیند بولونیا در سال 1999 دکترا سومین درجه علمی تصویب شده می باشد که معمولا پس از یک مدرک کارشناسی ارشد (یا یک دوره معادل «چرخه دوم») تکمیل می شود و برای دانشجویانی است که توانایی لازم را برای انجام پروژه های تحقیقاتی مستقل را دارند. دانشگاه ها پروژه های تحقیقاتی خاص خود را با همکاری آزمایشگاه های تحقیقاتی مرتبط و دیگر مراکز برای ارائه آموزش دکترا ارائه می دهند. ‘دکترا’ شامل شش ترم برای یک دوره 3 ساله استاندارد است و دو ترم تحقیق در سال است و شما معمولا 3 الی 4 سال به عنوان یک دانشجو تمام وقت در فرانسه تحصیل خواهید کرد. در طول تحصیلات دکترا شما نیاز به انجام دوره های تحقیقاتی دارید که شامل جلسات آموزشی و سمینارهای مربوط به پروژه شما می باشد. این دوره ها به مدت 150 ساعت در طول دوره دکترا بستگی دارد. بد نیست بدانید که تحصیل در مقطع دکترا نیازمند داشتن سوپروایزر (استاد راهنما) می باشد.




اعزام دانشجو به فرانسه و دانشگاه های برتر فرانسه 2021

اعزام دانشجو به فرانسه در دانشگاه های مختلفی امکان پذیر است و شناخت این دانشگاه ها می تواند کمک شایانی در انتخاب نهایی شما داشته باشد. در ادامه می توانید نام برخی دانشگاه های مهم کشور فرانسه و رنکینگ جهانی آن ها را مطالعه بفرمایید. بر اساس رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2021، چهل و یک مؤسسه فرانسه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. در این رنکینگ 10 مؤسسه مربوط به پاریس هستند که دارای بیشترین نماینده است. دانشگاه‌های دیگر در شهرهای مختلف این کشور پراکنده هستند. پنج دانشگاه تاپ اول در پاریس هستند، اما مؤسساتی از لیون، مارسی و مونتپولیه هم در بین ده دانشگاه تاپ قرار گرفته‌اند. بهترین دانشگاه فرانسه، دانشگاه پی‌اس‌ال یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University) است، یک دانشگاه با دانشکده‌های مختلف است که از 25 مؤسسه تحقیقاتی و تحصیلات عالی در پاریس و 3 مؤسسه تحقیقاتی ملی تشکیل شده است.

  • دانشگاه پی‌اس‌ال یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University)
  • اکول پلی‌تکنیک (مدرسه پلی‌تکنیک) (École Polytechnique)
  • دانشگاه سوربن (Sorbonne University)
  • دانشگاه پاریس (University of Paris)
  • دانشگاه پاریس-ساکلی (Paris-Saclay University)
دانشگاه های برتر فرانسه 2021
رتبه ی جهانی رتبه در فرانسه دانشگاه شهر
46
1 Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris پاریس
87 2 دانشگاه 

École Polytechnique

پاریس
87
3 دانشگاه سوربن پاریس
136 4 دانشگاه پاریس پاریس
178
5 Paris-Saclay University پاریس
201-250 6

Télécom Paris

پاریس
251-300
7

École des Ponts ParisTech

پاریس
251-300 7

École Normale Supérieure de Lyon

لیون
301-350
9

دانشگاه مونپلیه

مونپلیه
351-400 10

Aix-Marseille University

مارسی
351-400
10

Grenoble Alpes University

Grenoble
351-400 10

IMT Atlantique

برست
351-400
10

Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines

Versailles
401-500 14

University of Bordeaux

Bordeaux
401-500
14

Centrale Nantes

نانتز
401-500
14

Federal University of Toulouse Midi-Pyrénées

Toulouse
401-500
14

L’institut Agro

پاریس
501-600 18

CentraleSupélec

Various
501-600
18

Claude Bernard University Lyon 1

لیون
501-600 18

University of Côte d’Azur

نیس
501-600 18

Sciences Po

پاریس
501-600 18

دانشگاه استراسبورگ

استراسبورگ
501-600
18

Télécom SudParis

Evry
601-800 24

Université Bourgogne Franche-Comté (UBFC)

Besançon
601-800
24

University of Clermont Auvergne

Clermont-Ferrand
601-800 24

École des Mines de Saint-Étienne

Saint-Étienne
601-800
24

École Normale Supérieure Paris-Saclay

Cachan
601-800 24

دانشگاه لیل

لیل




اعزام دانشجو به فرانسه و هزینه های تحصیل در فرانسه

در فرانسه، دانشگاه های دولتی و خصوصی و هزینه های مختلف تحصیلی وجود دارند. هزینه های تحصیل نیز براساس آنچه شما برای تحصیل انتخاب می کنید و سطح و مقطع تحصیلات شما تغییر می کند.

مدارس دولتی:

  • 600 یورو تا 2000 یورو در سال

مدارس خصوصی:

  • 15000 یورو تا 40000 یورو در سال

دانشگاه های دولتی:

  • مقطع کارشناسی: 2،770 یورو در سال
  • مقطع کارشناسی ارشد: 3،770 یورو در سال
  • مقطع دکترا :  300 یورو در سال

حتی در دانشگاه های دولتی فرانسوی برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی نیز ممکن است ارائه گردد که هزینه های تحصیل در مقایسه با برنامه های فرانسسوی زبان بالاتر است.

  • دانشگاه های خصوصی: تقریبا 10،000 تا 18،000 یورو در سال.

اعزام دانشجو به فرانسه و بورسیه تحصیلی فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه می تواند به همراه اخذ بورسیه تحصیلی نیز صورت گیرد. فرانسه یکی از محبوب ترین مراکز مطالعه دانشجویان بین المللی است. با این حال، هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه همیشه مقرون به صرفه نیست. گرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی حدود 2،500 تا 3،770 یورو است، دانشگاه های خصوصی می توانند 10،000 یورو باشد و هزینه زندگی نیز حدود 11،000 یورو در سال است. خوشبختانه، تعدادی از بورسیه های تحصیلی فرانسه به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

بورس تحصیلی ایفل

مجوز برنامه درسی EIFL توسط وزارت امور خارجه به مؤسسات آموزش عالی فرانسه ارائه گردیده که برای جذب بهترین دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. بورس تحصیلی ایفل کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 1،181 یورو در برنامه های کارشناسی ارشد اهدا می نماید و در مقطع دکترا تا 1400 یورو کمک هزینه تحصیل اهدا خواهد کرد. برنامه این بورسیه هزینه های مختلف، از جمله هزینه سفر، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی را پوشش می دهد. این برنامه هزینه های تحصیل را پوشش نمی دهد.

بورس تحصیلی فرانسه برای دانشجویان بین المللی - École Normale Supérieure International Selection

هر ساله ENS پیشنهادی برای حدود 30 دانشجوی بین المللی ارائه می دهد که بتوانند در رشته های نظیر علوم طبیعی و علوم انسانی برای یک دوره دو یا سه ساله در ENS تحصیل رایگان داشته باشند. آنها هزینه ماهانه تقریبا 1000 یورو برای 2-3 سال را به دانشجو پرداخت می نمایند.

 Ampere بورس تحصیلی نخبگان در ENS de Lyon

 ENS لیون و شرکای آن کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می نمایند که به دوره های کارشناسی ارشد خود را در رشته هایی مانند هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی (به استثنای استادان حرفه ای در آموزش و پرورش) اختصاص می یابد. کمک هزینه تحصیلی € 1000 در ماه پرداخت می شود و برای یک دوره 12 ماهه قابل تمدید است.

بورس تحصیلی امیلی بوتی در دانشگاه Science Po 

این دانشگاه بورسیه امیلی بوتی را برای كمك به دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا كه قبلا در این دانشگاه پذیرش شده اند، ارائه می دهد، تاسیس برنامه بورس تحصیلی امیل بوتیمی را پس از تاسیس دانشکده پزشكی تاسیس كرد. بورس تحصیلی می تواند 5،000 تا 10،000 یورو برای دوره های 2 ساله و مبلغ 3،000 تا 12،300 یورو برای 3 ساله را پوشش دهد.

بورس تحصیلی بین المللی دانشگاه پاریس ساسلی

دانشگاه Paris-Saclay علاقمند است تا تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد خود را برای دانشجویان بین المللی تسهیل نماید و در موسسات عضو تدریس کند. کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 10،000 یورو در سال قابل اعطا می باشد و کمک هزینه سفر و ویزا نیز حداکثر تا 1000 یورو تخصیص خواهد یافت.

بورس تحصیلی بنیاد فناوری گرنوبل

انستیتوی فناوری گرنوبل یک برنامه بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دارد که می خواهند برنامه تحصیلی بین المللی IN IN Grenoble را دنبال کنند. این مبلغ 5000 یورو در هر ترم است.

کمک هزینه تحصیلی MBA INSEAD

بورس تحصیلی INSEAD محدود است و رقابت قابل توجهی برای هر ظرفیت پذیرش وجود دارد. این بورس تحصیلی به دو دسته تقسیم می شود: نیازهای مشروط و غیر ضروری (بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پیشینه حرفه ای، توانایی های رهبری، مطالعات پس زمینه و غیره). ارزش بورس تحصیلی از 5000 تا 25000 دلار متغیر است.

کمک هزینه تحصیلی HEC Paris MBA

HEC پاریس کمک هزینه ای است که می تواند به دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف و در زمینه های تحصیلی گوناگونی ارائه گردد. بورس تحصیلی HEC به دسته های مختلف تقسیم می شود: براساس شایستگی، براساس نیاز یا بر اساس معیارهای خاص. مبلغ کمک هزینه تحصیلی از € 6،000 تا € 24،000 متغیر است.

اعزام دانشجو به فرانسه و پذیرش تحصیلی

اعزام دانشجو به فرانسه پس از گذراندن دو مرحله اساسی میسر می گردد:

اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا.

 در ادامه به چگونگی روند اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه و مدارک و ملزومات آن می پردازیم. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه را دارید، باید مدارک لازم را برای اثبات اینکه شما شرایط دانشگاه را دارا می باشید ارائه نمایید. اطلاعات کامل شخصی، مدارک قبلی، اطلاعات مالی و شرح حال ارائه دهید. اسناد و مدارک شما باید تکمیل و آپلود شوند:

  • یک گواهی قبل از ثبت نام توسط دانشگاه
  • مجوز Campus France
  • گذرنامه یا کارت شناسایی شما
  • ارائه مدارک هویتی و گذرنامه
  • کپی دیپلم فارغ التحصیلی و ترجمه فرانسوی آن
  • هزینه ثبت نام
  • هزینه های امنیت اجتماعی
  • یک گواهی مسئولیت مدنی
  • یک کپی از کارت بیمه درمانی اروپایی (اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا هستید)
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسوی)
  • ریز نمرات شما
  • کپی دیپلم (اگر در دسترس نیست، یک گواهی اثبات کننده فارغ التحصیل شما در این مقطع)
  • اثبات اینکه شما می توانید هزینه اقامت خود را در فرانسه تأمین کنید.

مهارت های زبان خود را ثابت کنید:

اگر می خواهید تحصیلات شما به زبان فرانسوی باشد باید دانش زبانی خود را با کسب مدارک زبانی مانند TCF و TEF اثبات کنید، اگر اصراری بر تحصیلات به زبان فرانسوی نداشته باشید خوشبختانه می توانید با تهیه یک مدرک انگلیسی نیز مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور بشوید که این امر می تواند از یکی طرق ذیل باشد:

اعزام دانشجو به فرانسه و ویزای تحصیلی فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه بعد گذراندن پروسه اخذ پذیرش وارد مرحله اخذ ویزا می گردد و شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی  (615 یور در ماه، برای سال 2020 7380 یورو)
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: