مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

پس از مشخص کردن برنامه ی تحصیلی که می خواهید در فرانسه دنبال کنید، می توانید روند درخواست را شروع کنید. شما از وب سایت دانشگاه منتخب خود یک فرم درخواست دریافت می کنید و می توانید حداکثر برای سه دانشگاه در فرانسه اقدام کنید. در فرم درخواست شما باید مشخصات شخصی خود را وارد کنید و نسخه ای از مدارک قبلی و نمرات آن ها را ارائه دهید. این کار برای بررسی این است که آیا نمرات شما مطابق با معیارهای پذیرش دوره در دانشگاه های فرانسه هستند یا نه و همچنین از اینکه دانشجویان برای موفقیت در برنامه ی انتخابی خود از توانایی علمی کافی برخوردار هستند اطمینان حاصل کند. گاهی اوقات آزمون های استاندارد مانند GRE ،GMAT یا SAT برای پذیرش لازم هستند - این ها آزمون هایی بین المللی هستند که از آمادگی متقاضیان برای چالش های پیش رو در تحصیلات پیشرفته اطمینان حاصل می کنند.

 همچنین اگر برنامه ی تحصیلی مورد نظرتان به زبانی غیر از زبان مادری شما ارائه شود، شما به یک آزمون مهارت زبان نیز نیاز دارید – آزمون 'demande d’admission préalable' یا DAP رایج ترین آزمون زبان فرانسه است، شما می توانید این آزمون را در سفارت فرانسه در کشور خود انجام دهید. متقاضیان Grandes Écoles بر اساس نتایج بدست آمده در پایان یک دوره مقدماتی دو ساله به نام 'Classes préparatoires aux grandes écoles' انتخاب می شوند و آزمون های آیلتس و تافل برای زبان انگلیسی و دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، لازم هستند.

تحصیل دوره ی زبان فرانسه، در شرایط کنونی راه ورودی مناسبی به اروپا و کانادا می‌باشد. متقاضیان یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا می‌توانند به شرط دریافت مدرک B2 از مراکز دولتی فرانسه، از طریق برنامه‌های تحصیلی، کاری و PEQ جهت مهاجرت از فرانسه به کانادا اقدام نمایند. (از طریق سفارت کانادا در پاریس) . در حال حاضر فرانسه جزو معدود کشورهای معتبر شنگن میباشد که بدون مدرک زبان هم ویزای تحصیلی صادر میکند. تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان از جمله موضوعاتی است که به دلایل مختلف از جمله رایگان بودن تحصیلات و جاذبه های توریستی این کشور مورد نظر افراد بوده است.

تحصیل در فرانسه 2021

همانطور که درباره فرانسه و جاذبه های مهاجرتی آن صحبت شد، کشور فرانسه سالیانه 30 هزار دانشجوی بین المللی را از کشورهای خارجی پذیرا میباشد و از اصلی ترین دلیل این موضوع هم همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، سیستم نظام آموزشی نیمه رایگان فرانسه و حتی ورود با مدرک دیپلم به این کشور حتی بدون مدرک زبان برای شرکت در کالج زبان فرانسه می باشد. برای اخذ پذیرش از برخی دانشگاه های فرانسه میتوان فرم تقاضا مستقیما به خود دانشگاه ایمیل کرد. بر طبق بررسی آمار در سال 2019 اکثرا برای پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های فرانسه فرد نیازمند مدرک از آزمون های GMAT،GRE، LSAT می باشد. دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی هستند، نیازمند گذراندن پذیرش اولیه از TCF-(DAP) خواهند بود که این موضوع برای دریافت سرویس DAP برای ارئه سفارت مورد نیاز هست.

اکثرا رشته در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی در دانشگاه های تدریس میشود و دانشجویان باید مدرک زبان فرانسه در سطح B1 ارائه دهند و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داشتن مدرک آیلتس 6.0 و 6.5 کافی می باشد، البته این نکته را باید متذکر شویم که اگر فردی مدرک زبان فرانسه را ندارند به راحتی میتواند بدون نیاز به آن در کورس های یک ساله زبان در فرانسه شرکت کرده سپس وارد دوره های تحصیلی شود. اخذ پذیرش و ارسال درخواست پذیرش از دانشگاه های فرانسه دو بار در سال صورت میگیرد که برای ترم پاییز، پذیرش در اوایل فوریه و اوایل آپریل و برای ترم بهار از 15سپتامبر شروع می شود.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه

بسیاری از دانشگاه ها در کشور فرانسه برنامه های دو زبانه به غیر از زبان فرانسوی ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، اما افرادی که مایل به یادگیری یا بهبود زبان فرانسوی خود هستند در حالی که متخصص در یک رشته تحصیلی دیگری هستند، می توانند از کورس های زبان فرانسه از شرکت در کالج ها استفاده نمایند. با این حال، اگر تصمیم تحصیل به زبان فرانسه، است، باید حداقل سطح متوسطی از فرانسوی را بلد باشد. بسیاری از دانشگاه ها نیاز به گواهی B2 (متوسط) در Diplôme d’Études en Langue Française (DELF) یا گاهی اوقات C1(پیشرفته) گواهینامه (Diplôme Approofonddi Langue Française یا DALF بسته به دوره تحصیلی دارند. بسیاری از مردم فرانسوی به زبانهای غیر از زبان خود صحبت می کنند. با این حال، برای ارتباط موثر و تحصیل در فرانسه، فرد دانش زبان فرانسوی را داشته باشد. دانشجویان بین المللی که به زبان فرانسوی مسلط هستند، با تحصیل و زندگی روزمره بسیار راحت تر هستند.

اگر احساس می کنید فرانسوی شما به اندازه کافی خوب نیست، دوره های زبان های بسیاری برای دانشجویان خارجی مانند فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ که مایل به پیشرفت مهارت های زبان خود هستند، وجود دارد. همچنین، برقراری ارتباط با افراد محلی و تجربه زبان در محیط روزمره به فرد کمک خواهد کرد فرانسوی خود را بهبود بخشند. در همان زمان، امکان استفاده از انگلیسی در زندگی روزمره یا در طول تحصیلات و تحقیقات وجود دارد. با این حال، حتی در این شرایط، دانشجویان بین المللی تشویق به یادگیری زبان فرانسه می شوند.




تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

طبق آماری که به دست آمده از نظرسنجی تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان که بیش از 14 هزار دانشجو در آن شرکت داشتند، فرانسه دومین مقصد ایده آل برای تحصیل از دید دانشجویان می باشد و تنها کشور کانادا است که با 69 % بالاتر از فرانسه و در رده اول قرار گرفته است، سال تحصیلی در فرانسه از اواسط ماه سپتامبر شروع می شود و تا اواخر ماه ژوئن سال بعد ادامه خواهد داشت البته بعضی دانشگاه ها و موسسات آموزشی امکان دارد در طول سال نیز دانشجو ثبت نام کنند. متقاضیان توجه نمایند که الزامات شرایط پذیرش از دانشگاه های فرانسه در سال 2021 به صورت زیر می باشد:

پذیرش از دانشگاه های فرانسه
مدارک شرایط
مدرک تحصیلی مورد نیاز مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات آن
آزمون زبان مورد قبول

DELE و DALF برای تحصیل به زبان فرانسه

IELTS یا TOEFL برای تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی

پایان زمان پذیرش 31 ژوئن
مجوز تحصیلی لازم ویزای دانشجویی اقامت طولانی VL-TS و ویزای اقامت فرانسه
بورسیه تحصیلی تعریف شده است

هر چند به عنوان یک دانشجوی بین الملی برای تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان تنها در صورتی می توان درخواست پذیرش داد که تمام الزامات تعیین شده توسط دانشگاه را در رزومه خود داشته باشد و علاوه بر این از دو ماه جلوتر از مهلت پذیرش ( Deadline) تعیین شده توسط دانشگاه فرم درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه های فرانسه بسیار پر متقاضی هستند و در نتیجه هر چه زودتر فرم درخواست پذیرش و رزومه برای آنها ارسال شود، سریع تر به درخواست متقاضی رسیدگی می کنند و نظر نهایی خود را در مورد این که آیا با ثبت نام وی موافقت بکنند یا خیر اتخاذ می نمایند.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان در کارشناسی

به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه فرد می بایست تحصیلات دیپلم خود را تمام کرده باشد و در کشور خود کنکور نیز داده باشد و علاوه بر این بر زبان فرانسوی تسلط داشته باشند. توجه کنید که رنکینگ دانشگاه مقصد دانشجو در فرانسه بستگی به رتبه کنکور وی در کشور مبدا دارد. متقاضیان تحصیل در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود نیز ملزم به ارائه نمره آیلتس یا تافل مورد نظر دانشگاه خود را دارند منتهی نکته حائز اهمیت این است که تحصیل به زبان فرانسه رایگان است و دانشگاه های خصوصی که رشته هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند بابت تحصیل از دانشجویان هزینه دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیل و خواندن زبان در فرانسه به دو صورت و با دو تیپ هزینه صورت میگیرد.

دوره زبان فرانسوی
شرایط دوره  هزینه ی دوره
یورو
تحصیل و خواندن زبان فرانسه در کالج های خصوصی هزینه 6000 یورو در سال
تحصیل و خواندن زبان فرانسه در دانشگاه ها هزینه 2000 یورو در سال

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم بدون مدرک زبان

عمدتا اگر فردی بخواهد با مدرک دیپلم اقدام به پذیرش در دوره های تحصیلی در کشور فرانسه نماید باید دقت کند که فاصله سنی و تحصیلی او از زمان فارغ التحصیلی مدرک دیپلم بیش از 2 سال نباشد زیرا فاصله سنی منطبق با دوره مورد نظر برای اخذ ویزا بسیار مهم می باشد. اگر شخصی مدرک دیپلم داشته باشد می تواند تا سن 20 سالگی برای مقطع کارشناسی در رشته های مختلف به زیان فرانسه با ارائه مدرک B1 فرانسوی اقدام نماید، اما خوشبختانه کشور فرانسه در مواردی با شرایط خاصی به افراد تا سن 30 سال برای گذراندن دوره زبان در فرانسه ویزا میدهد.




برترین دانشگاه های فرانسه 2021

براساس رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2021، چهل و یک مؤسسه فرانسه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. در این رنکینگ 10 مؤسسه مربوط به پاریس هستند که دارای بیشترین نماینده است. دانشگاه‌های دیگر در شهرهای مختلف این کشور پراکنده هستند. پنج دانشگاه تاپ اول در پاریس هستند، اما مؤسساتی از لیون، مارسی و مونتپولیه هم در بین ده دانشگاه تاپ قرار گرفته‌اند. بهترین دانشگاه فرانسه، دانشگاه پی‌اس‌ال یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University) است، یک دانشگاه با دانشکده‌های مختلف است که از 25 مؤسسه تحقیقاتی و تحصیلات عالی در پاریس و 3 مؤسسه تحقیقاتی ملی تشکیل شده است.

  • دانشگاه پی‌اس‌ال یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University)
  • اکول پلی‌تکنیک (مدرسه پلی‌تکنیک) (École Polytechnique)
  • دانشگاه سوربن (Sorbonne University)
  • دانشگاه پاریس (University of Paris)
  • دانشگاه پاریس-ساکلی (Paris-Saclay University)
دانشگاه های برتر فرانسه 2021
رتبه ی جهانی رتبه در فرانسه دانشگاه شهر
46
1 Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris پاریس
87 2 دانشگاه 

École Polytechnique

پاریس
87
3 دانشگاه سوربن پاریس
136 4 دانشگاه پاریس پاریس
178
5 Paris-Saclay University پاریس
201-250 6

Télécom Paris

پاریس
251-300
7

École des Ponts ParisTech

پاریس
251-300 7

École Normale Supérieure de Lyon

لیون
301-350
9

دانشگاه مونپلیه

مونپلیه
351-400 10

Aix-Marseille University

مارسی
351-400
10

Grenoble Alpes University

Grenoble
351-400 10

IMT Atlantique

برست
351-400
10

Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines

Versailles
401-500 14

University of Bordeaux

Bordeaux
401-500
14

Centrale Nantes

نانتز
401-500
14

Federal University of Toulouse Midi-Pyrénées

Toulouse
401-500
14

L’institut Agro

پاریس
501-600 18

CentraleSupélec

Various
501-600
18

Claude Bernard University Lyon 1

لیون
501-600 18

University of Côte d’Azur

نیس
501-600 18

Sciences Po

پاریس
501-600 18

دانشگاه استراسبورگ

استراسبورگ
501-600
18

Télécom SudParis

Evry
601-800 24

Université Bourgogne Franche-Comté (UBFC)

Besançon
601-800
24

University of Clermont Auvergne

Clermont-Ferrand
601-800 24

École des Mines de Saint-Étienne

Saint-Étienne
601-800
24

École Normale Supérieure Paris-Saclay

Cachan
601-800 24

دانشگاه لیل

لیل

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه 

پس از اخذ پذیرش برای تحصیل در فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی  
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: