مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدرسه بیزینس HEC فرانسه

مدرسه بیزینس HEC فرانسه

محبوب ترین دوره ی تجارت، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) است. MBA دانشجویان را به دانش عمومی در مورد نحوه ی مدیریت همه ی جنبه های یک تجارت موجود یا جدید مجهز می کند. این امر مستلزم گذراندن مجموعه ای از دروس اصلی و همچنین دروس گزینشی است؛ دروس گزینشی وقتی انتخاب می شوند که دانشجویان بخواهند در یک زمینه ی تخصصی آموزش ببینند. در پایان، دانشجویان مدرک MBA خود را دریافت می کنند و به عنوان کارشناسان مدیریت مشاغل در نظر گرفته می شوند. برای ثبت نام در دوره ی MBA تمام وقت، بیشتر دانشگاه ها دانشجویان را ملزم به داشتن حداقل سه سال یا بیشتر تجربه ی کاری می کنند. این امر برای اطمینان از این است كه آنها برای مدت معینی در صنایع مختلف بوده اند و بلافاصله پس از اتمام دوره ی لیسانس خود ثبت نام نکرده اند.

هرچند برخی دانشگاه ها از این نظر سختگیرانه تر برخورد می کنند، بنابراین اگر تازه از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اید و می خواهید یک مدرک MBA تمام وقت بگیرید، برای کسب اطلاعات بیشتر با دانشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید. ارزش این مدرک مورد بحث قرار گرفته است، اما بیشتر محققان معتقدند كه تحصیل برای مدرک MBA ارزش آن را دارد.

استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به ‌ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت ‌نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف ‌نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

صرف ‌نظر از اینکه از کدام کشور می‌آیید، می‌توانید انتظار داشته باشید تا با آغوش باز مورد استقبال فرانسوی‌ها قرار بگیرید. تنوع و گستردگی زیادی در فرانسه وجود دارد. این یکی از نکاتی است که این کشور را به مکان شگفت ‌انگیزی برای همه تبدیل کرده است. آگاهی از این موضوع خوب است که شما با مردم فرانسه، احساس راحتی می‌کنید. هیچ‌کس منکر این حقیقت نیست که تازه وارد بودن در یک کشور غریبه، می‌تواند سخت باشد. اگر از کشور یا فرهنگ دیگری می‌آیید و با فرانسه نا آشنا هستید و هیچ‌کس را در این کشور نمی‌شناسید، این تازه‌ وارد بودن می‌تواند حتی ترسناکتر باشد. صرف‌نظر از اینکه به کدام نقطه‌ی فرانسه می‌روید، می‌توانید مطمئن باشید که مورد استقبال گرمی قرار خواهید گرفت و احساس در خانه بودن را خواهید داشت.

مدرسه ی بیزینس The Ecole des Hautes Etudes Commerciale de Paris در سال 1881 میلادی تاسیس شده است و یکی از سه اکولِ برتر فرانسه است، این موسسه در میان موسسات آموزش بیزینس در گروه مدیریت در سال 2021 و رتبه بندی QS رتبه ی اول در دنیا را به خود اختصاص داده است. امتیاز تحصیل در مدرسه HEC فقط منحصر به چند مورد نیست. تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت های درخواست بورسیه تحصیلی، دسترسی به کیفیت آموزشی بسیار برتر، امکان اخذ یکی از معتبرترین مدارک بین المللی، آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی و … از جمله این امتیازات محسوب می شود و همانطور که در ابتدا گفتیم برای تحصیل مدیریت در این موسسه لازم است،سابقه ی کار داشته باشید.

نحوه اخذ پذیرش از مدرسه بیزینس HEC پاریس

اکنون که به این بخش از مقاله رسیدیم شاید سوالی که ذهن متقاضیان تحصیل در مدرسه HEC پاریس را به خود درگیر کرده اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه فرانسوی است. شرایط درخواست پذیرش 2020 از مدرسه بیزینس HEC پاریس بدینگونه است که درخواست ها مهلت زمانی خاصی نداشته و شما می توانید در طول سال اقدام نمائید. شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل مدیریت در فرانسه تنها در 5 هفته به صورت زیر است:

اما در ادامه باید بدانید که یکی از شرایط پذیرش از مدرسه HEC قبولی در آزمون GMAT یا GRE و نیز داشتن مهارت زبان انگلیسی با ارائه مدارک زبان آیلتس و یا تافل می باشد. اکنون با هم به بررسی ریز جزئیات مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش از مدرسه HEC می پردازیم:

  • فرم درخواست تکمیلی؛
  • مقالات علمی پژوهشی؛
  • 2 عدد توصیه نامه معتبر؛
  • رزومه یا CV؛
  • عکس پاسپورتی جدید؛
  • مدرک تحصیلی بعلاوه ریزنمرات؛
  • کپی پاسپورت یا شناسنامه؛
  • گزارش نمره آزمون های GMAT یا GRE و اسکن گزارش نمره؛
  • کپی گزارش نمره آزمون های زبان انگلیسی TOEFL ,TOEIC ,IELTS (آیلتس 7.0، تافل اینترنتی 100 و تافل برگه ای 600)؛
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 200€ (یورو)؛

شرایط آزمون GRE یا GMAT مدرسه HEC

جی مت یک آزمون کامپیوتری است و در دسته آزمون های استعداد تحصیلی (ptitude Test) قرار می گیرد. این آزمون که از ملزومات ورود به دانشگاه ها در رشته مدیریت (MBA) در مقطع کارشناسی ارشد می باشد، متشکل از چهار بخش رایتینگ، Integrated Reasoning، کوانت (Quantitative Reasoning) و وربال (Verbal Reasoning) است. داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فرصت های بیشماری را برای هر فرد به وجود می آورد. در تحقیقات اخیر اثبات شده است، هرچه مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد و نرخ بیکاری در این گروه کمتر است. اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را در رشته های مدیریت، حقوق یا سایر رشته ها ادامه دهید، شرکت در آزمون GRE قدمی بزرگ برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان است.

در این بین، یکی از معیارهای جذب دانشجوی مدرسه بیزینس پاریس نیز ارائه گزارش نمره آزمون های GMAT و GRE می باشد. مدرک GMAT ارائه شده بایستی جدیدا اخذ شده باشد. میانگین نمره GMAT مورد قبول مدرسه HEC در حدود 690 می باشد. اما گزارش نمرات GRE نبایستی بیش از 5 سال باشد. نمره لازم در این آزمون نیز بایستی بالای درصدک 65 باشد. پس با این حساب ارائه نمرات آزمون های فوق به مدرسه HEC با شرایط بیان شده الزامی است.




شهریه ی تحصیل در مدرسه بیزینس HEC پاریس

مدرسه بیزینس HEC پاریس بلااستثناء از کلیه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف شهریه اخذ می کند. اما ممکن است سطح شهریه ها با توجه به ملیت یا فاکتوری مثل برنامه تحصیلی کمی متغیر باشد و این چیز عجیبی نیست. اما در کل جای هیچ نگرانی نیست. چرا که هزینه تحصیل سالیانه در مدرسه HEC با 22200€ (یورو) نسبت به دو مدرسه بیزینس برتر جهانی یعنی مدرسه بازرگانی لندن و مدرسه بازرگانی INSEAD بسیار بسیار پایین است.

بورس تحصیلی در مدرسه بیزینس پاریس

بورسیه های مدرسه HEC در اختیار کلیه متقاضیان قرار دارد. در واقع HEC Paris متعهد به حمایت مالی از دانشجویان خارجی با استعدادی است که علاقه مند تحصیل در این دانشگاه فرانسوی هستند. این برنامه ها شامل بورسیه برتری ایفل، بورسیه های محلی و نیز وام های دانشجوئی می باشد. متولی رسیدگی به درخواست بورس تحصیلی در این مدرسه اداره بورسیه های برتری بنیاد HEC می باشد که با معیار شایستگی تحصیلی به درخواست ها پاسخ می دهد.

برای اثبات شایستگی تحصیلی علاوه بر نتایج مصاحبه گزینشی همچنین نمرات آزمون های جی مت یا جی آر ای نیز ملاک انتخاب متقاضیان واجد شرایط محسوب می شود. لازم به ذکر است که بورسیه های اعطایی در واقع نه به صورت واگذاری نقدی بلکه از شهریه های دانشجویان کسر می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از بیزینس اسکول HEC فرانسه، نکته مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی  
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: