مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه که باید درباره ی زندگی دانشجویی در فرانسه بدانید

هرآنچه که باید درباره ی زندگی دانشجویی در فرانسه بدانید

دانشجویانی که در دانشگاهی در فرانسه تحصیل می کنند، در زندگی روزمره ی دانشجویی خود، در معرض فرهنگ شگفت انگیز فرانسه قرار دارند. دانش آموزان می توانند ضمن تحصیل، محیطی را ببینند که به طور شگفت آوری بر پایه ی تعامل شکل گرفته و دانش آموزانی را از سراسر جهان دور هم جمع می کند. این حضور افراد مختلف از سراسر جهان در کالج های فرانسه، مطمئناً یک تجربه جدید است که می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

 گرد هم آمدن چنین گروه متنوعی از افراد، فرصتی نیست که هر روز در اختیارتان قرار گیرد، بنابراین این فرصت شانسی است برای اینکه علاوه بر یادگیری مطالب بسیار، بتوانید از لحاظ شخصیتی هم رشد کنید. دانشگاه ها به عنوان بخشی از سبک زندگی دانشجویی، کنفرانس ها، سمینارها، مهمانی ها، فعالیت های ورزشی و غیره را برگزار می کنند. در حالی که مواردی که برنامه ریزی می شوند بسته به کالج انتخابی شما متفاوت خواهد بود. مطمئن باشید که تقویمی پر از فعالیت های سرگرم کننده خواهید داشت. کالج ها یادگیری دانشجویان را در اولویت اول قرار می دهند اما در عین حال، برایشان مهم است به دانشجویان طی روند یادگیری خوش بگذرد. همیشه که نمی شود زندگی جدی باشد. کلیه فعالیت هایی که توسط دانشکده ها و دانشگاه ها برنامه ریزی شده است، شما را بسیار سرگرم می کند. 

مطمئنا دانشجویان می توانند از زندگی دانشجویی خود در فرانسه لذت ببرند. هیچ وقت یک روز کسل کننده در زندگی دانشجویانی که در کالج های فرانسه شرکت می کنند وجود ندارد. چه در دانشگاه مشغول مطالعه و یادگیری باشید و چه در خانه و در حال برنامه ریزی برای بیرون آمدن و تجربه شگفتی های کشور، همیشه منویی پر از کارهای شگفت انگیز در اختیار خواهید داشت تا هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

 موزه های بسیاری وجود دارند که از تاریخ و هنر مدرن گرفته تا علوم را ارائه می دهند که همیشه می توانید، صرف نظر از اینکه دانشجوی کدام دانشگاه فرانسوی هستید، از آن ها دیدن کنید. بسیاری از این موارد بدون هیچ هزینه ای در دسترس هستند که مطمئناً امتیازی برای یک دانشجوی به حساب می آید. این کشور بیش از 2000 سینما دارد و همچنین اجراهای صحنه ای هم هست که شامل کنسرت ها و نمایش های ویژه دیگری است. حزب های اجتماعی زیادی هم وجود دارند که می توانید به آن ها بپیوندید. همچنین، باشگاه های بسیاری هستند که می توانید در آن ها عضو شوید. دانشگاه های فرانسه بسیاری از امکانات ورزشی مدرن را در دسترس دانشجویان قرار می دهند. در بیشتر موارد، این دسترسی مستلزم پرداخت هزینه کمی هم هست. 

دانشکده ها و دانشگاه ها تشویق می شوند که در مسابقات ورزشی شرکت کنند. شما می توانید طیف کاملی از ورزش ها ومسابقات ورزشی را ببینید که در کالج های فرانسه ارائه می شود که شامل دو و میدانی، کریکت، راگبی، بیس بال، فوتبال، بسکتبال و بسیاری موارد دیگر می شود. بیشتر دانشکده ها و دانشگاه ها در فرانسه این امکان را برای دانشجویان فراهم می کنند که با دسترسی به اینترنت وای فای و بدون هیچ هزینه ای با جهان در ارتباط باشند. اگر هم در مسکن دانشگاهی زندگی نمی کنید، احتمالا باید بررسی کنید تا ببینید که می توانید چنین خدماتی را در این مکان داشته باشید یا خیر. همچنین می توانید در بسیاری از مکان های عمومی از جمله کتابخانه و کافی شاپ به اینترنت دسترسی داشته باشید. به عنوان کشوری که به نوشیدنی های نفیسش مشهور است، می توانید انتظار داشته باشید که بسیاری از شهرها در فرانسه مجموعه ای از تاکستان های تفریحی و طعم های مختلف نوشیدنی را برای شما به ارمغان بیاورند. علاوه بر این، شما می توانید در هر یک از کافه ها یا کلوپ های شگفت انگیز موجود در سراسر کشور شرکت کنید. تعدادی از آن ها هستند که برای همه اقشار در دسترس هستند. فقط حواستان باشد که بیش از حد سرگرم نشوید! 


لیست کارهایی که می توانید در فرانسه انجام دهید، بسته به مکانی که در آن اقامت دارید و کالجی که در آن شرکت می کنید متفاوت است، اما می توانید مطمئن باشید در آنجا فعالیت هایی برای همه نوع سلیقه وجود دارد. کارهایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، فقط شروع کارهای جالبی ست که می توانید در فرانسه انجام دهید. هنگام حضور در کلاس، دانشجویان از طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده می کنند که بسیار متناسب با نیازهای آن ها است. می توانید زمان و تاریخ شرکت در کلاس ها را انتخاب کنید. این امر باعث می شود كه كسانی كه قصد دارند كار كنند بدون ایجاد تداخل با برنامه دانشگاه خود این كار را انجام دهند. و همچنین برای کسانی که می خواهند در طیف گسترده ای از رویدادهای اجتماعی در سراسر دانشگاه شرکت کنند، این کار آسان تر می شود. 

باید اطمینان داشته باشید که هر روز وقت خود را برای مطالعه می گذرانید. همانطور که قبلاً در این مطلب کاملاً بحث کرده ایم، کالج ها و دانشگاه های فرانسه برخی از بهترین ها در جهان هستند. آن ها معتقدند دادن بهترین آموزش ممکن به تک تک دانشجویانی که در دانشگاه های آن ها تحصیل می کنند، امری مهم است. به همین دلیل از شما انتظار می رود که هنگام تحصیل، تمام توان خود را به کار گیرید. باید هر روز روی مطالعه تمام مطالبی که در کلاس ها به شما ارائه داده می شود وقت بگذارید. تنها راه یادگیری و ظاهر شدن در حد استانداردهای این کشور، این است که وقت خود را برای یادگیری مطالبی که به شما داده می شود اختصاص دهید. با این وجود، روش های بسیاری برای شیرین کردن یادگیری وجود دارد و انجام این کار باعث می شود که بیشتر، حس انجام کاری که خواسته ی خودتان است را داشته باشید تا کاری که مجبور به انجام آن هستید. یک ایده ی خوب هم این است که دوستی داشته باشید که همیشه با او مطالعه کنید چون این باعث می شود درس خواندن هیجان انگیزتر باشد. وقتی دوستی برای مطالعه دارید، می توانید کارهای بیشتری نسبت به زمانی که تنها هستید، انجام دهید. شما می توانید از یکدیگر امتحان بگیرید، با یکدیگر مسابقه دهید و حتی در مورد موضوع مورد نظر چیزهای زیادی را هم به یکدیگر آموزش دهید. ممکن است دوستتان پاسخ سوالی را که شما نمی دانید، بداند، و در کنار هم شما می توانید یک ماشین مطالعه عالی باشید و ثابت کنید که دو ذهن تقریباً همیشه بهتر از یک ذهن کار می کنند. در هنگام تحصیل در کالج های فرانسه، آزمون ها و امتحانات زیادی خواهید داد. این امتحان ها برای ایجاد ترس یا برای اینکه شما را وادار به افتادن در واحدهای درسی کنند، نیستند. آن ها طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود که شما در حال یادگیری تمام اطلاعاتی هستید که به شما یاد آموخته می شود. این برای اینکه توانایی فعالیت در حرفه ی خود را داشته باشید امری ضروری ست. برای شرکت در این تست ها آماده باشید.

 به راحتی می توان گفت که پس از شروع کار، هر هفته حداقل در یکی از کلاس های خود، و حتی گاهی حتی بیشتر از این، به نوعی آزمون یا امتحان خواهید داشت. درمدت زمانی که در فرانسه هستید مهم است که هر چه بیشتراز فرهنگ این کشور بهره ببرید. این فرهنگ واقعا شگفت انگیز است و مسائل زیادی وجود دارد که می توانید تجربه کنید. حیف است که این کشور را ترک کنید در حالی که هیچ از فرهنگ آن لذت نبرده باشید. درست است که باید زمان خود را صرف یادگیری کنید، اما این به این معنی نیست که زمان برای تفریح و لذت بردن نخواهید داشت. اینکه زندگی روزانه خود را هنگام حضور در کالجی در فرانسه چطور می گذرانید، اساسا به خودتان مربوط است. این فقط یک نگاه کلی است به آنچه می توانید انتظار داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که زندگی شما در هنگام تحصیل در مدرسه می تواند در چشم بر هم زدنی تغییر کند. هر روز می تواند پر از اتفاقات جدید و مهیج باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: