مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه تولوز-ژان یوروس فرانسه

دانشگاه تولوز-ژان یوروس فرانسه

در صورتی که می خواهید در فرانسه تحصیل کنید لازم است بدانید زبان برنامه هایی رایگان تحصیل، فرانسوی است و در صورتی که تمایل داشته باشید در یک برنامه که به زبان فرانسوی ارائه می شود ثبت نام کنید ، گواهی TCF یا DALF رایج ترین مدرک پذیرفته شده برای مهارت زبان است - برخی از برنامه ها هستند که همه یا برخی از دوره هایشان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و TOEIC، آیلتس و تافل، برای دانشجویان بین المللی که زبان اول آنها انگلیسی نیست، مدرک مورد قبول برای مهارت زبان انگلیسی است.

استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به ‌ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت ‌نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف‌نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

دانشگاه تولوز-ژان یوروس یکی از سه تا دانشگاه شهر تولوز فرانسه است و در سال 1974 میلادی تاسیس شده است، رتبه ی این دانشگاه براساس سیستم رتبه بندی Center for World University Rankings) CWUR) برای سال 21-2020 در جهان 1262 و در فرانسه 58 است.

شهر تولوز؛ چهارمین شهر بزرگ فرانسه برای تحصیل در فرانسه

آنچه که شما با مسافرت به فرانسه و دیدن شهر تولوز بیشتر به چشمتان می خورد، وجود شرکت های هواپیمایی و صنایع هوافضا مثل دفانر مرکزی ایرباس (Airbus)، سامانه ماهواره SPOT، ATR و نیز Aerospace Valley می باشد. از همین رو شهر تولوز به عنوان مرکز صنعت هوافضای اروپا هم شناخته می شود. جالب است بدانید که شهر چهارم فرانسه در بین فرانسوی ها به شهر صورتی یا La Ville Rose هم شناخته می شود. چرا که ساختار و شاکله معماری شهر متشکل از آجرهای تراکوتای صورتی رنگ می باشد و به همین دلیل به آن شهر صورتی می گویند.

از جاذبه های گردشگری معروف تولوز که در لیست سایت های میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده می توان به Canal du Midi (طراحی شده در سال 1996) و Basilica of St.Sernin به عنوان بزرگترین بنای رومانسک بر جامانده در اروپا اشاره نمود.

شرایط تحصیل در دانشگاه تولوز-ژان یوروس برای تحصیل در فرانسه

دلایل مختلفی را می توان به عنوان امتیازات تحصیل در دانشگاه تولوز اشاره نمود. از جمله این دلایل می توان به هزینه های پایین تحصیل و زندگی، امکانات و خدمات گسترده، پردیس بین المللی با بیش از 4000 دانشجوی خارجی، بورس تحصیلی و کار دانشجویی اشاره نمود. همچنین نظام آموزشی دانشگاه تولوز نیز کاملا منطبق با سایر دانشگاه های فرانسوی بوده و از سیستم 3 سیکلی به صورت لیسانس (Licence)، فوق لیسانس (Master) و دکترا (Doctorate) تبعیت می کند:

سیکل 1 دانشگاه تولوز-ژان یوروس برای تحصیل در فرانسه

شرط قبولی در این دوره تحصیلی کارشناسی (سیکل اول) در این دانشگاه داشتن مهارت زبان فرانسوی در سطح B2 و نیز برخورداری از مدرک دیپلم متوسطه معتبر می باشد. این دوره تحصیلی مطابق استانداردهای فرآیند بلونیا (Bologna Process) معادل 6 ترم یا مدت 3 سال بوده و کل واحدهای درسی دانشجویان حدود 180 ECTS می باشد. از جمله برنامه های تحصیلی معروف و جذاب این دوره می توان به رشته های هنر، باستان شناسی، زبان، ادبیات و تاریخ خارجی، فلسفه، ادبیات، موسیقی، علوم اجتماعی و … اشاره نمود.

سیکل 2 دانشگاه تولوز-ژان یوروس برای تحصیل در فرانسه

این دوره تحصیلی موسوم یه فوق لیسانس در دانشگاه تولوز-ژان یوروس به مدت 4 ترم یا معادل 2 سال تمام بوده و کل تعداد واحدهایی که دانشجویان بایستی برای اخذ مدرک پاس کنند حدود 480 ECTS می باشد. از شرایط پذیرش نهایی در این دوره می توان به مدرک لیسانس معتبر، گواهی مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و نیز گزارش نمره آزمون GRE و یا GMAT اشاره نمود.




سیکل 3 دانشگاه تولوز-ژان یوروس برای تحصیل در فرانسه

دوره PhD در دانشگاه تولوز-ژان یوروس فرانسه هم به صورت کلاس محور و هم به صورت پژوهش محور بوده و حدود 5 سال به طول می انجامد. این دوره ابتداء با دروس تئوری و حضور در کلاس شروع شده اما در ادامه با تمرکز بر روی موضوع پژوهشی منجر به ارائه رساله می گردد. کل واحدهای گذرانده دانشجویان دکتری در این دانشگاه فرانسوی بعلاوه رساله پژوهشی حدود 480 ECTS می باشد. از جمله شرایط پذیرش دانشجوی PhD در دانشگاه تولوز اولا داشتن مدرک فوق لیسانس با معدل قابل قبول و ثانیا تسلط به یکی از زبان های فرانسه یا انگلیسی می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه تولوز-ژان یوروس برای تحصیل در فرانسه

فرآیند درخواست پذیرش از این دانشگاه مخصوصا برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده و آسان است. چرا که دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه تولوز- ژان یوروس می توانند درخواست پذیرش خود را از طریق اتصال به وب سایت CEF کشوری که در آن حضور دارند ثبت نمایند. از جمله مدارک لازم برای پذیرش از این دانشگاه تولوزی در سال 2020 عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده؛
  • انگیزه نامه؛
  • CV یا سابقه تحصیلی و کاری؛
  • مدرک دانش زبان فرانسه در سطح B2 با ارائه مدارک آزمون های DELF ،TCF و DALF؛
  • فوتوکپی کلیه مدارک تحصیلی؛
  • فوتوکپی ریز نمرات تحصیلی؛
  • فوتوکپی مدارک هویتی مثل پاسپورت یا شناسنامه؛

در ضمن، لازم است که کلیه مدارک از قبل به زبان فرانسوی ترجمه رسمی شده و سپس به تایید سفارت یا کنسولگری فرانسه برسد.

دوره زبان فرانسه دانشگاه تولوز- ژان یوروس برای تحصیل در فرانسه

اما یکی دیگر از ویژگی های مثبت اخذ پذیرش از دانشگاه تولوز ژان یوروس را می توان برگزاری کلاس های آموزش زبان فرانسه برای متقاضیان تحصیل در فرانسه دانست. متقاضیان از این طریق می توانند به مدرک زبان فرانسه DELEF دست یافته و راهی دانشگاه های دلخواه خود شوند. آموزش زبان فرانسوی در دانشگاه مذکور به دو دسته از دانشجویان خارجی ارائه می شود. دسته اول دانشجویان انتقالی (ERASMUS و قراردادهای دو جانبه) و دسته دوم مربوط به دانشجویان آزاد یا دانشجویان ثبت نامی با استفاده از تمکن شخصی خود می باشند.

UT2J دوره آموزش زبان فرانسه در دانشگاه
شرح
دوره آموزشی دانشجویان انتقالی
40 تا 50 ساعت دروس زبان فرانسه به صورت رایگان و دریافت 4 تا 6 واحد ECTS
دوره دانشجویان آزاد
هدف از برگزاری دست یابی به مدرک زبان فرانسه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسوی. نکته مهم در این خصوص آنکه این دوره های آموزش زبان فرانسه در دانشگاه تولوز-ژان یوروس حدود 26 هفته در طی سال تحصیلی یا 400 ساعت در سال می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه تولوز ژانیوروس فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکسپاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی  (615 یور در ماه، برای سال 2020 7380 یورو)
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: