مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

در صورتی که می خواهید در فرانسه تحصیل کنید لازم است بدانید زبان برنامه های تحصیل رایگان در فرانسه، فرانسوی است و در صورتی که تمایل داشته باشید در یک برنامه که به زبان فرانسوی ارائه می شود ثبت نام کنید، گواهی TCF یا DALF رایج ترین مدرک پذیرفته شده برای مهارت زبان است - برخی از برنامه ها هستند که همه یا برخی از دوره هایشان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و TOEIC، آیلتس و تافل، برای دانشجویان بین المللی که زبان اول آنها انگلیسی نیست، مدرک مورد قبول برای مهارت زبان انگلیسی است.

استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به‌ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت‌ نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف‌ نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

دانشگاه پل ساباتیه (University of Toulouse III Paul Sabatier) در سال 1229 میلادی تاسیس شده است و در کنار دانشگاه آکسفورد در انگلستان و سوربن در فرانسه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا است، در این دانشگاه 28،000 دانشجو مشغول تحصیل هستند، این دانشگاه در رتبه ی بندی QS 2021 رتبه ی 560-551 در جهان را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اکثرا به زبان فرانسوی ارائه می گردد. البته برخی از دوره های تحصیلی در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. در حال حاضر سطح بالای این دانشگاه، امکانات عالی و پیشرفته و تنوع بخش های تحقیقاتی و آزمایشگاه های آن و کیفیت آموزش آن در زمینه های علوم، بهداشت، ورزش، فناوری و مهندسی بیش از 50 سال است که تأثیر علمی آن را تضمین کرده و این دانشگاه را در بین دانشگاه های خوب جهان قرار داده است. این دانشگاه علاوه بر 4 شهر فرانسه ساختار های تحقیقاتی را نیز در مکان های کاستنت تولوزان (Castanet-Tolosan)، بانژرس د لوچن (Bagneres de Luchon)، لنمزان (Lannemezan)، بانژرز د بیگور (Bagneres de Bigorre) و مولیس (Mulis) بنا کرده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه برای تحصیل در فرانسه

دانشگاه تولوز III یا پل ساباتیه فرانسه آموزش خاصی در زمینه زبان و فرهنگ فرانسه را ارائه نمی دهد. بیشتر دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان فرانسوی ارائه می شود. قبل از درخواست و پذیرش بایستی از دانش کافی از زبان فرانسه، چه کتبی و چه شفاهی، برخوردار باشید و حداقل سطح B2 را در یکی از مدرک های معتبر بین المللی فرانسه (TEF, DALF, DELF, TCF) را تهیه کنید. از دیگر شرایط اخذ پذیرش در فرانسه و این دانشگاه نیز ارائه مدارک معتبر تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات تحصیلی و همچنین ارائه مدارک شناسایی و هویتی می باشد. همچنین می توانید برای اخذ کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ساباتیه فرانسه نیز درخواست دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. هزینه شهریه در این دانشگاه نیز با توجه به رشته و مقطع متغیر است و حدود 250€ الی 450€ (یورو) می باشد.

برنامه کلاس های دانشگاه پل ساباتیه برای تحصیل در فرانسه

کلاس های تحصیلی در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه در هفته دوم ماه سپتامبر شروع می شود و در ماه دسامبر پایان می یابد. امتحانات در ماه ژانویه است. ترم بهار از اواسط تا پایان ماه ژانویه آغاز می شود و تا پایان ماه آوریل ادامه می یابد. به طور کلی امتحانات در دو هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می شود اما می تواند تا پایان ماه می برای برخی از کلاس ها مانند زمین شناسی یا محیط زیست باشد. علاوه بر کلاس ها، دانشجویان می توانند در پروژه های تحقیقاتی ارائه شده در این دانشگاه نیز شرکت کنند. دانشگاه پل ساباتیه فرانسه همچنین با بسیاری از شرکت ها همکاری می کند تا به دانشجویان تجربه کار در محیط واقعی را فراهم سازد و روابط دانشجویان با کارفرمایان را مهیا می سازد.




دانشکده های دانشگاه پل ساباتیه برای تحصیل در فرانسه

دانشگاه پل ساباتیه فرانسه در حال حاضر دارای 6 دانشکده اصلی است و 3 موسسه و 68 مرکز تحقیقاتی است که در آنها رشته هایی از جمله ریاضیات، علم مقیاس نامتناهی و سرعت نامتناهی، علوم اعصاب، سیستم های پیچیده، محیط زیست، ریسک طبیعی و صنعتی، تنوع زیستی، ژنتیک، تحقیقات پزشکی و سلامت، تکنولوژی و نیازهای صنعتی، فناوری فضایی، فناوری اطلاعات و اتوماسیون، مهندسی شیمی، مواد جدید، هوانوردی، بیوتکنولوژی، مهندسی عمران، علوم ورزشی، داروسازی و فناوری نانو پشتیبانی می شود. در لیست زیر نام دانشکده های دانشگاه پل ساباتیه فرانسه ذکر شده است.

  • دانشکده جراحی دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی در پورپان
  • دانشکده پزشکی در رنگویل
  • دانشکده تربیت بدنی و ورزش
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده علوم و مهندسی

تحصیل پزشکی در دانشگاه پل ساباتیه

یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه تحصیل پزشکی در فرانسه، دندانپزشکی، بهداشت و علوم دارویی در دانشکده های پزشکی این دانشگاه است که یکی در منطقه پورپان و دیگری در پردیس رنگویل این دانشگاه قرار دارد. مطالعات پزشکی بسته به مسیری که دانشجو در پایان دوره دوم طی می کند دارای مدت زمان متغیری است و آنها حداقل مدت زمان 9 سال را برای تحصیل طی خواهند کرد. سال اول صرف مطالعات بهداشتی و پزشکی پایه است. سال های دوم و سوم صرف آموزش بیوشیمی و شبیه سازی با معرفی کارکردهای آن در بیمارستان است. در سال چهارم، پنجم و ششم دانشجویان دوره های بالینی را طی می کنند و در فعالیت های بیمارستانی در بخش   CHU شرکت می کنند.

در مرحله بعد این برنامه شامل مطالعه بخش تخصصی و ویژه می شود. مطالعات علوم دارویی در دانشگاه پل ساباته فرانسه نیز از 6 تا 9 سال به طول می انجامد. زمان کوتاه (6 سال) برای کسانی که مایل به آموزش و کار در داروخانه ها یا در صنعت داروسازی هستند در نظر گرفته شده است. برنامه طولانی 9 سال بخش های زیست شناسی پزشکی، صنعت داروسازی و بخش های دولتی را شامل می شود. دوره های جراحی دندان نیز در دانشگاه پل ساباته فرانسه 6 تا 9 سال به طول می انجامد که این دوره در 3 دوره 1 تا 4 ساله برگزار می شود. در پایان مدرک دولتی پزشک جراحی دندان به دانشجویان فارغ التحصیل اعطا می گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه پل ساباتیه فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی  (615 یور در ماه، برای سال 2020 7380 یورو)
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: