مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با موزه لوور پاریس

آشنایی با موزه لوور پاریس

نگاهی بر موزه لوور پاریس

مکانی که دیدنش را نباید از دست داد، مکانی پر ابهت، باشکوه، جادویی و... هیچ یک از این اوصافِ به ‌ظاهر اغراق ‌آمیز از پسِ وصفِ عجایب موزه‌ی لوور برنمی‌آیند.اما لوور همیشه موزه‌ای شگفت با ۹ میلیون بازدید کننده‌ی سالانه نبوده است.

یک قلعه‌ی نظامی و سپس اقامتگاه پادشاهان فرانسه

از قرن دوازدهم میلادی به بعد ساختمان لوور یکی از عناصر کلیدی در قلب شهر پاریس بوده است.

ساختمان لوور که در کرانه‌ی راست رود سن (در منطقه‌ی یک پاریس) جای گرفته است، در ابتدا و در دوران حکومت فیلیپ اوگوست (۱۱۹۰ تا ۱۲۰۲) قلعه‌ای قرون ‌وسطایی بود؛ هدف از ساخت این قلع آن بود که از  پایتخت فرانسویان حفاظت شود.

در نیمه‌ی دوم قرن چهاردهم میلادی، شارل پنجم  کارکرد این ساختمان را تغییر داد و این ساختمان به اقامتگاه شاهان فرانسه بدل گشت، آن هم برای حدود ۷۰۰ سال. در سال ۱۷۹۳ این ساختمان به موزه بدل گشت و از آن روز تا کنون قصر لوور  پذیرای هزاران اثر هنری است، آثاری که نماینده‌ی تمدن‌های گذشته‌اند.


جهان باستان، جهان غرب و جهان اسلام

لوور دربرگیرنده‌ی اشیائی است از فرهنگ‌های باستانی (شرقی، مصری، یونانی، اتروسکی و رومی)، و همچنین از تمدن‌های غربی و اسلامی، و این یعنی نزدیک به ۵۰۰۰ سال از تاریخ بشریت.

لوور، که بزرگترین موزه‌ی اروپا است، بازدیدکنندگان خود را در طیف وسیعی از هنر‌ها و دست‌ساخته‌ها از اقصی نقاط عالم غرق می‌کند:۴۶۰۰۰۰ اثر؛ که در میانشان بعضی از برجسته‌ ترین‌های میراث بشری به چشم می‌خورد، همچون مجسمه‌ی ونوسِ جزیره‌ی میلوس، مونا لیزا اثر داوینچی و نقاشی 'آزادی پیشاپیشِ مردم'  اثر اوژن دولکروا.

در این عرصه‌ی ۲۱۰۰۰۰ متر مربعی که ۶۰۶۰۰ متر مربع آن را تالارها تشکیل می‌دهد، تالارهایی پر از آثار رنگ‌به‌رنگ ــ نقاشی، مجسمه، طراحی، سرامیک، کاویده‌های باستان‌شناختی و دیگر آثار هنری ــ از بازدید خود لذت ببرید!

بازدیدها

شما چه به ‌تنهایی از موزه‌ی لوور بازدید کنید، چه به‌ طور گروهی، راه‌های متنوعی برای کشف مجموعه‌های مختلف این موزه پیش روی شما است. اگر همراه یک گروه نیستید، یک راهنمای چندرسانه‌ای به شما داده می‌شود؛ کودکان و بزرگسالان هر دو می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. اما اگر همراه یک گروه هستید، راهنمایی از موزه‌ی لوور سالن‌های موزه را به شما نشان خواهد داد.

البته فراموش نکنید که دیدن همه‌ی آن چیزهایی که در سالن‌های موزه‌ی لوور قرار دارد، حداقل سه روز وقت شما را خواهد گرفت!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: