مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج های زبان فرانسه

کالج های زبان فرانسه

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است و کشور فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی، در دنیا است. دانستن زبان فرانسوی به شما این امکان را میدهد که نه تنها با هزینه ای کم در یکی از بهترین کشورهای دنیا تحصیل کنید، بلکه می توانید در آینده به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور مشغول به کار شوید. بدون داشتن مدرک زبان، شما نمی توانید تحصیلات خود را در خارج از ایران شروع کنید، ولی در کشور فرانسه این موقعیت برای شما فراهم شده است، تا بتوانید با شرکت در دوره های یکساله ی زبان، با یادگیری زبان فرانسه تحصیلات آکادمیک خود را شروع کنید. شما با تحصیل در کالج های زبان فرانسه، اجازه ی کار حین تحصیل را خواهید داشت و حتی به شما کمک هزینه ی زندگی نیز از طرف دولت فرانسه داده می شود.

بدون شک بهترین راه برای تکمیل مهارت‌های زبان فرانسوی شما یادگیری زبان فرانسه در خود کشور فرانسه است. مهاجرت به فرانسه، اخذ ویزای فرانسه یا مجوز تحصیل در فرانسه آن‌قدرها هم که برخی فکر می‌کنند سخت نیست. مسلماً اگر به زبان فرانسه تسلط داشته باشید، مسیر مهاجرت به فرانسه برایتان هموارتر خواهد بود. کالج‌های زبان در فرانسه این شانس را به شما می‌دهند که هم زبان فرنسوی بیاموزید و هم در این کشور اقامت داشته باشید.

به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای فرانسوی‌ها مشتاق‌اند که با مهاجرین به زبان فرانسه صحبت کنند. بسیاری از کالج‌های زبان در فرانسه دوره‌های زبان فرانسوی را در سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌دهند که دارای طیف وسیعی از شهریه است. همچنین فرصت بیشتری برای یافتن راه‌های رایگان برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارد، به‌عنوان‌مثال، تبادل زبان با یک تبعه فرانسوی که می‌خواهد زبان شما را بیاموزد یا شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان فرانسوی.

بسته به سطح مهارت زبانی شما، کلاس‌های کالج زبان فرانسه متفاوت است. همچنین منابع مختلفی برای یادگیری آنلاین زبان فرانسه از طریق برنامه‌های تلفن همراه، نرم‌افزارهای کامپیوتری و دوره‌های آنلاین فرانسوی وجود دارد.




مزایای یادگیری زبان فرانسه در فرانسه

مزایای تحصیل در کالج زبان در فرانسه عبارت است از:

  • تقویت مهارت‌های گفتاری و دستوری در مدت‌زمان حضور در فرانسه
  • فرصت‌های برجسته تحقیق و توسعه در فرانسه وجود دارد.
  • تقویت فونتیک زبان فرانسوی
  • پاریس با سبک زندگی فرانسوی خود، شهر دانشجویی شماره 1 است!
  • بازدید از جاذبه‌های توریستی فرانسه بدون نیاز به راهنما
  • یادگیری فرهنگ فرانسوی و آشنایی با تاریخ این کشور
  • فرانسوی سومین زبان رایج در تجارت است.
  • تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی فرانسه
  • اخذ بورسیه تحصیلی و کمک‌هزینه زندگی در فرانسه
  • تحصیل در فرانسه، به CV شما یک امتیاز رقابتی می‌دهد.
  • یادگیری گسترده واژه‌های فرانسوی
  • افزایش اعتمادبه‌نفس هنگام صحبت با دیگران
  • مقابله با شرایط روزمره در کشور فرانسه

چرا باید زبان فرانسوی را در فرانسه یاد بگیرید؟

مزیت اصلی کالج‌های زبان فرانسوی در فرانسه، امکان انتخاب بیشتر کلاس‌های فرانسوی در مقایسه با کشور خود است. از دوره‌های فشرده فرانسوی گرفته تا مکالمات فرانسوی و دوره‌های تابستانی فرانسه؛ که معمولاً ترکیبی از مکان‌های فرانسه برای بازدید، موزه‌ها یا بازارها برای تأثیر بیشتر آموزش این زبان است. یادگیری زبان فرانسه به روش طبیعی مطالعه زبان فرانسوی در فرانسه همچنین راهی عالی برای یادگیری تفاوت‌های ظریف زبان فرانسوی، مانند عبارات رایج فرانسوی، عبارات عامیانه یا غیررسمی تا لهجه فرانسوی یا حتی لهجه پاریسی است.

شما در دنیای واقعی آموخته‌اید اگر در کلاس، درس زبان فرانسوی می‌خوانید و سپس در راه بازگشت به منزل در مغازه خواربارفروشی توقف می‌کنید و du lait et des baguettes خریداری می‌کنید و در تمام طول راه به خانه به زبان فرانسه ادامه می‌دهید. پس دائماً در حال تمرین و یادگیری زبان هستید! غوطه‌ور شدن در دنیای واقعی یک زبان به شما این امکان را می‌دهد که در موقعیت‌های واقعی با افراد واقعی صحبت کنید که انجام این کار با کتاب گرامر و فلش کارت دشوار است.

دانشجویانی که برای تحصیل زبان فرانسوی در فرانسه تحصیل می‌کنند، از تمام نقاط جهان هستند. تقریباً نیمی از دانشجویان اروپا به دلیل نزدیک بودن و نیمی دیگر از آفریقا، آسیا، ایالات‌متحده و کانادا هستند.

در تحقیقی که اخیراً بر روی ارزان‌ترین و ساده‌ترین زبان‌ها در جهان انجام شده است، فرانسوی از بین 28 زبان بین‌المللی در رتبه دهم قرار دارد. معمولاً زبان‌های کشورهای اروپایی بیشترین هزینه را برای یادگیری دارند. طبق این تحقیق، هزینه زبان فرانسوی به‌طور متوسط 16 یورو و پس‌ازآن هلندی ( ساعتی18.71 پوند) و آلمانی ( ساعتی 16.02 پوند) قرار دارند. اما از آن ارزان‌تر ایتالیایی (ساعتی 11.67 پوند) و اسپانیایی (ساعتی 10.26 پوند) است.

علاوه بر هزینه، زبان فرانسوی یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است و تقریباً 600 ساعت زمان نیاز دارد. تقریباً معادل یادگیری زبان هلندی، اسپانیایی یا ایتالیایی، اما راحت‌تر از آلمانی (750 ساعت) است. همچنین یادگیری زبان فرانسه راحت‌تر از 2200 ساعت موردنیاز برای عربی، ماندارین، ژاپنی یا کره‌ای است.

کالج‌های زبان فرانسوی در فرانسه

بر اساس تعدادی از معیارهای انتخاب مانند رتبه‌بندی جهانی و توصیفات فارغ‌التحصیلان، در اینجا فهرستی از بهترین کالج‌های زبان فرانسوی در فرانسه آمده است:

  • آیلانس فرانسیس
  • آزورلینگوا
  • برلیتز
  • یوروسنتر
  • فرانس لانگ
  • ACCORD
  • بین‌المللی لیون بلو




کالج زبان آیلانس فرانسیس

موسسه زبان فرانسه معروف Alliance Francaise تقریباً در همه‌جا، چه در فرانسه و چه در سراسر جهان شعبه دارد. این موسسه به ترویج زبان فرانسه در سراسر جهان از طریق کلاس‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و صدور گواهینامه فرانسوی اختصاص داده ‌شده است. کلاس‌های زبان فرانسوی همه سطوح را شامل می‌شود، از مبتدی کامل (سطح A1) تا پیشرفته (سطح C1) ارائه می‌شود.

مکان‌ها: بوردو، نیس، پاریس و سنت مالو

کالج زبان آزورلینگوا

کالج آزورلینگوا (Azurlingua) دارای گواهی معتبر FLE است. این مدرسه از منظر عملی به یادگیری زبان فرانسوی نزدیک می‌شود. هدف این کالج این است که به شما بیاموزد که در عین توسعه سریع مهارت‌های ارتباطی خود در زبان فرانسه، دانش متنوعی را کسب کنید. روش‌های آموزشی با توجه به سناریوهای زندگی واقعیاست. همچنین بر اساس روش‌های مختلف آموزشی مانند اسناد معتبر، ضبط ویدئو، صوت، کمیک، کلیپ‌های مطبوعاتی مقاله، آهنگ‌های فرانسوی، کلیپ‌های فیلم و رمان‌های فرانسوی. هدف این روش‌ها، تحریک تمایل به یادگیری مداوم و ابراز وجود معلمان بومی فرانسوی زبان است که همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند.

مکان‌ها: کن، نیس، سنت تروپز

کالج زبان برلیتز

برلیتز (Berlitz) یک مدرسه بین‌المللی است که دوره‌های زبان فرانسوی را در 28 مرکز در سراسر فرانسه در شهرهای بزرگ ارائه می‌دهد. آموزش می‌تواند به‌صورت خصوصی یا گروهی انجام شود، یا معلمان برلیتز حتی می‌توانند به دفتر شما بیایند. قیمت دوره بسته به نوع دوره زبان متفاوت است.

مکان‌ها: بوردو، بولون-بیلانکورت، سرجی، دانکرک، اوری، گرنوبل ملان، لو هاور، لیل، لیون، مارسی، نانت، نیس، پاریس، روئن، سن ژرمن آن لای، سنت اتین، سنت -لوران بلنگی، سنت دنی، استراسبورگ، تولوز و ورسای

کالج زبان یوروسنتر

کالج زبان فرانسوی یوروسنتر (Eurocentres) طیف وسیعی از دوره‌های آموزش زبان فرانسوی را برای دانش‌آموزانی که در سطوح مختلف به دنبال یادگیری زبان فرانسوی هستند، ارائه می‌دهد. آموزش‌ها از دوره‌های دوهفته‌ای تا یک‌ساله متفاوت‌اند و حداکثر دانش‌آموزان در هر کلاس حدود 14 نفر است.

مکان‌ها: آمبویز، لا روشل و پاریس

کالج زبان فرانس لانگ

کالج زبان فرانسه لانگ (France Langue) با داشتن شش مدرسه در سراسر کشور، برای همه سطوح فرانسوی عمومی و فرانسوی تخصصی (به‌عنوان‌مثال تجاری، حقوقی، پزشکی)، دوره‌هایی ارائه می‌دهد. برای معلمان فرانسوی و آماده‌سازی امتحاناتی همچون TEF و DELF و TCF نیز برنامه‌های ویژه دارد. همه معلمان فرانسوی دارای مدرک دانشگاهی و/یا مدرک آموزشی زبان شناخته‌شده هستند. این مدرسه یادگیری زبان فرانسوی دارای مجوزهای FFL Campus France، IALC (انجمن بین‌المللی مراکز زبان)، CSN (اعتباربخشی توسط کشورهای اروپای شمالی) و دانشگاه پاریس سوربون است.

مکان‌ها: بیاریتز، بوردو، نیس و پاریس




کالج زبان ACCORD

کالج زبان ACCORD (Accord Ecole de Langue) در سال 1988 تأسیس شد. ACCORD یکی از مدارس پیشرو در فرانسه برای آموزش زبان فرانسوی به دانش‌آموزان خارجی و ارائه دوره‌های آموزشی زبان فرانسه با کیفیت بالا در پاریس است.

دوره‌های زبان فرانسه برای بزرگ‌سالان، تعطیلات زبان برای خردسالان و خانواده‌ها یا مینی اقامت‌های منحصربه‌فرد برای گروه‌های دانش‌آموزی و گروه‌های مدرسه. ACCORD برای کسانی که مایل به یادگیری زبان و فرهنگ فرانسوی در پاریس هستند، دوره‌های زبان ایدئال برای اقامت ارائه می‌دهد.

ACCORD به دلیل کیفیت دوره‌های تخصصی خود مانند فرانسوی در تجارت و فرانسوی در حقوق شناخته می‌شود. این کالج مخصوص یادگیری زبان فرانسوی برای مدیران و متخصصان (دیپلمات‌ها، پزشکان، مهندسین …) است.

دوره‌های زبان فرانسه در پاریس: در ACCORD Paris دوره‌هایی برای همه افراد در هر سنی وجود دارد!

کالج ACCORD واقع در بلوارهای بزرگ، در قلب پاریس که در تمام طول سال باز است، از 16 سالگی از دانش‌آموزان سراسر جهان استقبال می‌کند. همچنین مدرسه تابستانی ACCORD Saint Nicolas در برنامه‌های اقامتی برای دوره‌های تابستانی زبان فرانسه در پاریس از جوانان 12 تا 17 ساله استقبال می‌کند.

کالج زبان لیون بلو

لیون بلو (Lyon Bleu International) کالجی است که طیف گسترده‌ای از دوره‌های زبان فرانسوی در فرانسه را متناسب با اهداف هر دانش‌آموز، زمان و بودجه موجود ارائه می‌دهد. این مدرسه دانش‌آموزان را قادر می‌سازد در گروه‌های کوچک، حداکثر با 12 نفر شرکت‌کننده از چندین کشور، زبان فرانسوی را بیاموزند تا پیشرفت بهتری داشته باشند.

علاوه بر این، کلاس‌ها دارای فضایی دوستانه و مناسب جهت مطالعه‌ برای یادگیری زبان فرانسوی هستند و خانواده‌های میزبان فرانسوی با دقت انتخاب‌شده یا محل اقامت در دسترس است. لیون بلو همچنین چندین فعالیت فرهنگی هفتگی را به‌منظور مطالعه زبان فرانسوی در همه‌جا در طول مسیر یادگیری ارائه می‌دهد.

شرایط پذیرش در کالج‌های زبان فرانسه

شرایط ثبت‌نام دوره زبان فرانسه در مراکز دولتی برای سنین مختلف، متفاوت است. شما برای پذیرش در کالج زبان فرانسوی نیاز به مدرک تحصیلی دارید. متقاضیان 18 الی 22 سال نیاز ‌به مدرک دیپلم و از 22 به بالاتر نیاز به حداقل مدرک کارشناسی دارند. علاوه بر این موارد شما نیاز به تمکن مالی (9000 الی 10000یورو) دارید. جهت اخذ ویزای دوره زبان فرانسه ارائه مدرک زبان الزامی نیست؛ اما جهت افزایش شانس ویزا می‌بایست متقاضیان با زبان فرانسه در سطح A2 آشنایی داشته باشند.

شهریه دوره‌های زبان فرانسه

شهریه کالج‌های زبان با توجه به شرایط مختلفی چون طول دوره، عمومی یا خصوصی بودن کالج و شهر مدنظر، متفاوت است.

در کالج‌های زبان فرانسوی عمومی شهریه حدود 1 الی 3 هزار یورو (دوره 7 ماهه) و در کالج خصوصی شهریه حدود 2500 الی 5000 یورو (دوره 7 ماهه) است. علاوه بر این موارد، درخواست خوابگاه از کالج نیز شامل هزینه اضافی خواهد شد.

بعد از پایان این دوره با توجه به یادگیری زبان متقاضیان می‌توانند به‌صورت رایگان ادامه تحصیل بدهند و یا در صورت تمایل جذب بازار کار شوند.

هزینه زندگی در فرانسه

میزان هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه به شرایط مختلفی بستگی دارد. هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه به شهری که در آن اسکان دارید و دانشگاهی که در آن هستید، بستگی دارد. پاریس گران‌ترین شهر اروپا است. یک نفر می‌تواند انتظار داشته باشد که به‌طور متوسط حدود 250 تا 300 یورو در ماه برای خرید مواد غذایی در پاریس یا کمتر در سایر شهر‌ها خرج کند.

 متوسط بودجه موردنیاز برای زندگی در فرانسه 

امکان شرکت در کالج‌های زبان فرانسه، کار کنار تحصیل در فرانسه و دریافت کمک‌هزینه‌های دولت فرانسه برای محل زندگی سایر دلایلی است که موجب می‌شود متقاضیان از سراسر جهان، دانشگاه های برتر این کشور را برای ادامه‌تحصیل انتخاب کنند.

شرایط کار در حین تحصیل در فرانسه

در فرانسه، هر دانشجو می‌تواند پس از ثبت نام در یک مؤسسه آموزشی معتبر و با داشتن اجازه اقامت دانشجویی یا carte de séjour d’étudiant، در حین تحصیل برای کسب درآمد کار کند، اما تسلط کافی به زبان فرانسوی برای یافتن کار در این کشور بسیار مؤثر است و توصیه می‌شود دانشجویان، یادگیری این زبان را جزو اولویت‌های خود قرار‌دهند.  فرانسه جزو کشورهایی است که شرایط کار حین تحصیل را از بدو ورود برای افراد فراهم نموده است. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: