مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های زندگی در پاریس

هزینه های زندگی در پاریس

بررسی هزینه های زندگی در شهر پاریس

پاریس، پایتخت و پر جمعیت ترین شهر فرانسه است؛ این شهر تاریخچه ی پرباری دارد و در گوشه و کنار آن هنوز هم بافت های تاریخی دیده می شود. زندگی در پاریس تجربه ی متفاوت و هیجان انگیزی خواهد بود؛ اما یکی از فاکتورهای مهم کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید بررسی هزینه هایی است که باید پرداخت کنید.

در اینجا برخی از هزینه های اصلی را بررسی می کنیم:

می توان گفت اجاره خانه در پاریس هزینه ی بالایی دارد؛ به طوری که میانگین اجاره ی ماهیانه ی آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر 1،158،49 یورو و میانگین اجاره ی ماهیانه ی آپارتمان تک خوابه اطراف شهر 857.58 یورو می باشد. 

خریدهای روزانه و اجاره خانه در پاریس، از نظر هزینه، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند! خرید های روزانه مثل شیر، سبزیجات، نان، آب، گوشت و سایر مواد غذایی ماهیانه حدود 32.2% از درآمد شما را شامل می شوند.

صرف غذا در رستوران میتواند حدود 12.6% از درآمد ماهیانه ی شما را به خود اختصاص دهد البته تعداد وعده های غذایی، عادات غذایی و مکانی که برای صرف غذا انتخاب میکنید تاثیر چشمگیری در این میزان دارند. به طور متوسط، هزینه ی یک وعده غذای معمولی در یک رستوران معمولی پاریس بین 10 تا 20 یورو هزینه دارد.

حمل و نقل در پاریس میانگینی برابر8/9% دارد؛ به طور مثال هزینه ی بلیط یک طرفه برای سفر درون شهری بین 1.69 تا 2.00 یورو می باشد. تاکسی های معمولی به ازای هر یک کیلومتر مسافت هزینه ای بین 1.05 تا 3.00 یورو از شما دریافت می کنند. 

در نهایت ورزش و سرگرمی و خرید لباس در رتبه ی 5 و 6، آیتم هایی هستند که باید درآمد خود را به آن اختصاص دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: