مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نگاهی به سیستم آموزشی در فرانسه

نگاهی به سیستم آموزشی در فرانسه

افرادی که فرانسه را برای نیازهای آموزشی خود انتخاب می کنند دلایل بسیار خوبی دارند. از آنجا که فرانسوی ها بسیار علاقمندند که بتوانند بالاترین استانداردهای تحصیلی را به دانشجویان ارائه دهند، همیشه می توانید روی کالج و برنامه انتخاب شده خود به عنوان بهترین ها در هر جای دنیا حساب کنید.

 مردم فرانسه تحصیلات خود را فوق العاده جدی می گیرند و این درنوع آموزشی که در سراسر کشور می بینید، مشهود است. پول زیادی برای آموزش در فرانسه هزینه می شود و اگر داشتن تحصیلات عالی برایتان مهم است ، تحصیل در فرانسه قطعاً گزینه مناسبی است.

 غالباً گفته می شود كه نخبه های آینده ، فرانسه را برای آموزش خود انتخاب می كنند. مهندسین، رهبران نظامی و بسیاری دیگر برای بدست آوردن دانش در حوزه ی خود به سیستم آموزش عالی فرانسه روی می آورند. آنها به کالج های این کشور روی می آورند چون می دانند فرصتهای آموزشی خارق العاده ای در انتظار آنهاست.

 کلاس های آموزشی کم جمعیت و حضور مؤثر اساتید دو ویژگی مثبت است که هنگام شرکت در کالج های فرانسه خواهید یافت. اندازه کلاس های کوچکتر و اساتیدی که اهمیت می دهند به این معنی است که شما وقت و توجه لازم برای یادگیری ، پرسش و پاسخ و بهره مندی از کمک های مورد نیاز خود را دارید. بسیاری از کالج های کشورهای دیگر کلاس های شلوغی دارند و معمولاً بدست آوردن توجه خصوصی که شما برای استفاده ی هرچه بهتر از تجربه ی تحصیلی خود، لازم دارید، دشوار است. اما در مورد کالج ها و دانشگاه های فرانسه، اینگونه نیست.

 کالج های مختلف زیادی در فرانسه وجود دارد که هر یک از آنها می توانند زمینه های محکمی را برای ارائه ی تحصیلات مورد نظر دانشجویان خود، در اختیار آنها قرار دهند. مهم نیست که در کجای دنیا هستید، می توانید اطمینان داشته باشید که فرانسه تحصیلات مورد نظر شما را دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نیازهای خود را در این کشور جستجو می کنند.

 دانشگاه های فرانسه برای همه ی دانشجویان کارشناسی ( bacheliers ) یا دانشجویانی که لیسانس (baccalaureate) خود را گذرانده اند، باز است. با این حال، در حالی که برخی از دوره های تحصیلی برای همه ی افراد علاقه مند در دسترس هستند، دوره های خاصی در دانشکده های هنر، علوم اجتماعی، علوم و دوره های پزشکی معمولاً فقط برای دانشجویانی که دوره ی لیسانس سختگیرانه تری را پشت سر گذاشته اند، در دسترس می باشند. هنگامی که صحبت از ورود به دانشگاه های فرانسه است، دوره های کارشناسی بالاترین حد استاندارد را دارند؛ اما ورود به یک ' grande école' (مدرسه ی بزرگ) یک داستان کاملاً متفاوت است. ورود به بسیاری از ' grande école' ها به سطح 'bac+2' نیاز دارد که برابر با سطح تحصیلات سال سوم دانشگاهی است. ورود به ' grande école ' معمولاً فقط برای دانشجویانی امکان پذیر است که پس از دریافت لیسانس خود، به مدت دو سال تمام در ' Lycée ' (دبیرستان) بوده باشند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: