مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل باستان شناسی در فرانسه

تحصیل باستان شناسی در فرانسه

غالباً گفته می شود كه نخبه های آینده ، فرانسه را برای آموزش خود انتخاب می كنند. مهندسین، رهبران نظامی و بسیاری دیگر برای بدست آوردن دانش در حوزه ی خود به سیستم آموزش عالی فرانسه روی می آورند. آنها به کالج های این کشور روی می آورند چون می دانند فرصتهای آموزشی خارق العاده ای در انتظار آنهاست.

رشتۀ باستان‌شناسی گذشتۀ انسان را می‌جوید تا در آن درس‌هایی برای بشر امروز پیدا کند. بدون این علم، اطلاع از بسیاری از وقایع و رسوم و فرهنگ گذشتگان ممکن نبود. باستان‌شناسان به تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی مردم گذشته علاقه‌مندند. آنان با جست‌وجو در میان البسه و خوراک و اعتقاد پیشینیان، به‌دنبال پاسخی برای پرسش‌های مهم‌تر، مانند معنای هویت و قدرت و تغییر در جوامع بشری می‌گردند؛ چراکه بسیاری از مفاهیمی که امروزه با آن سروکار داریم، در تاریخی دور ریشه دارد. در این مقاله‌ برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل باستان شناسی در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

تحصیل باستان شناسی در دانشگاه پاریس 1

برترین دانشگاه برای تحصیل باستان شناسی در فرانسه دانشگاه پاریس 1 یا پانتئون سوربن است. این دانشگاه سال 1971 از ادغام دو دانشکدۀ دانشگاه پاریس تأسیس شد. دپارتمان‌های دانشگاه پاریس 1 عبارت‌اند از: دپارتمان تاریخ، دپارتمان فلسفه، دپارتمان علوم سیاسی، دپارتمان ریاضی و علوم کامپیوتر، دپارتمان حقوق، دپارتمان اقتصاد، دپارتمان تاریخ هنر و باستان‌شناسی، دپارتمان هنر و دپارتمان جغرافیا. در این دانشگاه، رشته‌های انگلیسی‌زبان متنوعی در مقطع کارشناسی تدریس می‌شوند؛ ازجمله مدیریت بین‌المللی اجرایی کسب‌وکار، تحلیل و سیاست در اقتصاد، تاریخ هنر، گردشگری بین‌المللی، اقتصاد، حقوق، حقوق بین‌الملل، سیاست‌های عمومی، ریاضی برای اقتصاد و امورمالی.

دانشگاه سوربن برای تحصیل باستان شناسی

دومین دانشگاه معتبر برای تحصیل باستان شناسی در فرانسه دانشگاه سوربن محسوب می‌شود. این دانشگاه سال 2018 پس از ادغام با چند دانشگاه دیگر به‌عنوان دانشگاهی جدید شروع به کار کرد. درحال‌حاضر، بیش از 55هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکدۀ دانشگاه سوربن تحصیل می‌کنند. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه مذکور بدین‌شرح‌اند: زبان‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش، تاریخ، جغرافیا، زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، علوم زمین، محیط‌زیست، ادبیات کلاسیک و مدرن، زبان و ادبیات خارجی.


دانشگاه بوردو باستان شناسی در فرانسه

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل باستان شناسی در فرانسه دانشگاه بوردوست. قدمت این دانشگاه به سال 1441 میلادی باز می‌گردد و در‌حال‌حاضر، بیش از 56هزار نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل‌اند که از این تعداد، حدود 6هزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. چهار کالج اصلی این دانشگاه عبارت‌اند از: کالج حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و مدیریت، کالج علوم بهداشت و سلامت، کالج علوم انسانی و کالج علوم پایه و فناوری. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بوردو ازاین‌قرارند: اقتصاد، مدیریت کسب‌وکار، شیمی، آلودگی محیط‌زیست، نورشناسی، کامپیوتر و پردازش تصویر، زیست‌شناسی، علوم سلامت، نوروساینس و همه‌گیرشناسی.

دانشگاه اکس مارسی - باستان شناسی در فرانسه

دانشگاه اکسی مارسی در قرن پانزدهم شروع به کار کرد و در‌حال‌حاضر از حدود 80هزار نفر دانشجو میزبانی می‌کند. دانشگاه اکس مارسی نوزده دانشکده در خود جای داده است و یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل باستان شناسی در فرانسه به شمار می‌آید. برخی از این دانشکده‌ها بدین‌شرح‌اند: دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ زبان‌، دانشکدۀ علوم اجتماعی، مرکز آموزش موسیقی، مرکز روزنامه‌نگاری و ارتباطات، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ داروسازی، دانشکدۀ دندان‌پزشکی، دانشکدۀ مامایی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم سیاسی، دانشکدۀ اقتصاد، دانشکدۀ مدیریت، مؤسسۀ مدیریت اجرایی، دانشکدۀ هنر. ازجمله رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اکس مارسی می‌توان به این‌ها اشاره کرد: باستان‌شناسی،‌ حقوق بین‌الملل، فیزیک، ایمنی‌شناسی، اخترفیزیک و فناوری اطلاعات.

باستان شناسی در دانشگاه نانتر پاریس

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل باستان شناسی در فرانسه دانشگاه نانتر پاریس است که در سال 1964 بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، بیش از 34هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در هشت دانشکدۀ آن تحصیل می‌کنند. تعدادی از این دانشکده‌ها عبارت‌اند از: دانشکدۀ زبا‌ن‌های مدرن، دانشکدۀ هنر، فلسفه ارتباطات و اطلاعات، دانشکدۀ اقتصاد، کسب‌وکار، ریاضی و علوم کامپیوتر، دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، دانشکدۀ روان‌شناسی و آموزش، دانشکدۀ علوم اجتماعی و دانشکدۀ علوم ورزشی و تربیت‌بدنی. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی دانشگاه نانتر پاریس از‌این‌قرارند: مطالعات فیلم و تئاتر، مطالعات زبان انگلیسی، تجارت بین‌الملل، مدیریت سازمانی، مدیریت منابع انسانی، جغرافیا، تاریخ، تاریخ هنر، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، فلسفه، روان‌شناسی، علوم آموزش، جامعه‌شناسی، حقوق، اقتصاد، ریاضی و اقتصاد، آی‌تی و مدیریت کسب‌وکار، مهندسی مکانیک، مهندسی انرژی، مهندسی الکترونیک و مدیریت ورزشی. این دانشگاه رشته‌های مختلفی نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند؛ ازجمله علوم مدیریت، مدیریت محصول، مدیریت پروژه، مدیریت دیجیتال، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بین‌الملل، ادبیات فرانسوی، فلسفه، تئاتر، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، تاریخ هنر، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، امورمالی، جامعه‌شناسی، مدیریت دارایی، ‌حسابداری، حقوق، اقتصاد و انرژی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: