مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
FLE چیست؟

FLE چیست؟

اگر می‌خواهید در فرانسه تحصیل کنید، باید بدانید کدام دانشگاه‌ها بهترین هستند. بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های فرانسه کدامند؟ براساس آخرین ویرایش رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، 39 موسسه‌ی فرانسوی جزو برترین دانشگاه‌های جهان به‌شمار می‌آیند. رتبه‌بندی 2022 شامل 10 موسسه‌ی آموزشی مستقر در پاریس به‌همراه گزینه‌های دیگر در سراسر کشور است. دانشگاه‌های پاریس، پنج رتبه‌ی برتر را به‌خود اختصاص داده‌اند، اما موسسات آموزشی در لیون، مارسی و مونپولیه نیز جزو 10 دانشگاه برتر قرار دارند. بهترین دانشگاه فرانسه،Paris Sciences et Lettres  است- دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس، دانشگاهی متشکل از 25 موسسه‌ی تحقیقاتی و آموزش عالی در پاریس و سه موسسه‌ی تحقیقات ملی. بدلیل داشتن دانشگاه‌های با رتبه‌ی بالا و شهریه‌ی مناسب، فرانسه یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل دانشجویان خارجی محسوب می‌شود.

ازجمله پرسش‌های رایج بسیاری از افراد این است که نشان کیفیت FLE چیست و چه مراکز تأییدشده‌ای این نشان یا به‌اصطلاح برچسب کیفیت FLE را دارند؟ در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که علاقه‌مندان به یادگیری زبان فرانسوی پیش از انتخاب مرکزی برای گذراندن دوره‌های این زبان، باید مطمئن شوند که مرکز مدنظرشان حتماً نشان کیفیت FLE را داشته باشد؛ زیرا این نشان تضمین‌کنندۀ آموزش و یادگیری صحیح زبان فرانسوی است.

همان‌طورکه گفتیم، برچسب یا نشان کیفیت FLE کیفیت مراکز آموزش زبان فرانسوی را نشان می‌دهد؛ بنابراین، علاقه‌مندان به یادگیری زبان فرانسه باید به این نشان کیفیت توجه کنند و مراکز دارای این برچسب را برگزینند. ناگفته نماند وزارت امور‌خارجه و اروپا، وزارت آموزش عالی و تحقیقات و وزارت فرهنگ و ارتباطات برچسب کیفیت FLE را به‌طور مشترک اعطا می‌کنند و تمرکزشان نیز بر پنج حوزه است‌: استقبال از دانشجویان و پذیرش آنان، قوانین و مقررات مجموعه، مدیریت، تیم استادها و دوره‌های آموزشی.

مزایای انتخاب مراکز با نشان FLE

بی‌شک انتخاب مراکز دارای این نشان مزایای زیادی که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از‌: کیفیت مطلوب در تمامی زمینه‌های مذکور و رضایت تضمین‌شدۀ زبان‌آموزان، ارزیابی و پیشرفت مستمر و تضمین‌شده و وجود گروهی همواره‌آماده برای شنیدن دیدگاه‌ها و پاسخ‌گویی به پرسش‌های زبان‌آموزان.

مراکز دارای نشان کیفیت FLE

مراکز بسیاری وجود دارند که از نشان کیفیت FLE برخوردارند. درادامه، با برخی از این مراکز آشنا خواهیم شد:


ADCUEFE

ADCUEFE یکی از مجموعه‌های آموزش زبان فرانسوی است که در دانشگاه‌های فرانسه قرار دارد و آموزش‌های باکیفیتی در‌اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد.

Alliance Française

این مجموعه سال 1883 بنیان نهاده شد و امروزه، در 132 کشور مختلف مرکز و شعبه دارد و یکی از مجموعه‌های معتبر و مشهور برای آموزش زبان فرانسوی به‌شمار می‌آید.

Groupement FLE

این مجموعه در سال 2008 فعالیتش را برای آموزش زبان فرانسوی آغاز کرد. اهداف اصلی مجموعۀ مذکور ازاین‌قرارند‌: تمرکز روی کیفیت پویا و پیش‌رونده مبنی‌بر اعتبارسنجی‌های خارجی یا محدودیت‌های داخلی و ارتقای دانش اعضای مجموعه و ادغام اطلاعات و فعالیت‌ها.


SoufFLE

SoufFLE مجموعه‌‌ای است که در سال 1990 تأسیس شد و درحال‌حاضر، 16 مدرسۀ زبان فرانسوی دارد.

EAQUALS

EAQUALS مجموعه‌ای بین‌المللی شامل مؤسسه‌ها و سازمان‌های آموزش زبان است که هدف آن ارتقا و تضمین کیفیت آموزش و یادگیری است. مدرسه‌های ارائه‌دهندۀ دوره‌های آموزشی این مجموعه در 25 کشور مختلف دنیا پراکنده شده‌اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: