مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
انواع ویزاهای دانشجویی فرانسه

انواع ویزاهای دانشجویی فرانسه

نوع ویزاهای دانشجویی کشور فرانسه با توجه به مدت زمان و برنامه ی تحصیل شما تغییر می کند، در اینجا این ویزاها و تفاوتشان را به شما می گوییم برای اخذ ویزای دانشجویی فرانسه به چه مدارکی احتیاج دارید.

ویزاهای دانشجویان بین المللی در فرانسه

در حالی که دانشجویان داخل اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا، برای ورود به فرانسه فقط به گذرنامه معتبر نیاز دارند، دانشجویان بین المللی برای شروع تحصیل در فرانسه باید برای ویزا و یا اجازه ی اقامت فرانسه درخواست کنند. نوع ویزای مورد نیاز بستگی به مدت زمانی که در فرانسه خواهید داشت، دارد، یعنی اینکه آیا در یک دوره کوتاه مدت ، دوره (مدرک) کامل یا یک پروژه تحقیقاتی درحال انجام، ثبت نام می کنید. انواع ویزا / اجازه ی اقامت برای دانشجویان در فرانسه به شرح زیر است:

  • Visa de Court séjour pour etudes

این ویزا حداکثر تا سه ماه اعتبار دارد و بنابراین برای دانشجویانی که می خواهند دوره های کوتاه مدت مانند دوره ی زبان فرانسه را بگذرانند مناسب است. گرفتن این ویزا رایگان است اما قابل تمدید نیست و نیاز به اجازه اقامت جداگانه ندارد.

  • Visa de long séjour temporaire pour etudes

این ویزا به شما امکان می دهد تا شش ماه در کشور اقامت داشته باشید. همچنین غیر قابل تمدید است و نیازی به درخواست شما برای اجازه اقامت ندارد.

  • Visa de long séjour etudes

این ویزا زمانی که شما برای گرفتن مدرک دانشگاهی یا دوره ای که بیش از شش ماه طول در فرانسه بکشد ثبت نام کرده اید، مناسب است. این ویزا در طول مدت تحصیل شما معتبر است و به عنوان مجوز اقامت شما می باشد. ویزای طولانی مدت فرانسه بطور خودکار بعد از سال اول تحصیل تمدید می شود به شرط آنکه دانشجو بتواند ثابت کند که هنوز در یک برنامه تحصیلی شرکت می کند. برای دریافت این ویزا از شما خواسته می شود اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود را ارائه دهید، مهارت خود را در زبان فرانسوی یا انگلیسی ثابت کنید، ثابت کنید که منابع مالی کافی برای زندگی را دارید و هزینه ای بابت شهریه پرداخت کنید (جزئیات بیشتر در این مورد، در زیر آمده است).


  • ویزای طولانی مدت پژوهشگر (research scholar visa)

این ویزا برای افرادی مناسب است که برای شرکت در تحقیق یا تدریس در سطح دانشگاهی، به فرانسه می آیند. برای اینکه این ویزا به شما تعلق بگیرد، به تأییدیه ای مبنی بر وابستگی شما به موسسه ی مورد نظرتان، حاوی جزئیات و مدت زمان کاری که انجام خواهید داد، نیاز دارید. این مستندات باید توسط بخشدار محلی مهر شود و همراه با درخواست ویزا به کنسولگری فرانسه در کشور شما ارسال شود.

نحوه درخواست ویزای فرانسه

بسته به اینکه متقاضی چه نوع ویزایی هستید، روند درخواست می تواند کمی متفاوت باشد. با این حال، تمام دانشجویان بین المللی باید بررسی کنند که آیا کشورشان آن ها را ملزم به انجام مراحل درخواست از طریق روش CEF (مرکز مطالعات فرانسه) می کند یا خیر. اگر این در مورد شما صدق می کند، باید از طریق CampusFrance - سازمان ملی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات عالی در فرانسه را دنبال می کنند - ثبت نام کنید و از آنجا بروید.

اگر این در مورد شما صدق نمی کند، باید از طریق وب سایت های هر دانشگاه برای پذیرش اقدام کنید و ویزای خود را از کنسولگری فرانسه در کشور خود دریافت کنید. برای انجام این کار، باید مدارک خاصی را به کنسولگری ارائه دهید، از جمله نامه ی رسمی پذیرش از موسسه تحصیلی فرانسه، اثبات اینکه بودجه کافی برای زندگی دارید (که ماهانه 650 یورو در نظر گرفته می شود) ، اثبات این که بیمه پزشکی، با پوشش حداقل 30،000 یورو، خریداری کرده اید، اثبات اینکه شما اقامت خود را در فرانسه ترتیب داده اید و در آخر بلیط هواپیما یا نامه ای مبنی بر قصد شما برای خرید آن.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: