مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تکنولوژی فرانسه 2023

ویزای تکنولوژی فرانسه 2023

ویزای استعداد فرانسه یا همان پاسپورت تلنت فرانسه، ویزای اقامت طولانی‌مدت کشور فرانسه است که به‌ طور ویژه برای خارجیانی که مایل به ورود و ماندن در فرانسه تا یک سال هستند، صادر می‌شود. این ویزا برای فعالیت‌های اقتصادی، به‌ویژه در بازار تجاری به‌عنوان استعدادهای جهانی، ایجادشده است. پس از اخذ این ویزا، دارنده آن واجد شرایط است تا چهار سال در فرانسه بماند. پاسپورت تلنت به افرادی تعلق می‌گیرد که با مهارت‌ها و استعدادهای خود در توسعه اقتصاد کشور فرانسه و همچنین فرهنگ، علم و ورزش به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، سهم قابل‌توجه یا پایداری خواهند داشت.
اگر با هدف کار در خارج، قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، از استعدادهای خود غافل نشوید. ویزای تکنولوژی فرانسه (La French Tech) راهی است برای افراد دارای استعدادهای تکنولوژی خارجی که وارد فرانسه شوند. ویزاهای فرانسه مسیر را برای جذب استعدادهای خارجی هموار کرده‌اند. ویزای تکنولوژی فرانسه یک ویزای جدید است که از سال 2019 شروع به فعالیت کرده است. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید و درزمینهٔ فناوری استعداد و مهارت خاصی دارید، می‌توانید برای ویزای تکنولوژی فرانسه اقدام کنید.

درباره ویزای تکنولوژی فرانسه

اکوسیستم تکنولوژی فرانسه به‌سرعت در حال رشد است. بسیاری از استارتاپ‌های فرانسوی کار به زبان انگلیسی و استخدام استعدادهای خارجی را انتخاب کرده‌اند. فرانسه یک روش ساده، اختصاص داده شده به اکوسیستم تکنولوژی، برای سه نوع استعداد بین‌المللی فناوری برای اخذ مجوز اقامت چندساله، معروف به “Pasteport Talent” (“گذرنامه استعداد “) ارائه داده است:

  • ویزای تکنولوژی فرانسه برای بنیان‌گذاران:اختصاص داده شده به بنیان‌گذاران استارت آپ های بین‌المللی که توسط موسسات انکوباتور و شتاب دهنده همکار انتخاب‌شده‌اند.
  • ویزای تکنولوژی فرانسه برای کارکنان: اختصاص داده شده به استعدادهای بین‌المللی که توسط شرکت‌های مستقر در فرانسه استخدام‌شده و توسط وزارت اقتصاد و دارایی به‌عنوان نوآور شناخته‌شده‌اند.
  • ویزای تکنولوژی فرانسه برای سرمایه‌گذاران: اختصاص داده شده برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی که در فرانسه مستقر می‌شوند.

ویزای تکنولوژی فرانسه برای کارفرمایان

به‌عنوان یک کارفرما، برای واجد شرایط بودن دریافت ویزای تکنولوژی فرانسه باید:

  • در فرانسه ثبت‌نام کرده و شماره SIRET خود را ارائه دهید (یک شماره 14 رقمی که همه شرکت‌های فرانسوی دارند)
  • یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
    • شرکت شما “شرکت نوآورانه جوان (JEI)” محسوب شود. (FYI بسته‌ای از اعتبارات مالیاتی و معافیت‌های مشارکت اجتماعی است که به استارتاپ‌ها درزمینهٔ تحقیق و توسعه ارائه می‌شود.)
    • در 5 سال گذشته بودجه دولتی ویژه‌ای برای نوآوری دریافت کرده‌ باشید.
    • توسط VC فرانسوی پشتیبانی شوید (سرمایه‌گذاران خطرپذیر)
    • بخشی از گروه‌های شتاب‌دهنده/انکوباتورها باشید. (منظور مؤسساتی هستند که به رشد و توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کنند مثلاً سرمایه را تأمین می‌کنند یا کارهای اداری رو تسریع می‌بخشند)
    • بخشی از گروه فعلی Pass French Tech باشید.


ویزای تکنولوژی فرانسه برای کارکنان

برای واجد شرایط بودن دریافت “گذرنامه استعداد برای کارکنان در یک شرکت نوآور”، کارکنان شرکتی که توسط وزارت اقتصاد به‌عنوان نوآور شناخته‌شده‌اند، باید شواهدی از موارد زیر را ارائه دهند:

دستمزد ناخالص سالانه حداقل دو برابر حداقل دستمزد ملی (SMIC) ، یعنی 37309.92 یورو تا 1 ژانویه 2021.

قرارداد کار دائمی یا قرارداد کار با مدت معین به مدت حداقل سه ماه با کارفرمای مستقر در فرانسه.

مشارکت فعال در پروژه تحقیق و توسعه و توسعه شرکت یا هرگونه ارتباط فعال با توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، بین‌المللی و محیطی پروژه.

اجازه اقامت چندساله Talent Passport معادل مجوز کار است.

مراحل درخواست ویزای تکنولوژی فرانسه برای کارکنان به شرح زیر است:

مرحله 1:

توسط یک شرکت فرانسوی واجد شرایط برای استخدام از طریق ویزای فناوری فرانسه استخدام شوید.

مرحله 2:

قرارداد کاری خود را امضا کنید (مطمئن شوید که این قرارداد توسط کارفرمای آینده شما نیز امضا و مهر شده است)؛ از کارفرمای خود نامه رسمی “ویزای تکنولوژی فرانسوی” را بخواهید که گواهی می‌دهد این شرکت واجد شرایط استخدام از طریق ویزای تکنولوژی فرانسه است.

مرحله 3:

برای ویزای اقامت طولانی‌مدت و اجازه اقامت خود اقدام کنید. این روش بستگی به این دارد که آیا شما قبلاً در فرانسه زندگی کرده‌اید یا نه.

برای دریافت ویزای اقامت طولانی‌مدت و اجازه اقامت با علامت “Passeport Talent” (“پاسپورت استعداد “) در کنسولگری فرانسه در محل اقامت معمول خود حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ ورود خود به فرانسه اقدام کنید.

اقامت با ویزای تکنولوژی فرانسه

اگر مدت‌زمان اقامت برنامه‌ریزی‌شده کمتر از یک سال باشد، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند برای ویزای اقامت طولانی معادل مجوز اقامت (“VLS-TS”) با علامت Pasteport Talent (گذرنامه استعداد) درخواست کنند.

این گذرنامه تا 12 ماه معتبر است. اگر اتباع خارجی مایل به اقامت بیشتر از این مدت در فرانسه هستند، می‌توانند برای اجازه اقامت چهارساله Talent Passport درخواست کنند.


شرایط اخذ ویزای تکنولوژی فرانسه

اگر می‌پرسید که برای اخذ ویزای تکنولوژی فرانسه کجا باید درخواست داد؟ جواب شما به محل اقامت شما مرتبط است.

اگر شما خارج از فرانسه زندگی می‌کنید، باید در محل اقامت خود به مقامات کنسولی فرانسه و یا سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه کنید.

اگر ساکن فرانسه هستید، بعنوان استعدادهای خارجی، باید هنگام ورود برای گذرنامه مربوط به استعدادهای درخشان در بستر اختصاصی درخواست کنید تا درخواست مجوز اقامت نهایی شود. پس از تأیید درخواست توسط استان، گواهی تأیید دریافت می‌کنید که معادل مجوز اقامت خواهد بود (تا زمانی که برای دریافت مجوز اقامت قطعی به انتصاب در استان بروید.) مابین درخواست و تحویل اجازه اقامت، شما می‌توانید وضعیت درخواست خود را در حساب آنلاین خود بررسی کنید، به هرگونه درخواست برای تکمیل پرونده خود پاسخ داده و در جریان تصمیمات اتخاذ شده قرار بگیرید.

اگر متقاضیان قبلاً تحت نوع دیگری از اجازه اقامت در فرانسه زندگی کرده‌اند، باید برای تغییر وضعیت در وب‌سایت اختصاصی اقدام کنند. از آن‌ها خواسته می‌شود صلاحیت خود را برای مجوز اقامت موردنظر ثابت کنند. بین درخواست و تحویل اجازه اقامت، فرد دارای استعداد خارجی می‌تواند وضعیت درخواست خود را در حساب آنلاین خود بررسی کند، به هرگونه درخواست برای تکمیل پرونده خود پاسخ دهد و تصمیمات اتخاذشده را مشاهده کند.

مدارک اخذ ویزای تکنولوژی فرانسه

برای دریافت ویزای تکنولوژی فرانسه باید چندین سند را به‌عنوان بخشی از یک برنامه استاندارد ارائه دهید. برای دریافت این فهرست با استان فرانسه یا نزدیکترین کنسولگری فرانسه تماس بگیرید. 

برخی از مهمترین اسناد و مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • مشخصات هویتی
  • شماره پاسپورت
  • سرمایه‌گذاری شخصی یا سرمایه‌گذاری از طریق یک شرکت.
  • کپی گذرنامه
  • رزومه
  • سابقه سرمایه‌گذاری
  • یک کپی از صورت‌حساب بانکی با حداقل موجودی 300 هزار یورو
  • پر کردن تعهدنامه
  • گواهی ثبت شرکت (فقط در صورت سرمایه‌گذاری از طریق یک شرکت.)

چه شرکت‌هایی می‌توانند از ویزای تکنولوژی فرانسه برای کارکنان استفاده کنند؟

برای اخذ ویزای تکنولوژی فرانسه برای کارکنان شرکت، باید به‌صورت آنلاین درخواست دهید. فقط یک دقیقه طول می‌کشد تا فرم درخواست را پر کنید و به‌طور متوسط 2 تا 5 روز کاری طول می‌کشد تا درخواست شما پردازش شود. برای واجد شرایط بودن، شرکت باید در فرانسه ثبت‌شده و دارای شماره SIRET باشد. شماره SIRET یک شماره 14 رقمی است که به محل کسب‌وکار شما اشاره دارد.

سپس، شرکت از نظر دارا بودن شرایط زیر، بررسی می‌شود و درصورت واجد شرایط بودن و داشتن یکی از این شرایط، کارکنان شرکت امکان استفاده از ویزای تکنولوژی فرانسه را خواهند داشت.

  • شرکت شما “شرکت نوآورانه جوان (JEI)” محسوب شود. (FYI بسته‌ای از اعتبارات مالیاتی و معافیت‌های مشارکت اجتماعی است که به استارتاپ‌ها درزمینهٔ تحقیق و توسعه ارائه می‌شود.)
  • در 5 سال گذشته بودجه دولتی ویژه‌ای برای نوآوری دریافت کرده‌ باشید.
  • توسط VC فرانسوی پشتیبانی شوید (سرمایه‌گذاران خطرپذیر)
  • بخشی از گروه‌های شتاب‌دهنده/انکوباتورها باشید. (منظور مؤسساتی هستند که به رشد و توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کنند مثلاً سرمایه را تأمین می‌کنند یا کارهای اداری رو تسریع می‌بخشند)

همراهی خانواده با ویزای تکنولوژی فرانسه

ازطریق ویزای تکنولوژی فرانسه، روش ساده “همراهی خانواده” برای همسر و فرزندان خردسال وابسته وجود دارد. از طریق این ویزا، به همسرتان مجوز اقامت “Passeport Talent – Family” اعطا می‌شود و آنان اجازه کار و زندگی در فرانسه را خواهند داشت.

کودکان وابسته زیر 18 سال نیازی به اجازه اقامت ندارند. بااین‌حال، یک سند مسافرتی برای کودکان زیر سن قانونی (“document de circulation étranger mineur” – DCEM) باید پس از ورود به فرانسه در استان محلی شما تهیه شود. کودکانی که زیر 18 سال وارد فرانسه می‌شوند، اما در طول اقامت خود 18 ساله می‌شوند، باید در 18 سالگی برای مجوز اقامت “Passeport Talent – Family” درخواست کنند.

هزینه ویزای تکنولوژی فرانسه

هزینه ویزای اقامت طولانی‌مدت که به شما اجازه ورود به فرانسه را می‌دهد 99 یورو است (قابل پرداخت قبل از ورود به فرانسه در کنسولگری فرانسه). هنگامی‌که در فرانسه هستید، باید 200 یورو مالیات به اداره مهاجرت و شهروندی فرانسه (“Office français de l’immigration et de l’intégration – OFII”) بپردازید. علاوه بر این مالیات، حق تمبر 25 یورو وجود دارد. این پرداخت ها باید هنگام دریافت مجوز اقامت در استان خود در فرانسه انجام شود.

شرکت‌های فرانسوی می‌توانند “ویزای تکنولوژی فرانسوی برای کارکنان” را بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی برای شرکت فعال کنند. فرانسه هزینه حمایت از کارکنان را دریافت نمی‌کند. بااین‌حال، هزینه پردازش استاندارد (درمجموع 368 یورو) اعمال می‌شود.

هزینه استاندارد ویزای تکنولوژی فرانسه به شرح جدول زیر است:

هزینه استاندارد ویزای تکنولوژی فرانسه
مورد نحوه پرداخت هزینه
ویزای اقامت طولانی‌مدت که به کارمند شما اجازه ورود به فرانسه را می‌دهد قبل از ورود به فرانسه در کنسولگری فرانسه 99 یورو
مالیات به اداره مهاجرت و شهروندی فرانسه (“Office français de l’immigration et de l’intégration – OFII”) در استان، هنگامی‌که وارد فرانسه می‌شوید 250 یورو
حق تمبر (هزینه پردازش) در استان، هنگامی‌که وارد فرانسه می‌شوید 19 یورو
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: