مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نظام آموزشی فرانسه

نظام آموزشی فرانسه

دانشگاه های فرانسه هر ساله 1.5 میلیون دانشجو می گیرند و تقریبا 10٪ این دانشجویان بین المللی هستند. درک دلیل آن دشوار نیست - تنوع و حجم برنامه های آموزشی در فرانسه بدان معنی است که شما مطمئناً یک مورد را پیدا خواهید کرد که پاسخگوی نیازهای شخصی شما باشد. دانشگاه ها هزاران برنامه تحصیلی دانشگاهی، فنی و حرفه ای را در هر رشته ی قابل تصوری ارائه می دهند.

فرانسه از همان سیستم آموزش عالی سه سطحی استفاده می کند که سایر 29 کشور اروپایی که با سیستم Bologna کار می کنند، و این امر به پویایی بین المللی کمک می کند. مدارک 'Licence' و ' Licence Professionnelle' کارشناسی (undergraduate) هستند، که در جای دیگر به عنوان لیسانس (Bachelor’s) شناخته می شوند. دوره های کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) تحصیلات تکمیلی هستند. فرانسه یک سیستم مبتنی بر اعتبار را پیاده سازی می کند که به موجب آن هر یک از واحدهای تحصیلی میزان معینی ECTS (اعتبارات اروپایی) دارند، که معمولاً بین دوره ها قابل انتقال هستند. دستیابی به 180 ECTS به شما مجوز کسب لیسانس می دهد، و 120 ECTS دیگر برای گرفتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد لازم است.

بسیاری از دانشگاه های فرانسه مؤسسات دولتی هستند، که هزینه ها را کم و تحصیلات را در دسترس همه نگه می دارند. با این حال، در فرانسه مؤسسات آموزش عالی خصوصی کوچک تر و تخصصی تری نیز وجود دارند. این مؤسسات در روند پذیرش انتخابی تر هستند و معمولاً دانشجویان را در حرفه های تخصصی یا کاری مانند مهندسی یا معماری آموزش می دهند. موسسه مشهور Grandes Écoles فرانسه در این گروه قرار می گیرد - اینها مؤسسات معتبری هستند که فارغ التحصیلان شان اغلب در سمت های بالا به کار گرفته می شوند. برای پذیرش در یکی از مدارس Grandes Écoles ، دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی Baccalauréat (مدرک تحصیلی اخذ شده توسط دانش آموزان دوره متوسطه فرانسه) 2 سال تحصیلات معتبر یا معادل آن را گذرانده باشند – یک دوره ی اضافی که دانشگاه های دولتی به آن احتیاج ندارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: