مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار جوشکاری در نروژ

کار جوشکاری در نروژ

نروژ به عنوان یکی از توسعه یافته ترین دموکراسی ها و دولت های دارای قانون اساسی در جهان شناخته می شود. این کشور دارای دموکراسی پارلمانی است. احزاب سیاسی اصلی به سه بلوک گروه‌بندی می‌شوند: یک. بلوک چپ میانه متشکل از حزب کارگر کشور نروژ، حزب چپ سوسیالیست و حزب سرخ است. بلوک مرکزی متشکل از حزب مرکز، حزب خلق مسیحی، حزب لیبرال و حزب سبز؛ و یک بلوک راست میانه متشکل از حزب محافظه کار و حزب پیشرفت است. مجلس شورای نروژ Stortinget نام دارد که هر چهار سال یک بار اعضای آن انتخاب می شوند. رئیس دولت نروژ از سال 1991 پادشاه هارالد Harald پنجم بوده است. او قدرت سیاسی نداشته، اما وظایف تشریفاتی را انجام داده و عموماً نماینده محبوب مردم نروژ است.

برای کار در نروژ در هر حرفه، در لیست مشاغل مهارتی می توان در قالب یکی از 3 دسته کارگران ماهر، کارگران موقتی و کارگران فصلی اقدام به مهاجرت به نروژ کرد. همانطوری که مطلع هستید ویزای کار نروژ به منظور جذب کارگران ماهر از کشورهای خارجی صادر می شود و یک نوع ویزای مهارتی است. شرط اصلی اخذ این نوع ویزا نیز صرفا از طریق پیشنهاد شغلی می باشد. شما با در دست داشتن این نوع ویزا می توانید اقامت نروژ را نیز اخذ نمائید.

کار جوشکاری در نروژ جز لیست مشاغل مورد نیاز در سال 2022 می باشد و از این روی جزو مشاغل پر متقاضی جهت مهاجرت نیز محسوب می شود. اما شما برای انجام کار جوشکاری باید صلاحیت این کار را کسب نمائید. بر این اساس، شما باید مجوز کار این حرفه را از اداره کار نروژ کسب کنید. از شرایط دیگر کار به عنوان جوشکار در نروژ می توان به ارائه مدرک فنی و حرفه ای معتبر، سابقه کار بیش از 2 سال و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد. فقط در صورت احراز صلاحیت، متقاضیان می توانند درخواست خود را به اداره مهاجرت تحویل دهند.

اما نباید فراموش کرد که برای اخذ مجوز از مسئولین زیربط احتمال شرکت در آزمون عملی و نیز انجام مصاحبه نیز وجود دارد. شما به عنوان جوشکار برای کار در نروژ قبل از هرچیزی نیازمند اخذ ویزای کار اسکیل وورکر یا ویزای کارگر ماهر می باشید. این ویزا برای مدت 1 سال معتبر بوده و امکان اخذ اقامت دائم نروژ از این طریق و پس از گذشت 5 سال وجود دارد. شرط اصلی اخذ ویزای اسکیل وورکر نیز دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما می باشد. جوشکاری از مشاغل مورد نیاز نروژ و با درآمد خوب می باشد.

شرایط کار جوشکاری در نروژ در 2022

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد حرفه جوشکاری یا Welding Career در کل دنیا و کشور نروژ جزو مشاغل مهارتی محسوب می شود و به همین دلیل هم جوشکارها شانس بیشتری برای مهاجرت به نروژ از طریق کار جوشکاری در نروژ دارند. چرا که این حرفه نیز جزو مشاغل مورد نیاز نروژ در سال 2022 بوده و بازار کار نروژ به مهاجرین مهارت دار در این حرفه نیاز مبرمی دارد. اما برای کار جوشکاری در نروژ، افراد چه شرایطی را باید سپری نمایند تا صلاحیت جوشکاری در کشور نروژ را بیابند؟

برای کار جوشکاری، در ابتداء شما باید مدرکی حرفه ای معادل استاندارد نروژی داشته باشید تا بتوانید به راحتی مجوز کار جوشکاری را از اداره کار و اصناف نروژ دریافت نمائید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که تسلط بر زیان نروژی نیز جزو الزامات کار جوشکاری در نروژ می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از درخواست مجوز کار در دوره فشرده آموزش زبان نروژي شرکت نمائید تا این زبان را حداقل در سطح مبتدی فراگیرید. برای کار جوشکاری در کشور نروژ همچنین، وجود پیشنهاد کار از سوی کارفرمای نروژی برای اخذ ویزای اسکیل وورکر Skill Worker امری الزام آور در زمینه شرایط مهاجرت به نروژ است.




شرایط مهاجرت جوشکاران به نروژ

اگر بخواهیم به تشریح فرآیند مهاجرت جوشکاران به نروژ بپردازیم باید ابتداء به ارزیابی فرآیند کاریابی در نروژ برای جوشکاران بپردازیم. اول از همه، شما رزومه یا CV از اطلاعات شخصی، تحصیلات، سابقه کار مفید و 2 تا مرجع را تهیه می نمائید تا بدین طریق بتوانید به راحتی اقدام به کاریابی نمائید. در مرحله بعدی، نامه همراه یا Cover Latter شرح دهنده تناسب مهارت و سابقه کاری شما یا یک کار مورد نظر را نگارش نمائید. در مرحله بعد، درخواست کار شما توسط کارفرما یا شرکت استخدام کننده مورد ارزیابی قرار گرفته و امکان انجام مصاحبه نیز وجود دارد و در پایان پیشنهاد کار یا Job Offer برایتان صادر می شود.

مدارک لازم برای کار در نروژ به عنوان جوشکار

با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در واقع شما نصف راه مهاجرت کاری به نروژ را طی کرده اید و نصف دیگر مربوط به تهیه و ارسال مدارک لازم می باشد. نظر به اینکه کار جوشکاری در نروژ جزو مشاغل مهارتی محسوب می شود، پس بهترین گزینه برای شما می تواند ویزای اسکیل وورکر نروژ باشد. این نوع ویزا از نوع ویزای اقامت موقتی با اعتبار 1 ساله بوده ولی امکان تمدید چند باره را دارد و متولی صدور این نوع ویزا نیز اداره مهاجرت نروژ (UDI) می باشد. لازم به توضیح است که مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان می تواند بسته به شرایط و مدارک هر متقاضی و نیز حجم کار سفارت نروژ و اداره مهاجرت نروژ (UDI) از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: